Gå til innhold

Windows 10 - den store feil og bugs tråden.


Anbefalte innlegg

Har merket to (veldig små) problemer:

 

- Jeg fjernet Edge fra oppgavelinjen. Nå får jeg ikke festet den igjen. Jeg kan høyreklikke på alle programmer og velge "Fest til oppgavelinjen", men ikke for Edge. Noen som kan teste, og se om det samme skjer for dem?

 

- Jeg forsøker å gi Edge en sjanse, delvis fordi jeg liker muligheten til å enkelt lese PDF uten plugin. Men det er utrolig irriterende at man ikke alltid kan skrive direkte i adressefeltet etter "alt+tab". Noen ganger kan jeg skrive direkte, andre ganger må jeg trykke i adressefeltet eller trykke F4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Ikke en bug, men jeg spør her uansett.

 

Jeg har et Acer nettbrett med Windows 8.1, ikke RT. Vil gjerne oppdatere den til W10, men hvilken versjon har jeg? Har hørt at jeg bare kan oppdatere til samme versjon som jeg har, og når jeg går inn på kontrollpanelet står det bare Windows 8.1. Hvilken versjon er det? Home eller pro eller en annen?

Lenke til kommentar

Ikke en bug, men jeg spør her uansett.

 

Jeg har et Acer nettbrett med Windows 8.1, ikke RT. Vil gjerne oppdatere den til W10, men hvilken versjon har jeg? Har hørt at jeg bare kan oppdatere til samme versjon som jeg har, og når jeg går inn på kontrollpanelet står det bare Windows 8.1. Hvilken versjon er det? Home eller pro eller en annen?

Windowstast + R (for run)

Msinfo32

 

Vil tippe du har 8.1 Core (non-pro) 32bit. Men msinfo32 er som sagt enkel rask måte å sjekke maskin og software og hardware status fra ett sted.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Takk for tipset. Står faktisk bare Microsoft Windows 8.1 der også. Men det er sannsynligvis 32 bits home edition som du nevner, men det burde stå et sted, synes jeg.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Det skal stå der. Gjør det alle ganger jeg har brukt det hvertfall.

 

Run msinfo32 sjekk verdien på the value for System type

32-bit or of 64-bit. Det står X64-based eller X86 based(for 32bit)

På OS Name er det enten Pro eller Enterprise etter. Eks Microsoft Windows 8.1 Pro / Microsoft Windows 8.1 Enterprise.

Står det ikke noe er det core versjonen av 8.1 (tilsvarer home w10)

Lenke til kommentar

Det begynner å balle på seg nå, merker jeg. 

 

WD My Cloud hakker og kræsjer etter oppgradering til Win 10. (Men mulig WD My Cloud var bæsj i utgangspunktet, selv om den fikk god omtale av tek.no...). 

 

Måten OneDrive jobber på ser ut til å være endret grunnleggende slik at filen jeg åpner hentes fra nett først. Noe som selvsagt tar lenger tid enn i Win 8.1 hvor den ble hentet fra OneDrive-mappen på maskinen først og synkronisert til nett etterpå. 

 

OneDrive gir meg ikke lenger valg mellom å lagre online og offline eller kun online. (Placeholders er borte...)

 

Office 365 Small Business maser hele tiden når jeg er uten nett om at kontoinnstillingene mine har gått ut på dato. 

 

Den nye mailappen for Win 10 maser hele tiden når jeg er uten nett. 

 

Outlook 2013 har mistet tommelfunksjoner. 

 

Chrome funker ikke på en rekke forum (funker på diskusjon.no...). 

 

Edge kræsjer. 

 

Maskinen (Surface 3 Pro) henger seg når jeg veksler mellom docking, tablet og laptop og jeg må restarte. 

 

Meldinger om at skjermdriveren har kræsjet og blitt gjenopprettet. 

 

Fortsatt ikke mulig å justere størrelsen på skjermelementer for å få en like god nettbrettopplevelse som i Win 8.1. 

