Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er en stor idiot


Anbefalte innlegg

Hvor har jeg tatt valget for hun? Jg bare foreslo det jeg mente.

 

 

Jeg poengterte kun at selv om du har lyst til å leve i uvitenhet så betyr det ikke at andre har lyst til det samme. Jeg personlig ville gjerne vite det - og jeg kunne kanskje tilgitt han for det. MEN, hvis jeg lærer om det, la oss si 20 år senere, så er det ikke kun utroskapen som skader men alle løgnene som følger etter, og jeg hadde ihvertfall følt meg snytt for 20 år av mitt liv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke leve i ignoranse, men du vet ikke hvor mye slikt kan skade egoet til en mann, hvor dama driver å horer rundt. Så jeg foretrekker å ikke vite det. Merker det jo uansett med mindre sex og mindre affeksjon og at hun ikke vil dele samme seng osv.

 

Og du svarte meg ikke på hvor jeg hadde tatt valget for hun.

 

Det er så klassisk at dere tar opp helt andre emner istedet for å svare på et spørsmål, det er som en dårlig sitcom fra 90 tallet.

 

Hvis jeg hadde vært utro, og fortalt det til dama, så VET jeg at det hadde knust hun. Hadde jeg vært dum nok til å spolere forholdet.

Endret av Bundy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke leve i ignoranse, men du vet ikke hvor mye slikt kan skade egoet til en mann, hvor dama driver å horer rundt. Så jeg foretrekker å ikke vite det. Merker det jo uansett med mindre sex og mindre affeksjon og at hun ikke vil dele samme seng osv.

 

Og du svarte meg ikke på hvor jeg hadde tatt valget for hun.

''Jeg poengterte kun..''

 

Om du tok det som en anklagelse så beklager jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil ikke leve i ignoranse, men du vet ikke hvor mye slikt kan skade egoet til en mann, hvor dama driver å horer rundt. Så jeg foretrekker å ikke vite det. Merker det jo uansett med mindre sex og mindre affeksjon og at hun ikke vil dele samme seng osv.

 

Og du svarte meg ikke på hvor jeg hadde tatt valget for hun.

''Jeg poengterte kun..''

 

Om du tok det som en anklagelse så beklager jeg.

 

 

 

 Hvorfor skal DU eller noen andre ta disse valgene for henne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kun på internett kan utroskap med en russisk prostituert snus til noe positivt...  :roll:

 

Si meg en ting, alle dere menn/gutter som mener han burde holde kjeft, ville ikke dere vite om det hvis dama deres hadde vært utro med en russisk gigolo?

Det som er gjort er gjort, nå har han 2 valg.

Si ifra, kona går fra han, barnet må flytte og får antagelig 2 hjem og 2 sett foreldre, antagelig krangling om samvær og barnebidrag, i praksis en familie som er ødelagt.

Eller holde kjeft, familien holder sammen og alle har det bra sammen.

 

Hva høres ut som den beste løsningen i dine ører?

 

 

For å være helt ærlig, så er løsninger på denne typen problemstillinger såpass fjernt for meg at jeg fatter ikke hvordan noen kan havne i slike situasjoner uten å forestille seg at de vil sitte angrende og desperat i ettertid.

 

Likevel, så vil jeg vite om det hvis min kone/samboer/kjæreste har hatt seksuell omgang med andre, spesielt prostituerte. Jeg vil ha valget om å forlate en slik person og jeg vil ha valget om å kunne bestemme meg for å bli. Det skal ikke den andre personen bestemme ved å holde kjeft og late som ingenting. Jeg ønsker ikke å leve livet mitt på en løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvom du hadde hatt samleie med den russiske dama til jevnlig så må du aldri fortelle kona di det. Utroskap er en del av vårt samfunn. Slik som #1 sier; det kona de ikke vet, har hun godt av. 

 

At du pulte russiske dama fører ikke til problemer (evt. kun for sykdommer), men du forteller kona di sannheten - så går alt til helvete og hun vil nok bruke det mot deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvom du hadde hatt samleie med den russiske dama til jevnlig så må du aldri fortelle kona di det. Utroskap er en del av vårt samfunn. Slik som #1 sier; det kona de ikke vet, har hun godt av. 

