Gå til innhold

BETALT INNHOLD: Tim er den skjulte agenten som gir deg filmer tidligere enn noen gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er sikkert en gjerrig faen men jeg har vurdert Altibox-tjenestene til å være for dyre i forhold til hva jeg får. Vi har fiber helt inn i stua, forrige huseier hadde forløperen til Altibox, og jeg kan få Altibox. I stedet har jeg Parabol, ADSL og Netflix. Jeg må kutte i kanaler og gå opp i pris. Da får jeg raskere internett men når internett er nede dør TV'n også.

 

Det er foreløpig mange som synes fiber er en hellig gral, og derfor er villige til å betale ekstra for det, men til min bruk så har jeg ventet noen år og kan vente noen år til.

 

I alle fall så lenge det er dårligere utvalg og dyrere å få barne-kanalene med Altibox enn med Canal Digital. Minstepodens TV-bruk er nok en av grunnene til at jeg holder igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er sikkert en gjerrig faen men jeg har vurdert Altibox-tjenestene til å være for dyre i forhold til hva jeg får. Vi har fiber helt inn i stua, forrige huseier hadde forløperen til Altibox, og jeg kan få Altibox. I stedet har jeg Parabol, ADSL og Netflix. Jeg må kutte i kanaler og gå opp i pris. Da får jeg raskere internett men når internett er nede dør TV'n også.

 

Det er foreløpig mange som synes fiber er en hellig gral, og derfor er villige til å betale ekstra for det, men til min bruk så har jeg ventet noen år og kan vente noen år til.

 

I alle fall så lenge det er dårligere utvalg og dyrere å få barne-kanalene med Altibox enn med Canal Digital. Minstepodens TV-bruk er nok en av grunnene til at jeg holder igjen.

 

Du kan da velge Internett fra Altibox og beholde parabolen fra Canal Digital? Så vidt jeg vet så tvinger ikke Altibox på deg TV. Jeg syns fiber er verdt prisen, men så er det jo noen som ikke bruker Internett til annet enn Facebook og epost.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan da velge Internett fra Altibox og beholde parabolen fra Canal Digital? Så vidt jeg vet så tvinger ikke Altibox på deg TV. Jeg syns fiber er verdt prisen, men så er det jo noen som ikke bruker Internett til annet enn Facebook og epost.

 

 

Det er klart jeg kan. Men DSL er svinaktig billig. Og det vil ha mye av de samme engangskostnadene. 

 

Jeg merker ikke stor forskjell på 20mbit (eller 10 for den saks skyld) og Altibox's 35/35 til Netflix eller de tingene jeg gjør. Det jeg ikke gjør er fildeling, og da er opphastigheten god nok for min bruk. Hvis jeg hadde interesse av fildeling eller kanskje noen typer online-spilling, ser jeg at 35/35-fiber kunne vært verd en hundrelapp eller to i måneden. Men nå er det ikke det. Forskjellen der betaler for eksempel for film-kanalene. 

 

Nå har jeg riktignok tenkt å si opp filmkanalene, de kronene kan i stedet betale for et Creative Cloud for Photography-abonnement, som jeg nok ville ha brukt mer. Fiber, eller filmkanaler, eller Photoshop. Samme pengene. Penger til Netflix hentet jeg ved å si opp et Film+ abonnement som Canal Digital hadde lurt på meg, men egentlig bare var en Hockeykanal og noe rusk. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått fiber fra Altibox enda, men jeg rekner med å få det i løpet av året (via BKK). Det fine med fiber er at om du spiller på nettet, så får du som oftest lavere og mer stabil ping enn ved xDSL. Du får også fleksibiliteten til å oppgradere hastigheten bare ved å ta en telefon eller epost til dem eller via dine sider. Og så har man et mer fremtidsrettet nett med tanke på at Altibox lett kan oppgradere hastighetene til sine kunder. Dette kan ikke Telenor gjøre via kobbernettet da det har sine tekniske svakheter, spesielt om du bor et stykke unna sentralen. Jeg betaler 299 kr pr. mnd. for 5 Mbit/s nå, og det er maks av hva jeg kan få via kobbernettet. Det er da naturligvis ingen tvil om at fiber er bedre for meg. Men om du er fornøyd med din hastighet under 100 Mbit i dag, så er jo det fine men som sagt så er fremtiden med 4k video og andre teknologier for krevende for DSL.

