Gå til innhold

Funcom: – I ytterste konsekvens kan dette bety kroken på døren for oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Alle som jobber i Funcom lever og ånder for spill, og som selskap har vi jobbet med spillutvikling i over 20 år. Dette er en utfordrende bransje, noe alle som jobber i den vil kunne fortelle deg, og dette er en utfordring vi som selskap må jobbe oss gjennom, skriver han i en e-post."

 

Ganske standard svar fra noen som liker og spille og har semi peiling på å lage spill men som ut over det ikke har peiling på hva de driver med.

 

Jeg likte godt det Funcom gjorde med Anarchy online og Age of Conan - har brukt mye tid der. Men nå tror jeg de har rotet seg bort litt :-)

Lenke til kommentar

Age of Conan er vel det eneste av kvalitet med en global interesse. Det gjorde mye riktig og var ufattelig gøy i starten, men oppdelingen av alle instanser og PvP gjorde jo at det feilet tilslutt. Secret World var en gedigen nedtur.

 

Anarchy Online dude, AO kom før AoC og er av mye høyere kvalitet. Synd at så mange ikke har hørt om det, det er MMO-et deres fra tidlig 2000-tallet som fortsatt lever.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det triste er jo at jeg tror ikke så veldig mange kommer til å savne Funcom om de forsvinner. De klarer tydeligvis ikke å lage spill som folk ønsker.

 

"Direktør Ole Schreiner forteller til Gamer.no at selskapet nå jobber hardt for å sikre at de får muligheten til å fortsette som før". Å fortsette som før er vel det som har gitt dem disse problemene..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tror mange misforstod levedyktigheten til et MMO. Da WoW kom ut så tror jeg mange trodde at dette var fremtiden til all gaming, siden det var så uhyre populært, mens det viste seg at det forble en nisje-sjanger. Bra at Funcom satset da, jeg syntes AoC var et veldig bra spill, og så fremt de ikke stenger av hele greia, så skal jeg fyre det opp igjen når jeg får den nye pc'n.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

På tide at de kommer seg tilbake til å lage spill, ikke lage sånne nisje-spill som få vil spille.

Anarchy Online, der har vi kronjuvelen til Funcom, fortsett der.

For det er jo ikke et nisje spill i seg selv?

 

Jeg tror mange misforstod levedyktigheten til et MMO. Da WoW kom ut så tror jeg mange trodde at dette var fremtiden til all gaming, siden det var så uhyre populært, mens det viste seg at det forble en nisje-sjanger. Bra at Funcom satset da, jeg syntes AoC var et veldig bra spill, og så fremt de ikke stenger av hele greia, så skal jeg fyre det opp igjen når jeg får den nye pc'n.

MMO er langtifra en nisje sjanger innenfor pc og etterhvert konsoll spill. Men det er en sjanger som ikke er for alle. Spill og spilldesign er ganske sammenlignbart med mote egentlig det er noe som er inn, mens masse annet som er ut. Det er mange spill jeg kunne tenkt meg som ikke er moten av spill i dag, og hadde jeg hatt penger til det hadde jeg kjøpt funcom selv, for så fått de til å produsere spill for meg^^

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...