Gå til innhold

Bethesda ønsker å slippe 4 store spill hvert år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På artikkel bildet så er det 8 spilltitler. Så om de ikke har flere en det å arbeide med så sitter du med et nytt spill fra de forskjellige seriene annenhvert år.

 

Høres ikke videre bra ut, Elder scrolls, Fallout og sikker noen av de andre trenger lit mere en to år i mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betehsda går frem som en av de mest seriøse aktørene som bryr seg om fansen. Dette passer meg helt utmerket. Den eneste bummeren med spillene deres er at noen av dem tar veldig lang tid å komme seg gjennom. Man får spilt gjennom en hel masse content men noen ganger tar det litt lang tid. Om de får strømlinjeformet selve spillene en del mer såvell som selve spilllagings prosessen så tror jeg at vi vil klare å få spilt ennå flere høykvalitets spill enn vi gjør i dag.

Lenke til kommentar

Håper i det lengste at dette bare er ren spekulasjon, og ikke noe de mener alvorlig. Det verste jeg vet er "nytt spill hvert år"-serier. Alt for mange spill blir ødelagt av det. Assassin's Creed var stort da det kom, og en ny utgivelse var nesten større. Men i de siste årene har vi fått minst ett nytt spill hvert eneste år, og det ser ut til å fortsette. Neste Assassin's Creed har dermed gått fra en stor opplevelse til ren rutine. Det var rimelig stort da Dark Souls 2 ble annonsert, men etter det? Dark Souls 2 i fjor, Bloodborne i år, Dark Souls 3 neste år... Bloodborne 2 året etter? Darks Souls 4 i 2017? Fifa, Need for speed osv er ikke engang morsomt. Det er bare "hva er nytt i år?" i stedet for "jippi, enda et!" :(

 

Det verste jeg kan tenke meg er at spill som Elder Scrolls, Doom og Fallout kommer med jevne mellom, gjerne med kun ett eller to år mellom hvert spill. Enkelte ting er absolutt verdt å vente på. Vi trenger et Elder Scrolls, Doom og Fallout som faktisk våger å gjøre noe nytt, og som ikke bare blir en ren repetisjon av "fjorårets spill". :(

Lenke til kommentar

Så lenge det er gode spill kan hvem være uenig?

 

Jeg er redd de vil hoppe på Chapter baserte utgivelser eller spill med produksjonsverdien til DLC'er etc. Vi får bare vente å se hva dette betyr.

Assassin's Creed-spillene har ganske høyt budsjett, og hvert eneste spill har vært rimelig bra. Problemet er bare at det stort sett er samme spill i reprise hvert eneste år. Tar du Assassin's Creed Syndicate, bytter ut hovedpersonene med Ezio og setter hele greia i Italia, sitter vi igjen med Assassin's Creed 2. Det viser jo hvor lite nytt spillene faktisk gjør. Noen småting er det jo fra år til år, og til sammen blir det en god del. Men likevel er det ekstremt mye av det samme hvert eneste år også.

 

Og ta Dark Souls, for eksempel. Hvor forskjellig er Bloodborne fra Demon's Souls egentlig? Så hvor annerledes blir Dark Souls 3 fra Demon's Soul? Det er helt greit hvis det går flere år mellom hver utgivelse, men jeg er strygt redd de begynner med en årlig utgivelse der også. Da er det svært fort å gå lei hele greia. Det blir rett og slett ikke noe unikt og nytt lengre, men bare en repetisjon av de forrige spillene. Som selvstendig spill for nye fans er det jo fortsatt bra, men det blir for mye av det samme for folk som har følt seriene fra starten.

Lenke til kommentar

Betehsda går frem som en av de mest seriøse aktørene som bryr seg om fansen. Dette passer meg helt utmerket. Den eneste bummeren med spillene deres er at noen av dem tar veldig lang tid å komme seg gjennom. Man får spilt gjennom en hel masse content men noen ganger tar det litt lang tid. Om de får strømlinjeformet selve spillene en del mer såvell som selve spilllagings prosessen så tror jeg at vi vil klare å få spilt ennå flere høykvalitets spill enn vi gjør i dag.

 

NEI NEI NEI! ikke si at å dumme ned spill er bedre. Dette er tross alt RPG, har du ikke tiden/ vilja så please spill noe annet og ikke krev noe som herper kvaliteten på alle rpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Betehsda går frem som en av de mest seriøse aktørene som bryr seg om fansen. Dette passer meg helt utmerket. Den eneste bummeren med spillene deres er at noen av dem tar veldig lang tid å komme seg gjennom. Man får spilt gjennom en hel masse content men noen ganger tar det litt lang tid. Om de får strømlinjeformet selve spillene en del mer såvell som selve spilllagings prosessen så tror jeg at vi vil klare å få spilt ennå flere høykvalitets spill enn vi gjør i dag.

