Gå til innhold

Windows 10 - den store feil og bugs tråden.


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hvorfor driver Microsoft på slik som dette? Nye lavmål? De har jo flere måneder på seg til å lete fram bugs og fikse dem på, også slipper de slike patetiske updates..

https://wccftech.com/microsoft-confirms-windows-10-issue-after-installing-last-weeks-patch/

Hvem er utviklerne egentlig, en "bunch of cheap indian workers" ??

Denne gang berører det Kerberos. https://en.wikipedia.org/wiki/Kerberos_(protocol)

Noen må jo være rimelig frustrerte over de nye versjonene med slike bugs vel?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag har ett stk. strupebånd gått tapt, og nesten litt hardware. Har fått ett helt absurd irritasjonsmoment i Windows 10 som nesten dytter meg over kanten inn mot galskap.

USB tilkobling/utkobling går i ett bankende bare sånn helt ut av det blå...og det er nummeret før det svartner for meg. Jeg greier ikke å isolere problemet til noen enheter heller. Dette gi da følgelig stuttering i spill, så det er ikke bare til å dempe lyden, men jeg ønsker jo å finne roter til problemet.

 

Aldri vært borti dette her før heller, men er jo stadig noe nytt her i livet 😛

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (6 timer siden):

I dag har ett stk. strupebånd gått tapt, og nesten litt hardware. Har fått ett helt absurd irritasjonsmoment i Windows 10 som nesten dytter meg over kanten inn mot galskap.

USB tilkobling/utkobling går i ett bankende bare sånn helt ut av det blå...og det er nummeret før det svartner for meg. Jeg greier ikke å isolere problemet til noen enheter heller. Dette gi da følgelig stuttering i spill, så det er ikke bare til å dempe lyden, men jeg ønsker jo å finne roter til problemet.

 

Aldri vært borti dette her før heller, men er jo stadig noe nytt her i livet 😛

Jeg føler med deg, kondolerer :p

Lenke til kommentar
Mala skrev (7 timer siden):

I dag har ett stk. strupebånd gått tapt, og nesten litt hardware. Har fått ett helt absurd irritasjonsmoment i Windows 10 som nesten dytter meg over kanten inn mot galskap.

USB tilkobling/utkobling går i ett bankende bare sånn helt ut av det blå...og det er nummeret før det svartner for meg. Jeg greier ikke å isolere problemet til noen enheter heller. Dette gi da følgelig stuttering i spill, så det er ikke bare til å dempe lyden, men jeg ønsker jo å finne roter til problemet.

Dette kan jo like gjerne være et PC Hardware-problem ... Ting virker 100% helt til de ikke lenger gjør det.

Lenke til kommentar

Etter mye om og men fant jeg ut av det. Det var rett og slett HDMI-forbindelsen til min OLED som låg og lagde helvete. Kikka over monitor oversikten min under nvidia kontrollpanelet, og sannelig så kom og gikk SonyTV'en fra lista der. TV står jo avslått så jeg skjønte ikke helt greia der. Men koblet fra HDMI-kabelen og....det var det. 

Så må få sjekke opp i hva greia med det er.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

hdmi er jo faen meg ikke alltid helt trygt. Har selv vært ute for at en hdmi-kabel har lagd snø på monitor med tilhørende snø (statisk susing) i høytalerne samtidig. Tipper at det da var skjermkort eller hdmi-kabel som gikk amok, men kan jo selvsagt ha vært hdmi-mottaket i monitor. Er alt for mange potensielle kilder til feil som regel med en PC :laugh:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Windows Oppgavebehandling (Windows Taskmanager)

Jeg får ikke til å sortere kolonnene riktig. For meg ser det ut til at kolonnene har blitt forskjøvet slik at om du vil sortere kolonne for "Prosessor" så må du trykke på kolonnen til "Disk"

Hvis jeg vil sortere "Minne" (fra størst til minst) må jeg trykke på kolonne "Nettverk".

Hva i alle dager har skjedd? Har andre dette problemet? (Jeg er på utgave 21H1)

Lenke til kommentar
gfagerland skrev (2 timer siden):

Windows Oppgavebehandling (Windows Taskmanager)

Jeg får ikke til å sortere kolonnene riktig. For meg ser det ut til at kolonnene har blitt forskjøvet slik at om du vil sortere kolonne for "Prosessor" så må du trykke på kolonnen til "Disk"

Hvis jeg vil sortere "Minne" (fra størst til minst) må jeg trykke på kolonne "Nettverk".

Hva i alle dager har skjedd? Har andre dette problemet? (Jeg er på utgave 21H1)

Prøv uten Windows skalering .
Har du restartet ? (ikke bare brukt dvale)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 time siden):

Prøv uten Windows skalering .
Har du restartet ? (ikke bare brukt dvale)

Testet igjen. Når jeg er på arkfanen "Prosessor" så virker alt som normalt (kolonnene sorteres riktig når jeg trykker på de).

Men velger jeg fanen "Brukere" og prøver og sortere de ulike kolonnene i rekkefølge så ser det for meg ut som at det er en bug der.

Sorteringen oppfører seg som nevnt i mitt første innlegg ved at jeg må sortere en kolonne ved å trykke på en av nabokolonnene.

Se vedlagt skjermbilde:

Skjermbilde (60).png

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
plankeby skrev (20 minutter siden):

Fikk bare lyst til å poste denne et sted. Dette er et valg på oppdateringer til min PC fra 2019, i Windows update...

Er bare litt artig raritet og ingen reel feil som jeg trenger hjelp til. Merk dato 🙂

 

Skjermbilde 2022-02-15 153926.jpg

Jeg vet M$ er trege med å oppdatere driverdatabasen sin, men jeg vil si den der hører hjemme her:
https://www.diskusjon.no/topic/1430121-snowdogs-picture-humor-thread-v4-ingen-post-uten-bilde/page/931/#comments

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar denne her: jeg driver å setter opp nettverksdelinger på en maskin for en kamerat av meg. Begge maskinene er Windows 10 Pro 20H2, med forskjellene at han kjører med Norsk språkpakke og bruker PIN som Windows-pålogging (jeg har Engelsk OS med passord).

Nettverksoppsettene - nettverksprofil, fildelingsoppsett, IP-tildeling etc. - er identiske det jeg kan se. Problemet er at jeg ikke finner hans maskin (delingene er satt med full tilgang for Alle / Everyone), men han finner mine nettverksmapper, som er delt på samme måte, og kommer inn og leser filer uten problemer.

Er dette et problem som har sammenheng med at han bruker PIN som pålogging? Virker som Windows ikke husker hva passordet var før ved endring til PIN.

EDIT:
Jepp, PIN pålogging var problemet. Fikk endret til passordpålogging og nettverksdelingen virket som den skulle.

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
plankeby skrev (På 15.2.2022 den 15.45):

Fikk bare lyst til å poste denne et sted. Dette er et valg på oppdateringer til min PC fra 2019, i Windows update...

Er bare litt artig raritet og ingen reel feil som jeg trenger hjelp til. Merk dato 🙂

 

Skjermbilde 2022-02-15 153926.jpg

Hm, jeg har flere av disse, i tillegg til en gammel bios-oppdatering og annet irrelevant rusk.

 

Skjermbilde2.PNG

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Merkelig at en tråd om bugs i W10 ennå er aktiv, hadde vel mer forventet å se tilsvarende tråd om W11 nå. Ble ikke alle bugs fikset i W10 før W11? Hvis ikke, hva er de største problemene?

Jeg tenker å ha W10 også på min neste PC.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...