 

Tregere søk etter programmer og filer. Tregere oppvåkning fra hvile. 

 

OneNote henger titt og ofte. 

 

Det som forbauser meg er alle småproblemene med Microsoftprogrammer. Jeg ville ha trodd at de testet sine egne programmer på alle mulige og umulige måter først....

Lenke til kommentar

Har merket to (veldig små) problemer:

 

- Jeg fjernet Edge fra oppgavelinjen. Nå får jeg ikke festet den igjen. Jeg kan høyreklikke på alle programmer og velge "Fest til oppgavelinjen", men ikke for Edge. Noen som kan teste, og se om det samme skjer for dem?

 

- Jeg forsøker å gi Edge en sjanse, delvis fordi jeg liker muligheten til å enkelt lese PDF uten plugin. Men det er utrolig irriterende at man ikke alltid kan skrive direkte i adressefeltet etter "alt+tab". Noen ganger kan jeg skrive direkte, andre ganger må jeg trykke i adressefeltet eller trykke F4.

 

Jeg opplever at f.eks PageDown ikke funker selv om Ctrl+R funker og at jeg må klikke fysisk inne i Edge for å få PageDown til å funke. 

Lenke til kommentar

post-359078-0-50866600-1438902297_thumb.png

 

Er det noen der ute som kan si om det burde ha stått Intel® HD etterfulgt av 4400 i stedet for Graphics Family og at det er der mange av problemene mine med Surface Pro 3 etter oppgraderingen til Windows 10 kan være? 

 

Jeg har sjekket hos Intel og de har en driver datert 24. juli, mens driveren på min maskin er datert 26. juni. Intels driver lar seg dog ikke installere sånn helt uten videre da den ikke er signert av Microsoft Hardware Compatibility. 

Endret av serpaul
Lenke til kommentar

Det begynner å balle på seg nå, merker jeg. 

 

WD My Cloud hakker og kræsjer etter oppgradering til Win 10. (Men mulig WD My Cloud var bæsj i utgangspunktet, selv om den fikk god omtale av tek.no...). 

 

Måten OneDrive jobber på ser ut til å være endret grunnleggende slik at filen jeg åpner hentes fra nett først. Noe som selvsagt tar lenger tid enn i Win 8.1 hvor den ble hentet fra OneDrive-mappen på maskinen først og synkronisert til nett etterpå. 

 

OneDrive gir meg ikke lenger valg mellom å lagre online og offline eller kun online. (Placeholders er borte...)

 

Office 365 Small Business maser hele tiden når jeg er uten nett om at kontoinnstillingene mine har gått ut på dato. 

 

Den nye mailappen for Win 10 maser hele tiden når jeg er uten nett. 

 

Outlook 2013 har mistet tommelfunksjoner. 

 

Chrome funker ikke på en rekke forum (funker på diskusjon.no...). 

 

Edge kræsjer. 

 

Maskinen (Surface 3 Pro) henger seg når jeg veksler mellom docking, tablet og laptop og jeg må restarte. 

 

Meldinger om at skjermdriveren har kræsjet og blitt gjenopprettet. 

 

Fortsatt ikke mulig å justere størrelsen på skjermelementer for å få en like god nettbrettopplevelse som i Win 8.1. 

 

Tregere søk etter programmer og filer. Tregere oppvåkning fra hvile. 

 

OneNote henger titt og ofte. 

 

Det som forbauser meg er alle småproblemene med Microsoftprogrammer. Jeg ville ha trodd at de testet sine egne programmer på alle mulige og umulige måter først....

 

Du har rett ang. OneDrive. "Place holders" slik det fungerte i WIndows 8.1 er over og ut og OneDrive i Windows 10 funker nå slik det gjør på Windows 7 og Mac: Du kan velge hvilke mapper du vil synke. Og alt i mappen synkes.

 

Du kan få tilbake "place holders" ved å bruke odrive.com. Jeg har testet litt, og du kan koble til flere forskjellige "skyer". Ingenting lasted ned / synkes før du går inn i en mappe.

