Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC/Laptop


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg ønsker nå og kjøpe meg en ny blikkboks, etter å ha kranglet med elkjøp og hatt min Toshiba Qosmio på service uttallige ganger dog jeg er veldig i tvil om jeg skal handle meg enda en gaming laptop eller om det skal bli en stasjonær.

 

Sånn leiligheten ligger ann vil det være veldig ugunstig å måtte ha en stasjonær stående på stuebordet, men jeg er villig til å inngå kompromiss.

 

Har alle gaming laptops så mye problemer som jeg har hatt, eller finnes det unntak?

 

Om dere har noen forslag så hadde jo det vært supert, for både stasjonær og laptop. Jeg ønsker vel i bunn og grunn ikke å svi av mer enn 15 laks. (Helst inkludert skjermomkostninger, men trenger ikke være et kriterie.)

Endret av Rayleigh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke hva slags problemer du hadde, men overoppheting og støy er nok problem med laptop.

 

Multicom Tycho i519 Gaming PCIntel Core i5-4460, 8GB, 1TB Harddisk, DVDRW, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem

 

Har du budsjett vurder GTX 970 samt i5 4690k eventuelt z97 hovedkort.

Hadde slengt på en samsung 850 evo SSD og operativsystem.

 

Hva skal du spille? Vurder du full HD skjerm, 3d eller 144 hz? Acer Predator GN246HLBbid

Lenke til kommentar

http://www.digitalimpuls.no/Data_maskiner/Digital-Impuls-Demo-PC/DI-Lightspeed-TG-Edition-OC-DEMO-i5-K-OC-42-Z97-8GB-240SSD-GTX970-W8134425-p0000115722

 

Her har du en finfin maskin til en god pris. Kjekt å bestille ferdig montert så slipper du å dille med det, har selv en slik og er kjempefornøyd. Kabinettet er ikke gigantisk, og det er svært stillegående. Her får du også en garanti på 3 år og min erfaring med disse gutta er positive.

 

Edit: Og her har du 144hz skjermen du trenger.

https://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Overoppheting er i all hovedsak det eneste problemet. Den har vært på service nå 5 ganger, men kun 2-3 av gangene har det blitt oppdaget defekt hardware. Ekjøp Skien har fortalt meg at den må ha hardware-feil 4 ganger før jeg kan få tilbake pengene mine. Høres ut som hestemøkk spør du meg.

 

Uansett: Takk for fine svar dere :)

 

LMH1: Dette ser da rimelig ut. Hvordan er Multicom på service? Som sagt så har jeg fått Elkjøp og Nordiccare i vrangstrupen.

 

Mammakamelen: Hvordan kan den du postet ha et så stort prisgap i forhold til den LMH1 linket?

Lenke til kommentar

Maskinen fra Multicom kommer på 8950.- med installasjon av OS og w10. Og den har 1 år mindre garanti.

 

Digitalimpuls:

 

Raskere prosessor med en lett overklokk

Vannavkjøling av nevnte prosessor

SSD Disk noe som er et absolutt krav nå i 2015

Markant bedre skjermkort
Bedre hovedkort

Mye bedre kabinett, og i mine øyne et penere. 

W8/10 er inkludert.

 

Det er mange tusen kroner ekstra i utstyr. Bare skjermkortet koster 1200 ekstra, vannavkjølingen 600 til, prosessoren koster 500 ekstra, kabinettet ca 500kr ekstra. SSD koster noen hundrelapper til osv osv.

 

 

Edit: Bare for ordens skyld, Multicomen er ikke noe bomkjøp i mine øyne. Tvert om det er mye for under 9000.-  Men når du satte øvre grense til 15000.- tenkte jeg på et hakk raskere pc. Om du bygger selv kan du nok få enda litt til for pengene, men som sagt så er det en trygg og kjekk måte å kjøpe pc på. Synes jeg.

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Hva med denne:

 

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4930#ov

 

den har VESA mount så du kan skru den fast bakpå en desktop skjerm (OBS mange skjermer har ikke ledig vesa bak)

Da får du nok ingen plassproblemer, selv ikke uten VESA tipper jeg

 

og når grafikkortet og hovedkortet er utdatert, så trenger du ikke kaste skjermen og tastaturet.. (tenk litt på det)

 

nå vet jeg ikke hvor bra det skjermkortet er, og hvor mye bang for the buck det blir kontra en laptop. men hvis du ikke trenger noe portabelt noe er bare tull å kjøpe laptop spør du meg..

 

https://www.dustinhome.no/product/5010780142/brix-gaming-gb-bxa8g-8890-rev-10?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146121

 

mulig det finnes eller kommer andre NUC maskiner og med gaming skjermkort, dette var bare den første jeg fant

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...