Gå til innhold

Derfor er det viktig å finne rollen som passer deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så blir det brukt en del off-meta picks her. Det er virkelig ingen som spiller soraka og taric f.eks. Det er og eksempler som bare er feil. Jeg kan garantere at hvis du spiller Twisted Fate defansivt, så har du tapt. TF er en champion som er helt avhengig av å ente skaffe kills, eller fordeler på andre måte via aggressivt spillstil. Står du og spiller defensivt så spiller du feil.

Defensivt og offensivt fremstilles også som forskjellige måter å spille på, og forskjellige måter å vinne på. Det er lenge siden noen lag brukte defensiv spillstil for å vinne, og det fungerte på det beste helt ok.

Defensiv spillstil, og reaktiv spillstil er kjennetegn for lag som er dårlige. Lag som ikke evner å gjøre noe, lag som ikke evner å spille aggressivt. Det er mulig å få til noe slik og få en grei plassering i LCS, fordi så mange lag har problemer med å avslutte games og du kan gå til late-game veldig ofte. Hvis du spiller i Kina, Korea eller lag som Fanatic, Orgien derimot.... Du vil blir så knust at det ikke vil være gøy å se på engang.

Veldig mange sier at Froggen er svært god, og han er stabil i midlane osv. Han spiller alltid bra. Likevel taper han utrolig mye. Han spiller altfor lite aggressivt. Fanatic derimot har nå spilt hele ligaen uten et eneste tap, og de er nå 21-0. Febiven spilte også aggressivt mot den som regnes som den beste midlaneren i verden, og de slo SKT i 2 games i MSI mye på grunn av nettopp det.

 

 

Hvis dere faktisk vil lage en guide til League of Legends foreslår jeg at dere skriver om noe som betyr noe.

Som f.eks mid-game champions vs late game champions. Hvis du spiller tristana spiller du defansivt i lane, til du kommer til et senere tidspunkt i gamet. Da er du utrolig sterk og kan spille aggressivt og vinne. Som oftest har alle comps gode early game/mid game picks, og gjerne et par late game carries. Eller du kan droppe late game helt. En ting er hvertfall sikkert. Du kan picke en eller to late game, og spille defensivt i de lansene, men spiller du som et lag defensivt så er du nesten garantert å tape.

 

Så skriv gjerne om late game/laning phase/ mid game. Skriv gjerne om Teamfight compostions, pick comps, siege comps, juggermaw osv. Det er noe som FAKTISK betyr noe. Det å presentere defensivt som en måte å spille på er som å oppfordre folk til å spille på en måte der de er garantert å tape langt mer.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

"Det ikke du som velger helten, men helten som velger deg."

Da må man kjøpe alle champsa først, eller så er det veldig få champs som kan "velge deg", 10 om jeg ikke tar feil.

De rullerer jo, så du kjøper jo champions som du liker, eller som "velger deg". Du må ikke kjøpe alle for å prøve alle.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle stille spørsmålstegn til deler av artikkelen, men etter å ha lest igjennom må jeg nesten undre om forfatter har spilt LoL selv.

 

"lane-bøllene" Seriøst, ett engelsk og ett norsk uttrykk? Hvorfor ikke bare holde det engelsk, eventuelt bruke noe så tåpelig som bane.

 

Enig med andre her, denne artikkelen hjelper ikke stort.

Lenke til kommentar

 

Vet at dette er en norsk "nettavis", men er det virkelig nødvendig med alle disse patetiske oversettelsene?

 

Hvilke oversettelser synes du er patetiske?

Hvor skal jeg starte?

 

Helt - Jeg har aldri hørt noen kalle champions for "helter" når de snakker om LoL, selvom de snakker norsk.

Skadeverdier - Ehm... Damage?

Ferdigheter - Spells eller skills?

Drap - Kills? Det morsomme her er at artikkelforfatter har skrevet "kills" et annet sted lenger ned i artikkelen.

Ser at ordet "spill" er brukt i flere sammenhenger. I tillegg er ordet "plays" (som jeg mener er riktig å bruke) brukt andre steder i artikkelen der det vises til samme betydning av ordet "spill". "Spill" er også brukt der man (etter min mening) heller burde brukt Matcher eller Games. Eks. "Jeg har nettop vunnet 3 games på rad".

