Gå til innhold

I Windows 10 koster Kabal 12 kroner i måneden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke lenge før man får personlig tilpasset reklame på desktoppen og i startmenyen. :p

 

De har jo reklamefilmer i home-menyen på Xbox så det forundrer meg ikke det grann hvis (når) det kommer.

...også om man betaler for Gold?

 

Det avgjør iallfall spørsmålet om hvorvidt jeg skal ha xbox one.

Lenke til kommentar

Det som faktisk plager meg mest er at det er abonnoment! Hvorfor kan jeg ikke kjøpe det og bli ferdig? Å abonnere på det er helt uaktuelt, og blir reklamene for plagsome så blir det slettet.

 

Synes dette var litt for drøyt av MS. Dem kunne heller solgt det for 20 kroner og ferdig med det.

 

Men men....finnes jo tilsvarende program så det er ikke akkurat noen krise denne gangen, men er litt redd for hva som blir det neste...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære vene, det finnes da en hel bråte med alternative leverandører av Kabal (Solitaire) hvis man ikke liker det Microsoft tilbyr?

 

Kabalen forsvant for 3 år siden, da Windows 8 kom ut.

(Og den gangen var det noen som fant ut hvordan de kunne få Windows7-kabalen til å virke sammen med Windows 8.)

 

Jeg tipper at 'Kabal-gate' var det siste Microsoft hadde sett for seg i forbindelse med oppgraderingen til Windows 10 ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som sitter å egentlig ikke bryr seg eller gjør nesten narr av folk som vil ha dette kan neppe se noen av fare signalene her, ja det er en fille sak, men hvorfor skal de utelate alt mulig, OSet er bloated nok med alt det der touch vennlige driten og relativt stygge utseende så ett par spill hadde aldri skada, men det burde jo kanskje ringt en bjelle for en hver når de kommer med "gratis" oppgradering, så kanskje man har seg selv å takke, men regner ikke med at man får med kabalen på den w10 man kan kjøpe i butikken heller.

Først så er det startmenyen, at ikke engang MS er smarte nok til å skjønne at den sånn ca alltid må være med når de først har starta med den er for meg rart, de har konsulenter i huet og rævva, men en så banal ting klarer ikke de overbetalte inkompetente folka å skjønne, så skal de begynne å måned abbonement for kabel og ca andre små spill også, hva blir det neste?

Tellerskritt når man skal på internet, er vi på vei tilbake til 56k modem nå eller?

Nei beklager, jeg skal på internet så telefonen vil ikke fungere på en stund, sorry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men det burde jo kanskje ringt en bjelle for en hver når de kommer med "gratis" oppgradering, så kanskje man har seg selv å takke, men regner ikke med at man får med kabalen på den w10 man kan kjøpe i butikken heller.

 

Husker du Windows 8? Den som normalt ikke var gratis for de som oppgraderte fra Windows 7?

 

Det var ikke med noen kabal der heller. Dette er en 3 år gammel sak. Velkommen etter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er ikke 3 år gammel, den er helt ny. Det er ikke det samme som skjedde ved 7 --> 8 som nå skjer. Der tok de bort kabal, og så kunne du legge den inn selv senere (hvis du trengte den og var i stand til å finne den). Det er jo helt OK. Den fulgte ikke med i pakken lengre, og man la den inn "på eget ansvar".

 

Det som nå skjer er at de som hoppet over 8 og derfor oppgraderer 7 --> 10 fortsatt har kabalen som fulgte med på kjøpet, men nå med reklame /eller betal. Det er ikke helt greit...

 

Det minste man kan forvente seg er at de skiller på pakkene, slik at de som oppgraderte fra 7 fortsatt har kabalen, og de som oppgraderte fra 8 eller kjøpte ny lisens får den reklamebaserte kjøps-varianten. Den skal jo etter sigende være bedre, så det kan jo tenkes at folk som kommer fra 7 frivillig ønsker å oppgradere fra den gamle til den nye  :hmm:

 

Et annet alternativ er å droppe hele kabalen, slik det ble gjort i Windows 8, og så satse på at folk først finner den og så kjøpe den.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Et annet alternativ er å droppe hele kabalen, slik det ble gjort i Windows 8, og så satse på at folk først finner den og så kjøpe den.

 

Det er jo akkurat det de har gjort! Kabal ER IKKE en del av OS-installasjonen, dønn likt som på Win 8! Man må aktivt lete opp appen som kabal er i, og installere denne for å få det, igjen dønn likt som på Win 8! Så har man i Win 10 et valg mellom å betale cash eller å "betale" gjennom et annonsefelt i appen.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...