Gå til innhold

ANMELDELSE: Until Dawn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av bildene ser det ut til at artistene har hatt en sinnsvakt fokus på ansikt, belysning og skyggelegging. Noe av det beste jeg har sett på lenge. Litt overrasket over at de har klart å få til en så høy skyggeoppløsning på konsoll, og falloff-en ser kjempebra ut.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En anmelder melder om ingen gjennomspilling verdi og trekker for det. En annen gir pluss for stor gjennomspilling verdi og skryter over alle valgene og hvordan en kan gå glipp av store deler om person X dør underveis.

 

Er det rart spillere ser seg lei av anmeldelser og heller tar valg utifra "word of mouth" og hva dem ser på streams etc? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Et av de «spillene» jeg venta håpefullt på inntil jeg innså at historien og karakterene er like klisjé som i en middelmådig tenårings-skrekkfilm med frekke, barnslige tenåringer som burde fått juling. :nei: Men, smak og behag, så klart! :)

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

En anmelder melder om ingen gjennomspilling verdi og trekker for det. En annen gir pluss for stor gjennomspilling verdi og skryter over alle valgene og hvordan en kan gå glipp av store deler om person X dør underveis.

 

Er det rart spillere ser seg lei av anmeldelser og heller tar valg utifra "word of mouth" og hva dem ser på streams etc? 

 

du har en herlig uintensjonell humor :D og det er ikke sarkasme, jeg mener det, du er morsom shø!

 

men ja jeg er enig med deg. jeg personlig hadde uansett tenkt å skaffe dette spillet uansett hva anmelderne sa. lenge siden jeg har latt anmeldere påvirke meg. nå sjekker jeg bare wikipedia om spill jeg vurderer

Lenke til kommentar

 

 

 

 

En anmelder melder om ingen gjennomspilling verdi og trekker for det. En annen gir pluss for stor gjennomspilling verdi og skryter over alle valgene og hvordan en kan gå glipp av store deler om person X dør underveis.
 
Er det rart spillere ser seg lei av anmeldelser og heller tar valg utifra "word of mouth" og hva dem ser på streams etc? 

 

 

 

 

Gjennomspilling verdi?

Jeg trodde det var "Replay value" det var snakk om her?

Med en score på 8 av 10 så er det absolutt verd å spille.

Men når det kommer til "Replay value"...

Jeg har ikke prøvd dette spillet...,men har spillt flere fantastisk "vakre" spill.
Mangen av dem har latt seg gjennomføre både 5,10 og/eller 15+ ganger.
Mens andre tapte seg veldig ved andre gjennomspilling.

Med andre ord "Replay value" varierer veldig.
Særlig når det kommer til Skrekk-sjangeren.

I hvilken grad spillet er lineært...har veldig mye å si...i hvert fall for meg når det kommer til "Replay value".

Dåg svært lineære spill kan alikevel ha høy "Replay value" hvis historien og atmosfæren er veldig god.

"Broken Sword"-serien fra "Revolution Games" er et godt eksempel på at lineære spill kan ha høy "Replay value".

Jeg hadde tenkt å si "Monkey Island"-serien fra "LucasArts"...,men det hadde blitt en klisje. (:-P)

Men selvsagt...,smaken er som baken...,den er delt... @(:->)

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

En anmelder melder om ingen gjennomspilling verdi og trekker for det. En annen gir pluss for stor gjennomspilling verdi og skryter over alle valgene og hvordan en kan gå glipp av store deler om person X dør underveis.

 

Er det rart spillere ser seg lei av anmeldelser og heller tar valg utifra "word of mouth" og hva dem ser på streams etc? 

 

Denne diskusjonen må være gjort 50 000 ganger i løpet av gamer.nos levetid. Anmeldelser er subjektive.

 

Det kan virke som du mener at alle anmeldelser ideelt sett bør vektlegge det samme og gi noenlunde samme score. Det synes ikke jeg. Hvis så var tilfelle kunne vi klart oss med IGN og alle andre sider kunne bli lagt ned. Dersom du vil ha noe som kan anses for å være en objektiv fasit, les flere anmeldelser og dann deg et bilde utifra det. 

 

Jeg skjønner ellers ikke hvorfor "word of mouth" skulle være å foretrekke fremfor anmeldelser (hvis du ikke liker sprikende meninger). En privat persons mening og en anmeldelse har én ting til felles: Meningen er basert på vedkommendes subjektive oppfatning. 