Sikre mål/sikre objektiver er brukt flere steder, jeg spiller ikke LoL selv, men regner med dette skal vise til det man på "fagspråket" kaller "pushing av towers" eller bare "pushing", uansett hva det skal vise til så er jeg ganske sikker på at det finnes bedre begreper å bruke enn å "sikre mål/objektiver".

 

Det aller mest frustrerende er at noen av ordene og begrepene skrives på "fagspråket", mens andre oversettes til norsk, noen er til og med brukt på begge språkene på forskjellige steder, selvom det er i helt like betydninger av ordet.

Lenke til kommentar

 

 

"Det ikke du som velger helten, men helten som velger deg."

Da må man kjøpe alle champsa først, eller så er det veldig få champs som kan "velge deg", 10 om jeg ikke tar feil.

De rullerer jo, så du kjøper jo champions som du liker, eller som "velger deg". Du må ikke kjøpe alle for å prøve alle.

De rullerer ja, så jeg kan ende opp med å måtte vente 3 mnd for å prøve en spesifikk champ altså?

 

Et spill som er basert på gated content er ikke competitively viable, det er en grunn til at Riot spiller LCS på tournament realms, det er eneste gang spillet er competitively viable, fordi alle er likestilt, det er eSport, equality, LoL er ikke competitive eller eSport da det er basert på gated content.

 

Alle competitive gamers forstår at det å ha mer ting en andre gir flere valgmuligheter og en større statistisk fordel ovenfor fienden.

Lenke til kommentar

 

 

 

"Det ikke du som velger helten, men helten som velger deg."

Da må man kjøpe alle champsa først, eller så er det veldig få champs som kan "velge deg", 10 om jeg ikke tar feil.

De rullerer jo, så du kjøper jo champions som du liker, eller som "velger deg". Du må ikke kjøpe alle for å prøve alle.

De rullerer ja, så jeg kan ende opp med å måtte vente 3 mnd for å prøve en spesifikk champ altså?

 

Et spill som er basert på gated content er ikke competitively viable, det er en grunn til at Riot spiller LCS på tournament realms, det er eneste gang spillet er competitively viable, fordi alle er likestilt, det er eSport, equality, LoL er ikke competitive eller eSport da det er basert på gated content.

 

Alle competitive gamers forstår at det å ha mer ting en andre gir flere valgmuligheter og en større statistisk fordel ovenfor fienden.

Kek

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet virker veldig rotete ut. Svære fargerike klatter av spillkarakterer, som kaster all slags magi som gir enda mer fargerikdom.

 

Hvor er det estetiske og "ok for øyet å hvile på", blitt av hen?

De har designet spillet nettopp for at det ikke skal være mye som tar oppmerksomhet på skjermen. Mistenker at du synes dette siden du ikke har spilt mye. For folk som har spilt litt derimot oppleves det langt ifra rotete eller kaotisk. Noen ganger vil det selvfølgelig likevel bli det, og det skjer jo absolutt mye på skjermen mange ganger.

 

 

Sikre mål/sikre objektiver er brukt flere steder, jeg spiller ikke LoL selv, men regner med dette skal vise til det man på "fagspråket" kaller "pushing av towers" eller bare "pushing", uansett hva det skal vise til så er jeg ganske sikker på at det finnes bedre begreper å bruke enn å "sikre mål/objektiver".

 

Sikring av objektiver, eller "securing objectives" er noe castere sier ofte. Det handler om ting som å sikre seg dragon, eller baron (to neautral-monstere), men det kan og brukes om towers i enkelte sammenhenger. Så pushing av towers delen blir litt mer spesifikt.

 

 

De rullerer ja, så jeg kan ende opp med å måtte vente 3 mnd for å prøve en spesifikk champ altså?

 

Et spill som er basert på gated content er ikke competitively viable, det er en grunn til at Riot spiller LCS på tournament realms, det er eneste gang spillet er competitively viable, fordi alle er likestilt, det er eSport, equality, LoL er ikke competitive eller eSport da det er basert på gated content.

 

Alle competitive gamers forstår at det å ha mer ting en andre gir flere valgmuligheter og en større statistisk fordel ovenfor fienden.

