Gå til innhold

[Løst] jeg er en automatikker lærling


lawiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg har vært automatikker lærlig i 1 år nå, men synes det kanskje ikke er noe for meg, har noen en forslag til noe annet utdannelse, som er lett og grei?

 

Kommer vel helt ann på. Hvor lang utdannelse vil du ha? Praktisk yrke? Akademisk Yrke? Lønns forventninger? Turnus arbeid? Høyskole/universitet? VGS? osv osv..

 

Du kan jo skifte og bli elektriker? du har vel de fleste fagene slik at du kan gå rett i lære. Mye likt, men litt annerledes.

Lenke til kommentar

Hei jeg har vært automatikker lærlig i 1 år nå, men synes det kanskje ikke er noe for meg, har noen en forslag til noe annet utdannelse, som er lett og grei?

 

Har du fullført VG1 og VG2 da kan du begynne på forkurs til ingeniørutdanning, og komme inn på et sivilingeniørstudie med forkurset. 

Det er en veldig god vei å gå, dersom du har hodet til det. 

Lenke til kommentar

Hva er det med yrket som gjør at det ikke føles ut som noe for deg? Husk på at automasjon er ekstremt variert og en kan jobbe i "uendelig" mange bransjer, så ikke la bedriften du er i nå ødelegge for dine drømmer. 

 

Selv gikk jeg lærling i ett "dritt" firma hvor hoveddelen av arbeidet besto i å trekke kabel, bøye rør og terminere. Ufattelig kjedelig, eneste lyspunktet var de få commissioningene som kom i enden av prosjeketene. Men en måned etter fagbrev startet jeg som service engineer i nytt og kjekt firma. Fikk jobbe med roboter og masse gøy! Gikk så videre til samme stilling i mer industrielt selskap, får være med på utvikling og alt det kjekke! 

 

Så ikke gi opp om du har en interesse for faget, det er masse spennende arbeid der ute og ett veldig trygt arbeid :) 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bit i det sure eplet og fullfør. Du får ikke startet noen skolegang før i august 2016 uansett.

Selv om du ikke ser noen nytte i det fagbrevet i dag, kan det hende det åpner en dør for deg lengre ned på veien.

 

Eller som Salvesen. foreslår, søk en annen jobb når du har fagbrevet. Jeg hadde også en kjip jobb i læretiden og året etter. Etter det søkte jeg ny jobb i samme yrke. Nå får jeg gjøre alt det gøye. Bygge maskiner, reise rundt i landet og montere maskiner og anlegg, være involvert i utviklingen av nye maskiner.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...