Gå til innhold

I Windows 10 koster Kabal 12 kroner i måneden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, viste jo at en gratis upgrade var for godt til å være sant, men nå begynner ting å ha gått litt for langt når ALT av spill enten er pay2win eller pay2play spill, kanskje på tide å bare gi opp alt som heter windows alikevel når de er frekke nok til å ta betalt for slike ting, hva faen er det som feiler de egentlig?
Men folk er vel dumme nok til å betale for alt mulig som burde fulgt med, så de tjener nok altfor mye penger på dette, folk burde ikke kjøpe noe å heller kreve at slike ting følger med eller at det i det minste burde vært gratis.
Regner med at de som kjøper w10 får alt gratis?
Ikke det nei, ja men så flott da, kjøpe ett OS for så å kjøpe mer dilldall som burde fulgt med, bra taktikk.

Ikke at kabal er det jeg er ute etter, men prinsippet er nå en gang der, de skal vel ha betaling for alt, windows updates?
Ok, det blir 20kr updaten, takk skal du ha, er slik det kommer til å bli.

 

Må jo være mulig å pirat kopiere disse små spillene å få de inn gratis på en eller anna måte.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jaja, viste jo at en gratis upgrade var for godt til å være sant, men nå begynner ting å ha gått litt for langt når ALT av spill enten er pay2win eller pay2play spill, kanskje på tide å bare gi opp alt som heter windows alikevel når de er frekke nok til å ta betalt for slike ting, hva faen er det som feiler de egentlig?

Men folk er vel dumme nok til å betale for alt mulig som burde fulgt med, så de tjener nok altfor mye penger på dette, folk burde ikke kjøpe noe å heller kreve at slike ting følger med eller at det i det minste burde vært gratis.

Regner med at de som kjøper w10 får alt gratis?

Ikke det nei, ja men så flott da, kjøpe ett OS for så å kjøpe mer dilldall som burde fulgt med, bra taktikk.

 

Ikke at kabal er det jeg er ute etter, men prinsippet er nå en gang der, de skal vel ha betaling for alt, windows updates?

Ok, det blir 20kr updaten, takk skal du ha, er slik det kommer til å bli.

 

Må jo være mulig å pirat kopiere disse små spillene å få de inn gratis på en eller anna måte.

 

Det finnes helt sikkert brukbare open source kabalspill der ute, så det er ikke værre enn å bruke det i stedet for Microsoft Solitaire Collection.

 

Krever dog nok kunnskap til å faktisk vite at man kan laste ned slikt fra nettet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje greit å få med seg at :

 

1 : Kabal spillet er ikke inkludert i Windows 10.

 

Men :

 

2 : "Heldigvis går det an å laste ned den offisielle Kabal-pakken Microsoft Solitaire Collection fra Windows' applikasjonsbutikk, slik at du kan fortsette å spille kortspillet ditt. 

 
Spillet er imidlertid ikke helt som før. "
 
Så ingen som tvinger deg til å kjøpe det, du kan laste det ned gratis og spille det så mye du vil mot at du mottar reklame , noe som per dags dato gjøres på nesten samtlige mobilspill. Greier du å spille Candy Crush Saga / Temple run eller lignende spill burde ikke dette være et problem...
 
Edit :
Som Audun:K påpeker derimot kan man risikere å se reklame for Kabal og andre applikasjoner fra Windows Apps (Store) , noen av oss vil trolig ikke reagere på dette mens andre vil ikke like det. For meg så lenge det ikke er irriterende og kan unngåes så er det helt greit.
Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Så ingen som tvinger deg til å kjøpe det, du kan laste det ned gratis og spille det så mye du vil mot at du mottar reklame , noe som per dags dato gjøres på nesten samtlige mobilspill. Greier du å spille Candy Crush Saga / Temple run eller lignende spill burde ikke dette være et problem...

 

 

Du glemmer den delen med at Microsoft reklamerer for dette på startmenyen din. Iallfall gjorde de det på min.

 

Jeg godtar ikke reklame på maskinene mine. På web, OK, men i applikasjoner er reklame helt uaktuelt. Det være seg spill, OS eller annet. Enten må de la meg kjøpe reklamefrihet, eller så bruker jeg ikke appen.