 

Hvis du ønsker å jobbe direkte mot filene i skyen ("live") så kan du mappe opp OneDrive direkte i File Explorer.

 

Heldigvis skal Microsoft forbedre OneDrive framover og bringe tilbake noe av tidl. funksjonalitet.

 

Over time, Microsoft also plans to address the complaints that arose late last year when it announced it was discontinuing the beloved Windows 8.1 version of the sync experience which, unique among all OneDrive sync clients, lets you browse offline-only files in addition to files you’ve synced to the PC. (And do so while the PC is offline.) No, Microsoft isn’t bringing back placeholder files. But it has a plan to sort of approximate placeholder files.

 

It’s called offline files. It will debut first in the mobile clients for Android and iOS in Q3 2015, giving us a decent idea of how this feature will look and work in Windows 10 (and on Mac). As I understand it, you will be able to browse through your offline-only files in a read-only, and only when you’re online. Then you can use the selective sync mechanism to mark files and folder for offline sync.

 

 

Jeg opplever Edge som uferdig, men stabil. Ikke alle sider funker like bra, f.eks. dette forumet.

 

Med så mange problemer, hadde jeg tatt en "full reset" av Windows 10 (innebygd funksjon).

Lenke til kommentar

 

Det begynner å balle på seg nå, merker jeg. 

 

WD My Cloud hakker og kræsjer etter oppgradering til Win 10. (Men mulig WD My Cloud var bæsj i utgangspunktet, selv om den fikk god omtale av tek.no...). 

 

Måten OneDrive jobber på ser ut til å være endret grunnleggende slik at filen jeg åpner hentes fra nett først. Noe som selvsagt tar lenger tid enn i Win 8.1 hvor den ble hentet fra OneDrive-mappen på maskinen først og synkronisert til nett etterpå. 

 

OneDrive gir meg ikke lenger valg mellom å lagre online og offline eller kun online. (Placeholders er borte...)

 

Office 365 Small Business maser hele tiden når jeg er uten nett om at kontoinnstillingene mine har gått ut på dato. 

 

Den nye mailappen for Win 10 maser hele tiden når jeg er uten nett. 

 

Outlook 2013 har mistet tommelfunksjoner. 

 

Chrome funker ikke på en rekke forum (funker på diskusjon.no...). 

 

Edge kræsjer. 

 

Maskinen (Surface 3 Pro) henger seg når jeg veksler mellom docking, tablet og laptop og jeg må restarte. 

 

Meldinger om at skjermdriveren har kræsjet og blitt gjenopprettet. 

 

Fortsatt ikke mulig å justere størrelsen på skjermelementer for å få en like god nettbrettopplevelse som i Win 8.1. 

 

Tregere søk etter programmer og filer. Tregere oppvåkning fra hvile. 

 

OneNote henger titt og ofte. 

 

Det som forbauser meg er alle småproblemene med Microsoftprogrammer. Jeg ville ha trodd at de testet sine egne programmer på alle mulige og umulige måter først....

 

Du har rett ang. OneDrive. "Place holders" slik det fungerte i WIndows 8.1 er over og ut og OneDrive i Windows 10 funker nå slik det gjør på Windows 7 og Mac: Du kan velge hvilke mapper du vil synke. Og alt i mappen synkes.

 

Du kan få tilbake "place holders" ved å bruke odrive.com. Jeg har testet litt, og du kan koble til flere forskjellige "skyer". Ingenting lasted ned / synkes før du går inn i en mappe.

 

Hvis du ønsker å jobbe direkte mot filene i skyen ("live") så kan du mappe opp OneDrive direkte i File Explorer.

 

Heldigvis skal Microsoft forbedre OneDrive framover og bringe tilbake noe av tidl. funksjonalitet.