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Jeg mente selvfølgelig replay value. Noen trekker for liten til ingen replay value. En annen gir pluss fordi det er mye replay value. Noen gir tilogmed trekk pga dem ikke fikk gjøre akkurat hva dem ville i spillet...host (pressfire)...?!

 

Jeg har ikke noe imot å lese forskjellige anmeldelser å meninger. Det er en fin måte å danne et bilde over et produkt. Men det er når anmeldere trekker for ting som ikke henger helt på grep at jeg blir frustrert. 

 

Dette spillet er et perfekt eksempel på at det er veldig viktig å lese/se flere anmeldelser og ikke nødvendigvis ta ordet til en favoritt anmelder. Og så har jeg begynt å legge mye mer vekt på hva gamere mener om diverse spill. Enten det er på kommentar felt, forum,reddit,twitch etc. 

 

Nå datt spillet ned i postkassa idag så jeg finner ut av det selv om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

 

En anmelder melder om ingen gjennomspilling verdi og trekker for det. En annen gir pluss for stor gjennomspilling verdi og skryter over alle valgene og hvordan en kan gå glipp av store deler om person X dør underveis.

 

Er det rart spillere ser seg lei av anmeldelser og heller tar valg utifra "word of mouth" og hva dem ser på streams etc? 

 

Denne diskusjonen må være gjort 50 000 ganger i løpet av gamer.nos levetid. Anmeldelser er subjektive.

 

Det kan virke som du mener at alle anmeldelser ideelt sett bør vektlegge det samme og gi noenlunde samme score. Det synes ikke jeg. Hvis så var tilfelle kunne vi klart oss med IGN og alle andre sider kunne bli lagt ned. Dersom du vil ha noe som kan anses for å være en objektiv fasit, les flere anmeldelser og dann deg et bilde utifra det. 

 

Jeg skjønner ellers ikke hvorfor "word of mouth" skulle være å foretrekke fremfor anmeldelser (hvis du ikke liker sprikende meninger). En privat persons mening og en anmeldelse har én ting til felles: Meningen er basert på vedkommendes subjektive oppfatning. 

 

 

Man danner seg et bilde av hva en kompis liker. Sånn sett så kan hans ord ha stor innvirkning på valgene man gjør.

Lenke til kommentar

Jeg mente selvfølgelig replay value. Noen trekker for liten til ingen replay value. En annen gir pluss fordi det er mye replay value. Noen gir tilogmed trekk pga dem ikke fikk gjøre akkurat hva dem ville i spillet...host (pressfire)...?!

 

Er godt mulig denne anmelderen har oversett poenger som gir spillet "replay-value". På den annen side er folk forskjellige. Noen synes det er verdt å spille gjennom et spill en ekstra gang selv om en ny gjennomspilling bringer lite nytt. Andre stiller krav om at man må kunne spille storyen på en ny måte. 

 

Jeg har ikke noe imot å lese forskjellige anmeldelser å meninger. Det er en fin måte å danne et bilde over et produkt. Men det er når anmeldere trekker for ting som ikke henger helt på grep at jeg blir frustrert. 

 

Jeg er enig, og jeg kan også bli irritert dersom anmelder vektlegger momenter uten relevans. Men hvis anmelder faktisk mener, og står inne for, at spillet lider av lav gjenspillingsverdi, så synes jeg det er et kurant moment.

 

Dette spillet er et perfekt eksempel på at det er veldig viktig å lese/se flere anmeldelser og ikke nødvendigvis ta ordet til en favoritt anmelder. Og så har jeg begynt å legge mye mer vekt på hva gamere mener om diverse spill. Enten det er på kommentar felt, forum,reddit,twitch etc. 

 

Her er jeg enig. Jeg kjøper aldri noe basert på én anmeldelse. Husk for øvrig: Anmeldere er også "gamere".

 

Nå datt spillet ned i postkassa idag så jeg finner ut av det selv om ikke så lenge  :)

Digg

Lenke til kommentar

 

 

Man danner seg et bilde av hva en kompis liker. Sånn sett så kan hans ord ha stor innvirkning på valgene man gjør.