 

At du pulte russiske dama fører ikke til problemer (evt. kun for sykdommer), men du forteller kona di sannheten - så går alt til helvete og hun vil nok bruke det mot deg.

Er menneskerl lagd for monogami? Alle vi mannfolka ser på andre damer. Alle damer ser på andre menn.

Lenke til kommentar

 

Selvom du hadde hatt samleie med den russiske dama til jevnlig så må du aldri fortelle kona di det. Utroskap er en del av vårt samfunn. Slik som #1 sier; det kona de ikke vet, har hun godt av. 

 

At du pulte russiske dama fører ikke til problemer (evt. kun for sykdommer), men du forteller kona di sannheten - så går alt til helvete og hun vil nok bruke det mot deg.

Er menneskerl lagd for monogami? Alle vi mannfolka ser på andre damer. Alle damer ser på andre menn.

 

Ja, vil jeg si. Dette er min mening. Det er noe galt å se på andre damer, men det er feil å ha samleie med dem. Hvis dette skjer, så holder man kjeft om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så er løsninger på denne typen problemstillinger såpass fjernt for meg at jeg fatter ikke hvordan noen kan havne i slike situasjoner uten å forestille seg at de vil sitte angrende og desperat i ettertid.

 

Likevel, så vil jeg vite om det hvis min kone/samboer/kjæreste har hatt seksuell omgang med andre, spesielt prostituerte. Jeg vil ha valget om å forlate en slik person og jeg vil ha valget om å kunne bestemme meg for å bli. Det skal ikke den andre personen bestemme ved å holde kjeft og late som ingenting. Jeg ønsker ikke å leve livet mitt på en løgn.

Hadde de ikke hatt barn sammen hadde jeg støttet deg helt, men dette går tross alt ut over en uskyldig part, og det er denne parten som det går mest ut over. Så jeg er noe usikker på om der er verdt å ødelegge familien over noe slikt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde de ikke hatt barn sammen hadde jeg støttet deg helt, men dette går tross alt ut over en uskyldig part, og det er denne parten som det går mest ut over. Så jeg er noe usikker på om der er verdt å ødelegge familien over noe slikt

 

Og det var det jeg egentlig baserte min mening på. Bedre å holde familien samlet enn å si at du dreit deg ut.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

 

For å være helt ærlig, så er løsninger på denne typen problemstillinger såpass fjernt for meg at jeg fatter ikke hvordan noen kan havne i slike situasjoner uten å forestille seg at de vil sitte angrende og desperat i ettertid.

 

Likevel, så vil jeg vite om det hvis min kone/samboer/kjæreste har hatt seksuell omgang med andre, spesielt prostituerte. Jeg vil ha valget om å forlate en slik person og jeg vil ha valget om å kunne bestemme meg for å bli. Det skal ikke den andre personen bestemme ved å holde kjeft og late som ingenting. Jeg ønsker ikke å leve livet mitt på en løgn.

Hadde de ikke hatt barn sammen hadde jeg støttet deg helt, men dette går tross alt ut over en uskyldig part, og det er denne parten som det går mest ut over. Så jeg er noe usikker på om der er verdt å ødelegge familien over noe slikt

 

 

 

Nei, det er vel nettopp dette som gjør utroskap og den slags dritt så grusomt urettferdig og meningsløst. Kanskje løsningen rett og slett er at ca. 1/3 av Norges befolkning bare trenger å begynne å bruke hodet og styre unna denne typen adferd FØR det skjer, så slipper man denne typen grusomme og uholdbare problemstillinger...  :shrug:

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er jo ingen drittsekk som ønsker å knulle andre en kona, det var denne ene syke feilen jeg gjorde...

 

Ut i fra det jeg har kjennskap til, så foregår utroskap i nesten hver eneste etniske norske familier. Utroskap er veldig vanlig i etnisk norsk familie.