Lenke til kommentar

Ja, Netflix ser ut til å strømme 4K på 15.6 Mbps, og da begynner 20Mbps ADSL å bli rimelig trangt. Skjønt, da er det nesten like mye ledig som du har nå. Nå er det stort sett bare jeg som bruker nettet hos meg, og jeg har ikke 4K-TV enda, men før eller senere vil det være naturlig å bevege seg over til fiber. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått fiber fra Altibox enda, men jeg rekner med å få det i løpet av året (via BKK). Det fine med fiber er at om du spiller på nettet, så får du som oftest lavere og mer stabil ping enn ved xDSL. Du får også fleksibiliteten til å oppgradere hastigheten bare ved å ta en telefon eller epost til dem eller via dine sider. Og så har man et mer fremtidsrettet nett med tanke på at Altibox lett kan oppgradere hastighetene til sine kunder. Dette kan ikke Telenor gjøre via kobbernettet da det har sine tekniske svakheter, spesielt om du bor et stykke unna sentralen. Jeg betaler 299 kr pr. mnd. for 5 Mbit/s nå, og det er maks av hva jeg kan få via kobbernettet. Det er da naturligvis ingen tvil om at fiber er bedre for meg. Men om du er fornøyd med din hastighet under 100 Mbit i dag, så er jo det fine men som sagt så er fremtiden med 4k video og andre teknologier for krevende for DSL.

 

Telenor kommer og etterhvert med "fiber to the curb" som vil kunne levere 250 Mbit (synkront?) på eksisterende DSL inn til huset.

 

Er fortsatt litt unna, men et visst snakk om 2-3 år iflg siste artikkelen jeg leste...

 

Kilde, Amobil/Inside Telecom ca Jun 2015.

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg ikke fått fiber fra Altibox enda, men jeg rekner med å få det i løpet av året (via BKK). Det fine med fiber er at om du spiller på nettet, så får du som oftest lavere og mer stabil ping enn ved xDSL. Du får også fleksibiliteten til å oppgradere hastigheten bare ved å ta en telefon eller epost til dem eller via dine sider. Og så har man et mer fremtidsrettet nett med tanke på at Altibox lett kan oppgradere hastighetene til sine kunder. Dette kan ikke Telenor gjøre via kobbernettet da det har sine tekniske svakheter, spesielt om du bor et stykke unna sentralen. Jeg betaler 299 kr pr. mnd. for 5 Mbit/s nå, og det er maks av hva jeg kan få via kobbernettet. Det er da naturligvis ingen tvil om at fiber er bedre for meg. Men om du er fornøyd med din hastighet under 100 Mbit i dag, så er jo det fine men som sagt så er fremtiden med 4k video og andre teknologier for krevende for DSL.

Telenor kommer og etterhvert med "fiber to the curb" som vil kunne levere 250 Mbit (synkront?) på eksisterende DSL inn til huset.

 

Er fortsatt litt unna, men et visst snakk om 2-3 år iflg siste artikkelen jeg leste...

 

Kilde, Amobil/Inside Telecom ca Jun 2015.

 

 

Det hjelper lite om man bor 4-5 km unna sentralen slik jeg gjør :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for dårlig utvalg. Og 49kr for å "leie" film og 149kr for å kjøpe en film. Levere dere fortsatt i tidsalder før internett kom? Ikke akkurat slik at man kan bingekikke på filmer. Kjøper man film fra dere, får man beholde videofilen som man selv vil eller blir filmen man kjøper fortsatt "låst" inni programmet til altibox slik at dem fortsatt har all makt?

 

Hva skjer når dere mister rettighetene til det man har kjøpt? jo, kunden mister innholdet. Husker dere når dere kranglet med discovery?

 

Hei,

 

Det vil komme sesongbilletter på serier i neste utgave av filmtjenesten.

Når kundene har kjøpt en film fra Altibox, gir våre direkte avtaler tilgang til denne filmen permanent. Grunnet krav om kryptering av innholdet fra filmselskapene er det imidlertid slik at Altibox må håndtere denne tilgangen på vegne av kundene, som en del av vår forpliktelse mot leverandørene.

 

Kjem filmene ut før dei er lansert på Blu-Ray i USA så skal dere ikkje sjå vekk i fra at eg kjem til å leie filmer nå og da så sant kvaliteten er bra da, ser ikkje på hva som helst i hjemmekinoen min :)

 

Hei,

 

Når det gjelder tilgang til filmer vil dette variere, da dato for kinopremiere kan variere mellom ulike markeder. Våre avtaler gir oss tilgang til mange kjente TV-serier 24 timer etter lansering i USA, og tjenesten vil etter vært få et stort utvalg blant slike.

