Gå til innhold

Budsjett Mini-ITX "Marshall PC"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Minst ett av hullene i fronten bør du bruke for å ta ut en USB-port. Powerknapp og lyd-utgang kan jo også være kjekt å ha i front.

Her er kommentar tråden ;) hehe.

 

TS: kanskje legg til link til denne tråden i førstepost?

Link er lagt til.

 

Jeg skal gjøre minst mulig som forandrer utseendet utvendig, så usb port foran blir ikke aktuelt.

 

Hvis jeg skal legge lydutgang foran burde jeg vel ha noen form for skjerming rundt ledningen i forhold til at den vil ligge ganske nærme strømforsyningen? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar

 

 

 

Minst ett av hullene i fronten bør du bruke for å ta ut en USB-port. Powerknapp og lyd-utgang kan jo også være kjekt å ha i front.

Her er kommentar tråden ;) hehe.

 

TS: kanskje legg til link til denne tråden i førstepost?

Link er lagt til.

 

Jeg skal gjøre minst mulig som forandrer utseendet utvendig, så usb port foran blir ikke aktuelt.

 

Hvis jeg skal legge lydutgang foran burde jeg vel ha noen form for skjerming rundt ledningen i forhold til at den vil ligge ganske nærme strømforsyningen? Noen med erfaringer?

 

Ja, helt klart. Lyd-signaler på AUX-nivå eller lavere er vel så godt som altid skjermet.

Lenke til kommentar

Regner med du sjekket at viften du bruker for å kjøle ned psu faktisk fungerte før du monterte den? 

 

Om svaret er ja, så er kanskje originalviften koblet opp mot en temperatursensor som regulerer hastigheten. Mye mulig at den nye viften ikke klarer å starte på så lav volt. Om det er tilfellet så løser du problemet enkelt ved å koble viften rett på 12v railen på psu, eventuelt igjennom en viftestyring om den bråker for mye. 

Lenke til kommentar

Regner med du sjekket at viften du bruker for å kjøle ned psu faktisk fungerte før du monterte den? 

 

Om svaret er ja, så er kanskje originalviften koblet opp mot en temperatursensor som regulerer hastigheten. Mye mulig at den nye viften ikke klarer å starte på så lav volt. Om det er tilfellet så løser du problemet enkelt ved å koble viften rett på 12v railen på psu, eventuelt igjennom en viftestyring om den bråker for mye. 

Har ikke sjekket om viften fungerer, men har ikke ferdig montert så kan lett sjekke det ved å koble den til mobo. Ja, PSU styrer viften via temperatursensor og det er derfor jeg vil koble vifen til PSU og ikke mobo.

 

Her er specs for vifta: http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=48&lng=en&set=1

 

Hvis vifta fungerer men ikke passer PSU sin strømstyring, har du noen gode forslag på vifesyring? Det beste hadde vært å kobla seg via temperaurkontrollen på PSU via enten mobo eller viftestring. Vet dog ikke om dette er mulig...

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

Du kan bruke Noctua silent adapter om du har noen til overs også kobler du deg rett på 12volt railen. At den regulerer seg selv etter temperatur er ikke nødvendig. Så lenge det er nok airflow til å holde temperaturene trygge er du all good. 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Du kan bruke Noctua silent adapter om du har noen til overs også kobler du deg rett på 12volt railen. At den regulerer seg selv etter temperatur er ikke nødvendig. Så lenge det er nok airflow til å holde temperaturene trygge er du all good. 

Ja, tenkte det. Vet du hvor jeg får tak i nye kabelsko for vifteledning? Eller er det mulig å bruke opp igjen gamle? Klipte selvsagt av ledningen på den nye for å så å koble den med 2-pin fra den gamle

Endret av Kula82
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...