Poenget mitt var at også kompisen din sin mening er subjektiv. Man kan ikke si at man ikke stoler på en anmelder, fordi anmeldelsen er subjektiv, samtidig som man legger en kompis' subjektive mening til grunn.

Lenke til kommentar

 

 

 

Man danner seg et bilde av hva en kompis liker. Sånn sett så kan hans ord ha stor innvirkning på valgene man gjør.

Poenget mitt var at også kompisen din sin mening er subjektiv. Man kan ikke si at man ikke stoler på en anmelder, fordi anmeldelsen er subjektiv, samtidig som man legger en kompis' subjektive mening til grunn.

 

 

Kan måles begge veier. Kompisen kan også ha ræva smak. Jeg kjenner en som har en smak som sammenfaller en del med min. Da er det jo en fordel. Uansett så vil en nær kompis få en til å sjekke eller google litt om ting, om man hører om nyheter.

 

Om du har en med dårlig smak, så kan det være verdifullt også. Man bruker det på den måten man finner fornuftig.

Endret av G
Lenke til kommentar

En anmelder melder om ingen gjennomspilling verdi og trekker for det. En annen gir pluss for stor gjennomspilling verdi og skryter over alle valgene og hvordan en kan gå glipp av store deler om person X dør underveis.

 

Er det rart spillere ser seg lei av anmeldelser og heller tar valg utifra "word of mouth" og hva dem ser på streams etc? 

 

Tja, anmeldere er jo egentlig "bare" velinformerte folk som skriver sin mening om noe, med en viss grad av subjektivitet i bagasjen. Følger man en spesiell anmelder over en periode så vil man få et mye bedre inntrykk av hva den personen foretrekker og legger vekt på i en anmeldelse, så da blir det lettere å bruke det som rettesnor om man er i tvil. Mye mer hensiktsmessig enn å sette to tilfeldige anmeldelser opp i mot hverandre. Gjennomspillingsverdi kan være en subjektiv ting: jeg er av typen som vil se ting om og om igjen for å få med meg alle detaljene selv om jeg vet hvor plottet er på vei, men jeg kjenner også folk som ser på det å se en film mer enn én gang som et abstrakt konsept. Raringer, så klart ;)

 

Hmm, dette spillet ser faktisk ganske så bra ut. Kommer det stort flere spennende PS-eksklusive titler så må jeg vurdere å krype til korset og investere i en konsoll.

Endret av dauw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan anmelderen kan mene at gjennomspillingsverdien uteblir. Det er jo nettopp dette som er en av de store tingene ved spillet. Alle valg du tar påvirker resten av spillet. Lar du en person dø tidlig i spillet kan du gå glipp av en vesentlig del av historien til den personen. Dette blir litt som å si at FIFA har liten gjennomspillingsverdi etter å ha spilt et par kamper.

 

Er enig med de over her at anmeldelser skal være subjektive, og at man må se et tversnitt av alle anmeldelser for å danne seg et totalbildet av spillet. Men her har anmelderen truffet skivebom på spillets kanskje største egenskap. Lukter "click bait" lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dyrt om dette oppleves mer som en spillefilm over det at det er et spill. Kan like godt se noe på Netflix eller kjøpe en billig DVD/Bluray mao. ??

 

Har du 3DS? Hvis ja, prøv 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors. 95% av spillet er cutscenes, men det er likevel noe av det beste jeg har spilt noensinne. Det fikk etterhvert en slags "oppfølger" med Virtue's Last Reward, og også denne er svært bra. Ikke så bra som 999, men gjør deg selv en tjeneste og prøv det. Da ser du at et spill ikke trenger mye gameplay for å være knallbra.
Lenke til kommentar

 

Dyrt om dette oppleves mer som en spillefilm over det at det er et spill. Kan like godt se noe på Netflix eller kjøpe en billig DVD/Bluray mao. ??

Har du 3DS? Hvis ja, prøv 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors. 95% av spillet er cutscenes, men det er likevel noe av det beste jeg har spilt noensinne. Det fikk etterhvert en slags "oppfølger" med Virtue's Last Reward, og også denne er svært bra. Ikke så bra som 999, men gjør deg selv en tjeneste og prøv det. Da ser du at et spill ikke trenger mye gameplay for å være knallbra.

 

 

Av spillkonsoller og liknende har jeg kun PS4. Og må tenke nøye igjennom hvert kjøp, da jeg ikke er noen storspiller lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...