 

Generelt;

Altibox Film & Serier gir tilgang til de nyeste filmene og TV-seriene lenge før disse dukker opp hos Netflix eller noen av de andre kjente strømmetjenestene i det norske markedet, som TV 2 Sumo, Viaplay eller DPlay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke dårlig for produsentene av filmer, og serier.

 

De som ikke har "markedets rett" i fremtiden, er alle distributørene.

som kjøper en avtale, og sitter på rettigheter og slikt , og bare skal suge

penger og begrense begrense begrense.

 

Det er de som er i en fallende bransje, og heldigvis må omstille seg!

Lenke til kommentar

Det er viktig å få seriene og filmene tidlig, men enda viktigere er det å heve kvaliteten på bilde og lyd til minimum Blu-ray kvalitet : DTS-HD master audio og 1080p eller Ultra HD der komprimeringen ikke har ødelagt bildene. Klarer Altibox det, så kommer jeg til å bruke tjenesten mye oftere enn 2 ganger i året som i dag.

Endret av orlarsen
Lenke til kommentar

Jeg er sikkert en gjerrig faen men jeg har vurdert Altibox-tjenestene til å være for dyre i forhold til hva jeg får. Vi har fiber helt inn i stua, forrige huseier hadde forløperen til Altibox, og jeg kan få Altibox. I stedet har jeg Parabol, ADSL og Netflix. Jeg må kutte i kanaler og gå opp i pris. Da får jeg raskere internett men når internett er nede dør TV'n også.

 

Det er foreløpig mange som synes fiber er en hellig gral, og derfor er villige til å betale ekstra for det, men til min bruk så har jeg ventet noen år og kan vente noen år til.

 

I alle fall så lenge det er dårligere utvalg og dyrere å få barne-kanalene med Altibox enn med Canal Digital. Minstepodens TV-bruk er nok en av grunnene til at jeg holder igjen.

 

Jepp du er en gjerrig faen, hehe.

Hva betaler du nå på alt du har. 479 for 50/50 om du då tar med ip telefon(eller velger 75/75 579 og tv 379. Jeg har 150/150 649+ 149 telefon. Tv har jeg sakt opp, samme med nrk.

Lenke til kommentar

Du har 479 for 50/50? Det betyr jo at du har triple play? Da har du ikke lov å si opp NRK... 

 

Jeg betaler 274,55 kr/mnd for nettet, pluss kopperavgiften på 89,-

0 kr/mnd for IP-telefoni, for det er en tjeneste uten bruksnytte.

Typisk mellom 120 og 150 kr/mnd på mobiltelefoni inkl. 1GB.

KabelTV er det derimot endel å spare på. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

Kjem filmene ut før dei er lansert på Blu-Ray i USA så skal dere ikkje sjå vekk i fra at eg kjem til å leie filmer nå og da så sant kvaliteten er bra da, ser ikkje på hva som helst i hjemmekinoen min :)

 

Hei,

 

Når det gjelder tilgang til filmer vil dette variere, da dato for kinopremiere kan variere mellom ulike markeder. Våre avtaler gir oss tilgang til mange kjente TV-serier 24 timer etter lansering i USA, og tjenesten vil etter vært få et stort utvalg blant slike.

 

Generelt;

Altibox Film & Serier gir tilgang til de nyeste filmene og TV-seriene lenge før disse dukker opp hos Netflix eller noen av de andre kjente strømmetjenestene i det norske markedet, som TV 2 Sumo, Viaplay eller DPlay.

Hvis dere virkelig vil satse så slutt og sammenlign dere med andre strømmetjenester og begynn å konkurrere mot kino i Norge og Blu-Ray utgivelser i resten av verden, er dere seinere enn det så går eg heller på kino eller kjøper filmen fra USA, selv med posten så kommer den fram år før strømmetjenestene.

 

Og hvordan blir kvaliteten på filmene? Blu-Ray kvalitet eller blir dei komprimert herfra til langtvekkistan slik som Netflix's 1080p/4k filmer/serier?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det som er litt trist er at Altibox begynner å vise mnopoltendenser. Nå økes hastigheten OG prisen. En prisøkning som ikke kan forsvares med annet enn at eierkommunenne trenger større utbytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...