Gå til innhold

Windows 10 kan sperre piratkopierte spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det dukker stadig opp meir snusk rundt win10 som eg ikkje er fornøgd med. Får dårlige vibber fra da XO skulle tvinge fram at Kinect'n skulle overvåke kor mange som såg film osv. Føler at MS sin iver etter å snoke og bestemme kva eg skal kunne bruke PC'n til går for langt. Viser det seg at eg ikkje greier å tweake meg rundt problema blir win10 skrota ganske så fort.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvor denne holdningen om at PC-markedet ligger nede kommer fra. Hva slags faktisk data er det som underbygger dette? Spillmarkedet på PC er mer vitalt enn det noen gang har vært.

 

AtW

 

Det har i alle fall ikke de store sagt :

http://www.tweakguides.com/Piracy_5.html

 

Joda, vi har kickstarter og mange Indie som lager utrolig mange spill , men AAA++ titler osv har blitt først og fremst sluppet til spillkonsolene først, så kanskje pc etterpå.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hvor denne holdningen om at PC-markedet ligger nede kommer fra. Hva slags faktisk data er det som underbygger dette? Spillmarkedet på PC er mer vitalt enn det noen gang har vært.

 

AtW

 

Det har i alle fall ikke de store sagt :

http://www.tweakguides.com/Piracy_5.html

 

Joda, vi har kickstarter og mange Indie som lager utrolig mange spill , men AAA++ titler osv har blitt først og fremst sluppet til spillkonsolene først, så kanskje pc etterpå.

 

 

"De store" er ikke noen unison enig gruppe, spør blizzard eller valve om det samme. Men mer viktig, dette er en gammel artikkel, PC-gaming tjener mer penger enn alle de tre konsollene tilsammen. 

 

http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/04/28/as-global-pc-game-revenue-surpasses-consoles-how-long-should-console-makers-keep-fighting/

http://hexus.net/gaming/news/industry/83972-pc-games-sales-eclipse-value-console-games-sales-2016/

 

Og såvidt meg bekjent er de fleste spillene som det tjenes mest penger på PC, nesten alle spillene med stort e-sport-miljø er på PC, PC-spillbransjen er større enn noensinne, absolutt og realtivt til konsoller. Dataene underbygger overhodet ikke noen plattform som ligger nede.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Microsoft monitorere software og hardware slik at ting skal fungere skikkelig er en ting, men jeg ser ikke at Microsoft har lovlig adgang til å sperre brukernes ting, uavhengig om det er piratkopi eller ikke.

 

Hvis det stemmer, vil Windows 10 bli tidendes blunder. En stor andel av verdens internettbrukere har en eller annen form for piratware... og bare tanken på at Windows 10 snoker i folks foldere kan få dem til å avinstallere Windows 10.

 

Vi husker Intel skulle gjøre filmindustrien en tjeneste med å integrere prosessorer som undersøkte rettigheter, og disse prosessorene ble i praksis en flopp.

 

Ingen vil ha produkter som krenker privatlivets fred.

Lenke til kommentar

http://www.windowscentral.com/microsoft-can-automatically-disable-pirated-games-unauthorized-hardware-your-windows-10-pc

 

Windows Central kjørte samme historie, men oppdaterte den for noen timer siden med:

 

"Microsoft's Services EULA is different from the one governing Windows (Microsoft Software License Terms), which means that the amendments Microsoft added recently were to protect against counterfeiting of Xbox Live and Windows Store content, and not monitoring (or disabling) illicit content on Windows 10."

 

Takk for tipset! :-)

Lenke til kommentar

Litt teit spørsmål muligens, men hvordan har artikkelforfatter fått til så kule "tiles" av Witcher 3 og Batman i start-menyen? :p Jeg har spillene gjennom Steam, og klarer ikke legge de til der i det hele tatt.

 

(Regner med det er artikkelforfatter som har tatt screenshottet, siden "Vegard" er navnet på brukeren på bildet.

 

Illustrasjonsbildet er resultatet av min kollega Niklas' eminente Photoshop-skills ;-)

Lenke til kommentar

At Microsoft monitorere software og hardware slik at ting skal fungere skikkelig er en ting, men jeg ser ikke at Microsoft har lovlig adgang til å sperre brukernes ting, uavhengig om det er piratkopi eller ikke.

 

Hvis det stemmer, vil Windows 10 bli tidendes blunder. En stor andel av verdens internettbrukere har en eller annen form for piratware... og bare tanken på at Windows 10 snoker i folks foldere kan få dem til å avinstallere Windows 10.

 

Det er bare det at det IKKE STEMMER. (Som flere har forsøkt å påpeke tidligere i tråden.)

 

Du kan jo selv sjekke; den norske utgaven av lisensvilkårene for Windows er her: http://www.microsoft.com/en-us/Useterms/Retail/Windows/10/UseTerms_Retail_Windows_10_NorwegianBokmal.htm

 

Søk etter et ord i artikkelteksten som angivelig skal omhandle lisensvilkårene for Windows, f.eks. ordet 'automatisk', og du vil se at det avsnittet som er sitert i artikkelen (ref. post #1) ikke finnes i lisensvilkårene for Windows.

 

Dette kunne for øvrig 'kopikontoret' til tek.no ha gjort selv, men det gjorde de ikke og nå sitter de der med lort på fingrene.

Lenke til kommentar

Synest nettsteder bør ta litt ansvar for at denne typen FUD ikke fortsetter og blir spredd. Greit nok at dere legger inn en oppdatering i artikkelen, men hvorfor fjerner dere ikke bare hele artikkelen og legger ut en ny med presis informasjon?

 

Å legge inn dette:

 

"De nye retningslinjene gjelder tilsynelatende bare spill og innhold som er knyttet til Xbox Live og Windows Store, skriver Windows Central"

 

For så å la ting som dette:

 

"De samme retningslinjene gjelder for øvrig også Windows Phone, Xbox 360 og Xbox One"

 

Er rett og slett helt håpløst.

Lenke til kommentar

 

Avanserte brannmurinstillinger - Legg til program - Blokker all nettilkobling til valgte program.

Problem solved, no?

 

Hadde det vært så enkelt ;)

Det vil trolig komme oppdateringer som vil sjekke dette , så vil det komme programvare som er laget for å søke etter eventuelle "luriteter" som er lagt inn for å unngå å bli oppdaget osv. Nå har jeg ikke studert lissensvilkårene 100% men vil anta at hvis man gjentatte ganger prøver seg på sånt kan man risikere å bli stengt ute.

 

 

Du antar og synser deg fram til mye her :)

Den dagen MS får tilgang til og endrer mine brannmurinnstillinger bytter jeg sporenstreks til Linux som hoved-OS.

Da er det over og ut med MS.

Lenke til kommentar

Fint tiltak av Microsoft.
Skulle bare ønske det gjaldt spill og programvare utenfor Windows Store også.
Det verste jeg vet er piratkopiering av spill, for det gir bare mindre penger til utviklerne, og det medfører kjipere spill.

Sist jeg lastet ned et piratkopiert spill var for mange år siden. Jeg lastet ned Dishonored, men syntes det var så bra etter en time at jeg slettet det og kjøpte det via Steam, og det var siste gang.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Jeg er bekymret for falske positive. For eksempel måtte man installere en vanskelig å finne men offisiell DRM-patch som fjerna hele DRM-en for å få et Funcom-spill til å virke på Windows 7... Og hva med de som benytter NOCD-patcher o.l.?

Nå gjelder dette riktig nok ikke disse spillene (kom ikke fra X-box eller Windows Store) men tilsvarende problemstillinger vil nok komme opp etterhvert.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...