Gå til innhold

Vurdering av handleliste til Gaming pc. 20 000


Anbefalte innlegg

Har forsøkt å sette opp en hel gaming pc til 20 000,- 

Dette inkluderer da; Mus, tastatur, skjerm, musematte o.l

 

Trenger da hjelp til å overse handlelisten, tips til billigere men like bra komponenter osv.

Har valgt å ta med en GTX 980 kontra GTX 970. Er litt usikker på om det er noen virkelig stor forbedring?

Holder det med 800Watts pw? Eller må man slenge med en 1000W?


Handlelisten;

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1584159&su=508492ED-79F2-40E9-B955-7EFC6F140867

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. isteden for vannkjøling til CPU så holder det masse med luftkjøling.(Sparer kanskje noe kroner der)

 

2. Hovedkortet du valgte har mulighet for 3 x PCIe-16 SLI/CFX, hvis du ikke har planer om 3 stk. skjermkort i fremtiden så er det lite vits å bruke ekstra penger på det. Men opp til 2 stk. (SLI) er kanksje et bedre valg for deg. Gigabyte pleier og være ganske bra.

 

3. Skjermkortet du valgte er seff. rått kort.. men boy, prisen var stivt også syns jeg 5890 kroner, velger du 970 så er du nede ved 3790 kroner, der sparer du hele 2100. Selv jeg bruker gtx 780 og er fornøyd, så 970 er ikke dårlig valg heller.

 

Ellers er jeg ikke noe fan av sånn dill dall tastatur som koster flesk. Et helt vanlig pleier å funke i lange baner. men men, det er meg.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

1. isteden for vannkjøling til CPU så holder det masse med luftkjøling.(Sparer kanskje noe kroner der)

 

2. Hovedkortet du valgte har mulighet for 3 x PCIe-16 SLI/CFX, hvis du ikke har planer om 3 stk. skjermkort i fremtiden så er det lite vits å bruke ekstra penger på det. Men opp til 2 stk. (SLI) er kanksje et bedre valg for deg. Gigabyte pleier og være ganske bra.

 

3. Skjermkortet du valgte er seff. rått kort.. men boy, prisen var stivt også syns jeg 5890 kroner, velger du 970 så er du nede ved 3790 kroner, der sparer du hele 2100. Selv jeg bruker gtx 780 og er fornøyd, så 970 er ikke dårlig valg heller.

 

Ellers er jeg ikke noe fan av sånn dill dall tastatur som koster flesk. Et helt vanlig pleier å funke i lange baner. men men, det er meg.

1. Det er nok en stor sjangs for at vi kommer til å OC'e litt opp så tror den vil bli beholdt. 

Men ser hva du mener.

 

2. Det la jeg faktisk ikke merke til, pcen bygges opp for en kamerat av meg så jeg satte bare opp en ganske rask liste. Valgte å legge den ut her for å se hvordan vi kan prøve å krympe ned prisen litt.

Det som irriterte meg mest var VGA/DVI utgangene bak. Heller flere USB utganger enn de.

 

3. Helt enig med det store prishoppet, så jeg tror faktisk vi går ned til en 970'en jeg allerede hadde valgt.

 

Når det kommer til tastatur så lot jeg kameraten min selv velge, selv har jeg et Ducky shine3 som han likte godt.

(Glemte å nevne at jeg bygger den for han.)

 

Takk for innspill og raskt svar!

Lenke til kommentar

Okey. ja for å si det sånn.. det vannkjølingen er ikke altfor avskrekkende pris, helt kurant det.

Ja 970 tror jeg vil være et mye bedre valg i og med at prisen er litt mer vennlig enn 5800 kroner.

 

Hva angår hovedkort, hva med denne: Gigabyte GA-Z97X-GAMING 5

Ja jeg vet, prisen var ikke stor forskjell mellom den du posta, så humre.. !!! men men. Personlig liker jeg gigabyte bedre enn MSI.

Lenke til kommentar

20 000kr for en gamingpc? Er du gal! Det holder med en til 10500kr  :green:

 

Noen som kjenner seg igjen?  :grin:

Når jeg kjøpte mitt betalte jeg rund 12100 kroner (ifjor), dette er da uten skjerm / tastatur og powersupply. Powersupply handlet jeg annet sted. Så ja du kan få en gaming PC rund 10k-13k burde holde det meste. Er man litt kresen så havner man fort oppi 13-14k kroner. men ja, 20K for det der syns jeg ikke var verdt det.

Lenke til kommentar

20 000kr for en gamingpc? Er du gal! Det holder med en til 10500kr  :green:

 

Noen som kjenner seg igjen?  :grin:

Man får ikke allverdens for 10500Kr, ikke en Cpu til X99 omtrent  :tease:  :tease:

 

Ville byttet Psu, CX serien kan iallefall ikke jeg anbefale, Har du sett på Evga supernova G2 850? (som er meeer enn nok :))

 

Ang Skjerm, Mus tastatur etc. kan jeg ikke si noe om, har ikke first hand experience med de. 

 

Resten så jo forsåvidt ganske greit ut:)

Lenke til kommentar

20 000kr for en gamingpc? Er du gal! Det holder med en til 10500kr  :green:

 

Noen som kjenner seg igjen?  :grin:

Er helt enig i den uttalelsen der. Men han må beklageligvis handle alt sammen i tillegg.

Skjerm, tastatur, mus, kabinett, harddisker og pwsupply.

 

Vil selvfølgelig at han skal bruke minst mulig men også en dugelig pc fremover.

Derfor har jeg også delt handlelisten for å få litt hjelp mtp enkeltkomponenter :)

 

 

20 000kr for en gamingpc? Er du gal! Det holder med en til 10500kr  :green:

 

Noen som kjenner seg igjen?  :grin:

Når jeg kjøpte mitt betalte jeg rund 12100 kroner (ifjor), dette er da uten skjerm / tastatur og powersupply. Powersupply handlet jeg annet sted. Så ja du kan få en gaming PC rund 10k-13k burde holde det meste. Er man litt kresen så havner man fort oppi 13-14k kroner. men ja, 20K for det der syns jeg ikke var verdt det.

 

Takk for innspill. Hvor syns du man burde spare inn litt?

 

 

20 000kr for en gamingpc? Er du gal! Det holder med en til 10500kr  :green:

 

Noen som kjenner seg igjen?  :grin:

Man får ikke allverdens for 10500Kr, ikke en Cpu til X99 omtrent  :tease:  :tease:

 

Ville byttet Psu, CX serien kan iallefall ikke jeg anbefale, Har du sett på Evga supernova G2 850? (som er meeer enn nok :))

 

Ang Skjerm, Mus tastatur etc. kan jeg ikke si noe om, har ikke first hand experience med de. 

 

Resten så jo forsåvidt ganske greit ut:)

 

 

Takker for innspill. 

Nei har ikke kikket så mye på EVGA sine, er noen år siden sist jeg har bygget en hel pc og det er mange merker som virkelig har falt bort..

 

Mus og tastatur er forsåvidt allerede spikra. :)

 

Ville virkelig byttet psu til Evga 850/750 G2, eller Corsair RM750i /RM850i (IKKE den versjonen uten i).

Takk for innspill. Setter pris på anbefalinger :)

 

 

Edit*

 

Nye handlelisten. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1584159&su=508492ED-79F2-40E9-B955-7EFC6F140867

Endret av prixmyo
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...