Gå til innhold

Hadde du turt å ta denne heisen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ventet noen år etter bygging med å ta heisen opp. Ønsker ikke å være den første prøvekaninen. Men jeg hadde definitivt valgt en dag det var lite vind i både lave og høye luftlag.

 

Hva med å bygge en loddrett railgun inni tårnet? Da kunne man skutt ut små farkoster som skal ut av atmosfæren. Farkosten trenger uansett flere trinn, men bare det å spare første trinn vil spare enormt med både drivstoff og masse.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oldtidsguden Yahwe ville blitt misunnelig  :wee:

Han raserte jo Babels tårn vil skrønene ha det til.

 

Forresten hvor heftig svai kan man regne med i en slik høyde på en stiv nok og samtidig elastisk nok tårnkonstruksjon? 500 meter kanskje i utslag? 1,5 kilometer i utslag kanskje? Tror jeg hadde blitt sjøsyk, og romskipene som var parkert der ville ramlet av pga. kreftene ved svaiingens ytterpunkter.

 

Hva gjør de ved kraftig uvær? Suger lufta ut av tårnet, som "å tappe" en erigert penis? Tror impotensvitenskapen kan nå nye høyder, bokstavelig talt. Spesiellt når de kopierer teknologien inn i penisimplantater.

Endret av G
Lenke til kommentar

Sikkert som eksisterende tårn, bare mye mer ekstremt + en del smarte stabiliseringsmetoder.

 

Bredt og tungt fundament

Hul og sterk stamme som smalner inn oppover

Trykksatt stamme (bidrar til å bære vekt)

Barduner som reduserer sidebevegelser

Stabiliserende aktive motvekter

Stabiliserende aktive aerodynamiske elementer "vinger"

Utførelse i ekstreme materialer

Stor toleranse for svaiing

Lenke til kommentar

Som Simen1 såvidt var inne på: Hvis de først bygger et slikt tårn, ville det ikke da vært bedre å bruke det som "kanonløp"? Ser for meg at de skaper >99% vakuum i røret over skipet, så elektromagnetisme + eventuell overtrykk på undersiden. På 20 km så skulle det vært mulig å oppnå ganske så bra "munningshastighet".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...