 

Forøvrig et klassisk Microsoft-trekk dette her. De får til masse, også gjør de en eller annen tulleting som dette som får all oppmerksomheten. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så ingen som tvinger deg til å kjøpe det, du kan laste det ned gratis og spille det så mye du vil mot at du mottar reklame , noe som per dags dato gjøres på nesten samtlige mobilspill. Greier du å spille Candy Crush Saga / Temple run eller lignende spill burde ikke dette være et problem...

 

 

Du glemmer den delen med at Microsoft reklamerer for dette på startmenyen din. Iallfall gjorde de det på min.

 

Jeg godtar ikke reklame på maskinene mine. På web, OK, men i applikasjoner er reklame helt uaktuelt. Det være seg spill, OS eller annet. Enten må de la meg kjøpe reklamefrihet, eller så bruker jeg ikke appen.

 

Forøvrig et klassisk Microsoft-trekk dette her. De får til masse, også gjør de en eller annen tulleting som dette som får all oppmerksomheten. 

 

 

Har ikke mottatt den reklamen faktisk , dette er en Pro versjon , men har hatt noen nettverksproblemer i det siste så kan være årsaken til at jeg ikke har mottatt reklamen...

Lenke til kommentar

Jeg betalte jo for en pakke, som bla. inneholdt kabal. Hva prisen på kabal alene var er vel uvesentlig. Jeg har kjøpt den allerede og ønsker ikke å kjøpe den en gang til.

 

Nå bryr jeg meg strengt tatt midt på ryggen om kabal, men det var prinsippet om å kjøpe samme produkt 2 ganger jeg stusset på.  Hva de velger å gjøre med nye lisenser er opp til de, men at de tar bort noe og så ønsker å ta ekstra betalt for å få det tilbake høres rart ut i mine ører. "Vi angrer på at vi gav med dette spillet på kjøpet, så hvis du fortsatt ønsker å spille det må vi ha ekstra betalt"  :nei:

Lenke til kommentar

Vel, den pakken du kan kjøpe inneholder jo mange flere kabal-varianter enn den du mister ved å oppgradere til Windows 10, så det blir en litt sær sammenligning.

 

Det er flere forskjeller mellom Win7 og Win10 også. Noe er fjernet, noe er kommet til.

Det samme gjelder fra Win8 til Win10. Det samme gjaldt fra Win7 til Win8.

 

Du har fått et tilbud om gratis oppgradering. Forskjellene mellom Win7 og Win10 turde være godt kjent nå, så du vurdere om det er verdt det for deg. Stuerent vil jeg si at det absolutt er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg "opp"-grader fra win 7 så mister jeg noe jeg har betalt for. Eller jeg kan betale en gang til? Er dette helt stuerent?

Du har neppe "betalt for" Soitaire. Du betalte for en lisens (tidfestet/produktbestemt bruksrett av operativsystem X)

Wes Cherry som var utvikleren fikk heller ingen royalties for kabal siden 1986 til d.d så det er kanskje på tide de tok den bort fra Windows.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, den pakken du kan kjøpe inneholder jo mange flere kabal-varianter enn den du mister ved å oppgradere til Windows 10, så det blir en litt sær sammenligning.

 

Det er flere forskjeller mellom Win7 og Win10 også. Noe er fjernet, noe er kommet til.

Det samme gjelder fra Win8 til Win10. Det samme gjaldt fra Win7 til Win8.

 

Du har fått et tilbud om gratis oppgradering. Forskjellene mellom Win7 og Win10 turde være godt kjent nå, så du vurdere om det er verdt det for deg. Stuerent vil jeg si at det absolutt er.

Som sagt, jeg er kun interessert i prinsippet med dobbelt betaling for samme produkt. Om jeg får mer med på kjøpet enn jeg originalt fikk hvis jeg velger å betale er jo helt uvesentlig. De har gitt meg et tilbud om å oppgradere gratis. Da forutsetter jeg at det er gratis og ikke at jeg må kjøpe det tilbake delt og stykkevis. At ting blir tatt bort, greit nok, men ikke kom og krev penger for å få det tilbake.

 

Nå fremkommer det jo i tråden her at det kanskje ikke stemmer som det er forklart i artikkelen, så hele saken kan være en storm i et vannglass. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...