 

NEI NEI NEI! ikke si at å dumme ned spill er bedre. Dette er tross alt RPG, har du ikke tiden/ vilja så please spill noe annet og ikke krev noe som herper kvaliteten på alle rpg

Ikke snakk om å herpe men strømlinjeforme. Fjerne unødvendige mekanismer som bare henger igjen som historisk bagasje og andre ting som bare sinker hele opplevelsen. Sist jeg sjekka så handla var ikke definisjonen av et rollespill masse tall og regneark men det at du spiller en karakter.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekka så handla var ikke definisjonen av et rollespill masse tall og regneark men det at du spiller en karakter.

 

Hørt om Dungeons and Dragons? RPG'ets opphav?

Der er det nettopp dét at man spiller en karakter med masse tall som gjør det kult.

Etter morrowind gikk alt nedover i bethesdas spill.

Konsollifisering, eller fordumming av spillmekanikk ødelegger og gjør spillene deres mindre intrikate. (gidd start konsoll vs pc war bare fordi jeg nevner det her)

 

Et eksempel er at morrowind hadde piercing dmg, slashing dmg og blunt dmg, nå er det bare "dmg".

Ingenting skiller våpnene fra hverandre, anna enn enchants og whatnot. Det er kjedelig og to steg i feil retning.

Desverre har de bare fortsatt med slike ting siden den gang, og jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å kjøpe deres neste TES.

 

Det verste av alt er jo at animatørene deres (fortsatt) er elendige, og spillmotorene deres er alt for lite dynamiske og buggy - bare se hvor utrolig herlig og smooth alt er i Witcher 3 vs Skyrim.

Det er ekte håndverk, mens bethesda føles som billig kina-dritt, desverre.

 

For meg er Bethesda allerede på samme nivå som EA, Ubisoft og så videre, når det kommer til å spy ut spill med manglende skreddersying.

Hele greia har rett og slett blitt for corporate. Noe sier meg at de ekte nerdene ikke lenger bestemmer i selskapet, og det er ganske tydelig for dem som setter pris på ekte RPG's.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Sist jeg sjekka så handla var ikke definisjonen av et rollespill masse tall og regneark men det at du spiller en karakter.

 

Hørt om Dungeons and Dragons? RPG'ets opphav?

Der er det nettopp dét at man spiller en karakter med masse tall som gjør det kult.

Akkurat det kan vel diskuteres. Finnes plenty av folk som er drit lei tallknusingen i dnd og heller spiller rollespill som lar deg rollespille uten å måtte regne i timesvis for å komme noen vei. Og akkurat er det Bethesda gode på når det gjelder datarollespill. Der kan man leve ut den karakteren man vil uten å måtte sette seg inn i kompliserte systemer.

Lenke til kommentar

 

 

Hørt om Dungeons and Dagons? RPG'ets opphav?

Der er det nettopp dét at man spiller en karakter med masse tall som gjør det kult.

 

Jepp og det har Bethesda også. Men Bethesda vet å behandle historie som historie og at fremtiden er det vi skaper nå.

Tinderprofilen din sier sikkert at du "liker å le".

Lenke til kommentar

 

 

Betehsda går frem som en av de mest seriøse aktørene som bryr seg om fansen. Dette passer meg helt utmerket. Den eneste bummeren med spillene deres er at noen av dem tar veldig lang tid å komme seg gjennom. Man får spilt gjennom en hel masse content men noen ganger tar det litt lang tid. Om de får strømlinjeformet selve spillene en del mer såvell som selve spilllagings prosessen så tror jeg at vi vil klare å få spilt ennå flere høykvalitets spill enn vi gjør i dag.

 

NEI NEI NEI! ikke si at å dumme ned spill er bedre. Dette er tross alt RPG, har du ikke tiden/ vilja så please spill noe annet og ikke krev noe som herper kvaliteten på alle rpg

Ikke snakk om å herpe men strømlinjeforme. Fjerne unødvendige mekanismer som bare henger igjen som historisk bagasje og andre ting som bare sinker hele opplevelsen. Sist jeg sjekka så handla var ikke definisjonen av et rollespill masse tall og regneark men det at du spiller en karakter.

 

 

Beklager men jo de første rpgene handlet om KUN tall, faktisk så var tall det man hadde for å representere de ulike tingene i spillet. At du ikke liker dette er greit, men kan ikke du kjøpe call of duty med de andre og slutte å kreve forandringer på spill du i bunn og grunn ikke spiller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...