 

"E-sporten som er større enn alle andre E-sporter til sammen er ikke en E-sport" - Puro 2015

Jeg regner med sykling ikke er en sport, fordi du trenger dyr sykkel også. Du må nok gå til noen som hater League for å slå igjennom med din argumentasjon altså.

 

De spiller på tournament realms, for å komme på en egen spesiell server. Riot gir alle proffspillere accounter med absolutt alt opplåst. 

 

Det har ingenting å si om jeg eier Taric, fordi hvis jeg spiller Taric har jeg statistisk mindre sjangse for å vinne. Det er anbefalt å holde seg til 2-3 champions per rolle hvis du vil klatre i solo Q, og gjerne 2-3 roller du kan godt og kunne hvertfall 1 champion på de andre. Så kan du 15 champions godt, noe du har etter å ha levlet opp til 30, fordi du kan kjøpe med IG-penger, så har du det du trenger for å bli god. Det er folk som kommer helt på toppen med en champion også. De som bare spiller en champion ligger vanligvis langt over avg av spillere.

 

Hvis du er på et nivå der du kan konkurrere så er det virkelig ikke et problem, absolutt virkelig ikke. Folk som konkurrerer har så godt som alle champions. Det er for all del folk som klager over det, men da er det for den vanlige spilleren, slik at den vanlige spilleren kan ha litt mer champions å velge mellom. Det påvirker kompetitiv spill ca absolutt ingenting i alle regioner, uavhengig av hvor mye penger folk har. Det som har langt mer å si er at du har en ok PC, og greit nett. Statistisk synker nemlig loading for hvert game med høyere ELO.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes spillet virker veldig rotete ut. Svære fargerike klatter av spillkarakterer, som kaster all slags magi som gir enda mer fargerikdom.

 

Hvor er det estetiske og "ok for øyet å hvile på", blitt av hen?

Elsker looken på LoL sjøl, syns den er forfriskende og lite selvhøytidelig.

 

 

At den er "lite selvhøytidelig" det kan jeg være med på. Men det blir likevel ganske rotete inntrykk for øynene.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes spillet virker veldig rotete ut. Svære fargerike klatter av spillkarakterer, som kaster all slags magi som gir enda mer fargerikdom.

 

Hvor er det estetiske og "ok for øyet å hvile på", blitt av hen?

De har designet spillet nettopp for at det ikke skal være mye som tar oppmerksomhet på skjermen. Mistenker at du synes dette siden du ikke har spilt mye. For folk som har spilt litt derimot oppleves det langt ifra rotete eller kaotisk. Noen ganger vil det selvfølgelig likevel bli det, og det skjer jo absolutt mye på skjermen mange ganger.

 

Gi meg en oppusset C&C Red Alert 2 så snakker vi fine greier.

Lenke til kommentar

 

 

Gi meg en oppusset C&C Red Alert 2 så snakker vi fine greier.

 

Du snakker om rotete osv, og så drar du frem et strategispill?

 

Det er ganske mange som ikke spiller dem fordi de aldri klarer å sette seg inn i dem. Det er en del å sette seg inn i i League også, men åpenbart synes folk det er lettere.

 

Ellers er jo spill som Witcher 3 eksempler på noe som er lite rotete, ikke strategispill av denne typen.

 

Hva som er fint er jo veldig subjektivt. League har jo en cartoony-stil, mens witcher har en grafikk som skal etterligne virkeligheten.

Lenke til kommentar

Tror rett og slett det kommer an på størrelsen på enhetene jeg, og hvor kraftige effekter og fargebruk er. Noen "splash" av magi i LoL dekker jo store skjermflatearealer..

 

Hvor ofte er det man får adgang til å bruke en "nuclear missile" i Red Alert 2 liksom?

Endret av G
Lenke til kommentar

Må si eg lurer veldig på valg av eksempler på laners her.. og meningene deres om enkelte (f.eks heca og scarner som dere påstår er svake i end game)..

 

Har et spørsmål til ALEX EMANUILIDIS.. hvor mye har du spilt League? prøver ikke være frekk elns. bare lurer siden forklaringene og valgene er ganske rare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...