Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min forlovet oss i Juni, og det var den lykkeligste dagen jeg har opplevd på veldig, veldig lenge. Det var noe helt spesielt. Jeg har tidligere usikkerheter angående menn på grunn av tidligere svik og utroskap fra ekskjæresten. Jeg kom inn i dette nye forholdet og forsøkte å riste av meg gamle minner, men jeg oppdaget raskt at det var flere som var ute etter og interessert i kjæresten min. Noe som er helt normalt. Han hadde tidligere holdt på med ei finsk jente, som var dansepartneren hans, og jeg fikk ganske seint vite om at disse to hadde hatt et romantisk forhold til hverandre. Tiden gikk, og etterhvert fridde han til meg - og jeg sa JA!!...

Kjæresten og dansepartneren reiste deretter på dansefestival i brasil sammen, og naturligvis var nervene mine på høyspenn. Jeg trodde på at det var meg han ville ha, men var redd for at noe skulle skje alikevel. Har man først løyet om en ting kommer det gjerne flere ganger etter min erfaring. 

Kort oppsummert; Han kom hjem fra Brasil, jeg fikk nettopp vite at han ikke har vært trofast mot meg imens han var der, og HAN gjorde det slutt. Han sier han elsker meg, men at det er ferdig, og at det ikke er noe vi kan gjøre. Han mener at jeg har vært dårlig, sur etc, men for meg kommer alt av at jeg ikke får vite noe som helst av han.. Selv om han har gjort det han har gjort ønsker jeg mer enn alt i verden å være sammen med han, er dette normalt? Jeg føler at jeg lett kunne ha glemt dette, og jobbet oss fremover til et sunt forhold, men han mener vi er for ulike - noe jeg ikke kan skjønne helt siden jeg anser oss som "Knoll og tott". Men han vil ikke være med meg til fordel for dansen, og at han heller vil ha dansepartner (noe som er greit, sålenge det ikke alltid må ende med klining - noe det alltid har gjort).

Jeg vet jeg ikke burde være med han, men jeg har alikevel lyst til å dele livet mitt med han... 
Please, få hodet mitt på riktig kjør... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han høres ut som en skikkelig tool, spør du meg.. altså, hvem frir til en person, er utro og så gjør det slutt med den bedradde parten, bare et par mnd etterpå?

Kunne ikke se det i tråden din, så spør derfor hvor lenge dere var sammen? 

 

Forstår at du har det tungt nå, men jeg tror ærlig talt du er bedre uten han der tullingen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du slites mellom fornuft og følelser, noe som er ganske normalt etter utroskap og svik. Følelsene får du ikke gjort så mye med, men la for guds skyld fornuften styre. Du VET at denne karen har mentaliteten til et barn, du vet at han er en utro person, du vet at han er en løgner og du vet at han er usympatisk og uforutsigbar. Forlovelse i juni og utroskap inkl. brudd i august? Snakk om å være mildt sagt en umoden guttunge. Det går an å jobbe seg gjennom utroskap og det går an å tilgi det uten å godta det, men det krever at den utro parten tar ansvar og ønsker å jobbe hardt for å få ting opp og gå igjen. Denne karen er åpenlyst verken interessert eller i stand til det.

 

Nei, jobb med følelseslivet ditt og få denne tragiske skapningen ut av systemet ditt. Når du begynner å komme over han vil du se tilbake på dette og vite i fornuften at han er en drittsekk som det ikke er verdt å samle på. Det er tragisk at du kun skal komme over slike unggutter som ikke vet å oppføre seg, men unngå fellen ved å trekke en konklusjon om at "alle gutter/menn er slik", for det stemmer ikke. Det er likevel tydelig at det er enkelte egenskaper ved de mennene (les: guttene) du velger som du ikke er observant på og dermed går de "under radaren" din slik at du slipper dem inn på livet ditt. Du sier selv at du var bekymret når han dro og det betyr nok at du visste at denne karen ikke var til å stole på. Lær av det og ikke begå samme tabben på nytt.

 

Utover dette, så vil det nok herje en del ubehag i kroppen din fremover og det er ikke så rart. Hjernen din står i "stillstand" og prøver å tilpasse seg den nye livssituasjonen etter at livet ditt ble snudd på hodet over natta. Følelsene liker ikke forandringen og derfor vil du ha denne karen tilbake slik at livet blir "som før". Det er dessverre ikke mulig og det vet fornuften din. Derfor er alt bare rot akkurat nå. Gi deg derfor tid og rom til å bearbeide slik at du kommer styrket ut av dette og kan gå videre med livet med en person du kan stole på og som ikke behandler deg som dritt.

 

Ønsker deg lykke til og bedre hell i kjærligheten neste gang! :)

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...