 

Over time, Microsoft also plans to address the complaints that arose late last year when it announced it was discontinuing the beloved Windows 8.1 version of the sync experience which, unique among all OneDrive sync clients, lets you browse offline-only files in addition to files you’ve synced to the PC. (And do so while the PC is offline.) No, Microsoft isn’t bringing back placeholder files. But it has a plan to sort of approximate placeholder files.

 

It’s called offline files. It will debut first in the mobile clients for Android and iOS in Q3 2015, giving us a decent idea of how this feature will look and work in Windows 10 (and on Mac). As I understand it, you will be able to browse through your offline-only files in a read-only, and only when you’re online. Then you can use the selective sync mechanism to mark files and folder for offline sync.

 

 

Jeg opplever Edge som uferdig, men stabil. Ikke alle sider funker like bra, f.eks. dette forumet.

 

Med så mange problemer, hadde jeg tatt en "full reset" av Windows 10 (innebygd funksjon).

 

 

Mulig jeg gjør det. Clean Install fra USB har folk på forum i USA veldig forskjellig erfaring med på Surface. Så det har jeg ikke våget foreløpig. 

Lenke til kommentar

Hei!

Fikk installerte windows 10 igår. Testa ulike ting i dag og alt fungerte fint en god stund. Fikk lasta ned den nyeste skjermkortdriver'n pluss annet småteri som måtte til for å få ting på plass. Jeg var fornøyd helt til, og ut av det blå, pc'en skrudde seg av/crasha mens jeg spilte et spill uten lagg og problemer. Det kom opp en feilmeldig som jeg ikke rakk å ta bilde av før pc'en skrudde seg helt av :/

Når jeg nå skrur på pcen skjer følgene:

1. Forbereder automatisk reperasjon (laster)

2. Diagnotiserer PCen (laster)

3. Automatisk reperasjon - PCen ble ikke startet på riktig måte

Får valgene: Trykk start på nytt (som ikke hjelper) og Avanserte alternativer

4. Velger: Feilsøking. Da de andre bare ender opp med å starte maskinen på nytt som jo ikke hjelper.

5. Kan nå Tilbakestille PCen der jeg enten kan fjerne alt eller beholde de personlige filene. Vil helst ikke gjøre noe av dette da det vil ta tid å laste ned programmer pga tregt internett og eventuelle filer som jeg gjerne skulle hatt.

Kan igjen velge Avanserte alternativer

6. Får nå opp mange valg. Av dem er det bare ett som kan funke, da jeg har prøvd ut alle: Ledetekst - Bruk kommandolinjen til avansert feilsøking.

 

Noen som har noen tips? Kan jo f.eks. være kommandoer i cmd som kanskje kan hjelpe eller ihvertfall finne problemet/feilmeldingen. Vil helst prøve ut litt før jeg tilbakestiller.

 

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar

Jeg har et irriterende problem med at media knappene på mitt logitech g710+ ikke fungerer, ihvertfall ikke mot spotify. Noen andre som har problemer med media knappene i windows 10?

 

Jeg har tatt ned siste versjon av programvaren til tastaturet som er tilgjengelig fra logitech.

 

Edit: En ting som er rart, volumhjulet fungerer som normalt. Det er pause/play, stop, back og forward som ikke fungerer.

Endret av arsvendg
Lenke til kommentar

Jeg har et irriterende problem med at media knappene på mitt logitech g710+ ikke fungerer, ihvertfall ikke mot spotify. Noen andre som har problemer med media knappene i windows 10?

 

Jeg har tatt ned siste versjon av programvaren til tastaturet som er tilgjengelig fra logitech.

 

Edit: En ting som er rart, volumhjulet fungerer som normalt. Det er pause/play, stop, back og forward som ikke fungerer.

 

 

Er det andre som har opplevd problemer med Youtube og Firefox etter oppgradering til Win 10? Omtrent hvert 5 minutt så blir alt helt blurry i noen sekunder. Dette skjedde ikke når jeg hadde Win 8.1.

 

attachicon.gif Firefox youtube.jpg

 

 

installer driver.

Endret av Sprokket
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...