Gå til innhold

Windows 10, OneDrive og måten filer lagres på


Anbefalte innlegg

Er det andre som opplever at måten filer lagres på er endret i OneDrive i Win 10?

 

Da tenker jeg ikke på placeholders, men på filene nå ser ut til å lastes opp til d.docs.live.net, for så å synkes tilbake til C:\Users\Name\OneDrive\?

 

For meg fremstår dette som komplett idiotisk hvis det er ment slik. Der hvor jeg tidligere lukket og svarte ja på lagre og gikk videre til neste fil (mens synkingen foregikk i bakgrunnen) må jeg nå vente til programmet har lagret filen i skyen før filen lukkes. Dette tar veldig mye lengre tid for meg. For maskinen tar det nok akkurat like lang tid. 

 

I tillegg er det et ganske stort problem i Excel. Jeg har mange filer med linker og datakoblinger til andre filer. Der er det litt pes etter oppgraderingen til Win 10. Excel oppfatter filene det linkes til som fremmede filer fra nettet og krever svar på spørsmål av typen: "Vil du virkelig åpne..." der hvor filen det ble linket til tidligere åpnet med en gang jeg klikket på linken, enten jeg jobbet mot OneDrive i en nettleser eller mot OneDrive på PC'en i Win 8.1 såfremt filen lå i OneDrive. 

Endret av serpaul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...