 

Endret av Fighterfriend
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er vel nettopp dette som gjør utroskap og den slags dritt så grusomt urettferdig og meningsløst. Kanskje løsningen rett og slett er at ca. 1/3 av Norges befolkning bare trenger å begynne å bruke hodet og styre unna denne typen adferd FØR det skjer, så slipper man denne typen problemstillinger...  :shrug:

Definitivt, men når man nå har vært så dum så finnes det fortsatt alternativer. Det som et gjort får han ikke gjort noe med, men han kan styre utfallet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er jo ingen drittsekk som ønsker å knulle andre en kona, det var denne ene syke feilen jeg gjorde...

 
Ut i fra det jeg har kjennskap til, så foregår utroskap i nesten hver eneste etniske norske familier. Ut ifra min erfaring, så ble jeg ett offer for ett utroskap. Far og Mor skilte ilag. Skylden lå på mor sin side, heldigvis ble jeg myndig før dette skjedde. Utroskap er veldig vanlig i etnisk norsk familie.

 

 

I følge statistikken så opplever ca. 70 av norske forhold utroskap og 1 av 10 barn som fødes har en annen far enn det som står på farskaps-papirene, så ja, utroskap er en slags epidemi i dette landet. Vi takler tydeligvis ikke ansvaret som den friheten vi bedyrer medfører. Forpliktelser og egoisme går sjelden hånd i hånd...

 

 

Nei, det er vel nettopp dette som gjør utroskap og den slags dritt så grusomt urettferdig og meningsløst. Kanskje løsningen rett og slett er at ca. 1/3 av Norges befolkning bare trenger å begynne å bruke hodet og styre unna denne typen adferd FØR det skjer, så slipper man denne typen problemstillinger...  :shrug:

Definitivt, men når man nå har vært så dum så finnes det fortsatt alternativer. Det som et gjort får han ikke gjort noe med, men han kan styre utfallet...

 

 

Jeg vet ikke helt hvilke alternativer som er best i slike sammenhenger. Alle valg er i grunnen feil. Enkelte ting driter man seg bare ikke ut på...

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, er argumenter både for og imot å si det. Derfor er det litt underlig å observere at enkelte ikke evner å ta innover seg dette. Jeg tror at dette kommer ned til hvordan din samboer tenker. Fordi jeg har observert at enkelte faktisk ikke ønsker å vite slike ting, selv om det for min del er nokså absurd.

Jeg kunne nok tilgitt noe lignende, men med løgnen på toppen av det blir det mye vanskeligere. Jeg ønsker å bygge mitt forhold på tillit og åpenhet. Derfor ville en løgn om dette være helt uakseptabelt for min del. Men folk er forskjellige. Noen ønsker å basere livene sine på løgn og jeg er ikke sikker på om det er min oppgave å rette pekefinger og si at det er galt. Men jeg vet hva som fungerer for min egen del. Og hva som ikke gjør det.


Det er litt rart å se utilitarismen bli voldtatt gang etter gang i tråder som dette. Ingen av dens kjente forsvarere var så iskalde som noen av dens nettapologeter, det er i alle fall helt sikkert. Og den er uansett ikke det eneste etiske perspektivet det er verdt å analysere ting ut ifra. Etter min mening kommer man i alle fall ikke utenom dydsetikk og diskursetikk, dersom man søker å leve et godt liv.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har gjort noe galt, og spørsmålet er om du skal ta konsekvensene av dine handlinger eller om du skal leve i en myriade av løgner, store og små, for å unngå å ta konsekvensene av dine handlinger. Selvsagt kan det hende at det går utover husfreden og at du blir kastet på dør og at ditt barn er nødt til å vokse opp med skilte foreldre om du forteller henne om det nå, men alternativet er at din kone lever i og ditt barn vokser opp i en illusjon, en løgn. Om denne illusjonen knuses vil skadeomfanget kanskje være mye større enn om sannheten gjør seg til kjenne nå. 

 

Kanskje går det ikke så ille om du forteller henne det nå? Det vi med stor sannsynlighet kan si er at det kommer til å bli mye verre om du venter med å fortelle henne om det, og at det blir mange ganger verre om hun finner ut av det på egenhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...