Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus pc (http://www.expert.no/baerbar-pc/asus-rog-g751jt-t7004h-173-laptop/p/32462/?q=g7) som i dag sluttet å virke.

 

Jeg fikk den til bursdag for 6 måneder siden. I dag når jeg startet den opp så virket alt fint, like rask som vanlig, men når jeg bare var unna den i ca. 20 min. Så var den i bios(?!) Jeg trykket på f10 for å lagre og avslutte, og da lastet den en stund, også var den tilbake i bios.

 

Jeg prøvde alt jeg kunne for å få den ut av bios, men ingenting skjedde helt til jeg holdt av-knappen inne en god stund. Da sto det plutselig "Reparerer disk, dette kan ta over en time" Så jeg ventet, men når den var ferdig så gikk den tilbake i bios.

 

Nå, etter en god stund så kom jeg meg ut av bios, og kom til feilsøk, rett før windows starter opp. Nå har jeg tilgang til litt forskjellig, men det står at "SSD locked".

 

Jeg aner ikke hvordan jeg fikser det så setter pris på alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har fått en feil på SSD disken eller på oppstartsfilene. Prøv å start opp PC'en med å boote fra en Windows oppstarts-CD. Dersom du har tatt backup av alle brukerfilene dine så kan du forsøke en recovery av oppstartsfilene, eller en komplett recovery reinstallasjon. Om du ikke vet hvordan du kommer deg inn i recovery-menyene (eller hvordan du henter ut brukerfilene dine først), så forsøk å søk litt på YouToobe med Recovery + modellnavn. Ofte er det inngang via litt F8 tasting i på riktig måte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...