Gå til innhold

Microsoft taper enorme summer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RIP

 

Alt for tidlig å komme med en slik påstand...

 

Om 5 år og om Microsoft mister enorme markedsandeler , ja. Men slik det er per dags dato sitter MS på omtrent 93 til 94% av verdens PC marked og ser ut til å gå opp hos store selskaper.

 

Det som vi ser dog er at forbrukerne er blitt tregere til å oppdatere da det er ofte ingen "god" grunn til å gjøre det , svært mange har blitt sittende igjen på XP - Windows 7 og har trolig hoppet over til "mobilen" da denne har gjort mye av det man før gjorde på pc.

 

Så da kan man spørre seg om man må gi Pc'en flere bruksområder for å tiltrekke forbrukerne slik at alle sammen "bare må ha" en god og kjapp pc. Det er her både Microsoft , Apple og flere andre store aktører har rotet og har ikke greid å komme med noe som tiltrekker forbrukerne i like stor grad som "telefonene" sine.

 

Det er dog mye som tyder på at vi nå ser de første riktige stegene til Microsoft når det gjelder Windows platformen og det blir spennende å se hva som skjer videre der de neste 5 årene...

Lenke til kommentar

Tipper dette er forbigående. Microsoft har, på samme måte som alle andre bedrifter, opplevd både oppturer og nedturer. Dette resultatet er nok bare en fartsdump.

 

Det er fint med de store lokomotivene i bransjen, de driver hverandre fremover. Noe som kommer oss forbrukere til gode til slutt.

 

Så Microsoft kommer nok sterkt tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en ser bort i fra nedskrivningen av Nokia tjente de ca samme som i fjor på samme tid... Flott artikkel!

 

Et poeng, et annet er at Win 8 har kostet MS veldig mange milliarder.

Ja de ville ha hatt problemer med nedgang i pc salg men ikke så mye.

 

Der et ingen fare for MS dersom de ikke gjør en kjede med kostbare tabber lik WIn8.

Lenke til kommentar

 

 

...Snip...

Mener du at de store lokomotivene IKKE bidrar til nye ting som vi som forbrukere får dra nytten av?

Ikke forbrukerfiendtlige selskaper som du tenker på.

Litt usikker på hva du mener. Ingen av de store kan vel kalles forbrukerfiendtlig. Så langt jeg kjenner til tar de alle sammen godt vare på sine kunder og sluttbrukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det at de gikk med tap siste ingenting om selskapets faktiske tilstand, de tjener fortsatt drøssevis med penger, or få stadig nye markeder hvor de tjener milliarder, det siste nå er vel Surface som mange mente at de måtte droppe for ikke så alt for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

...Snip...

Mener du at de store lokomotivene IKKE bidrar til nye ting som vi som forbrukere får dra nytten av?

Ikke forbrukerfiendtlige selskaper som du tenker på.

Litt usikker på hva du mener. Ingen av de store kan vel kalles forbrukerfiendtlig. Så langt jeg kjenner til tar de alle sammen godt vare på sine kunder og sluttbrukere.

 

 

Hvis du ser på det store bildet så ødelegger disse selskapene mer enn de "tar vare på kunder" og lager ting "forbrukeren får dra nytten av". De er med på å skape en kjøp-kjøp-kjøp/ bruk og kast mentalitet som er katastrofalt for samfunnet og verden som en helhet.

 

Ja, hvis man har et veldig snevert syn på ting så er jeg enig med deg, men i det lange løp må det skje noe nytt. Du kan argumentere alt du vil om at de fremmer utvikling etc, men så langt så ruller kloden vår fortsatt i nedoverbakke og vi ødelegger det vi er avhengige av rundt oss på stor skala.

 

Grådige kapitalistiske selskaper som MS og de fleste andre gigantene har ikke gitt noe som forbrukere egentlig har nytte av annet enn å gjøre oss enda mer late og apatiske. Vi har blitt zombier, smittet av forbrukerverdenens virus.

 

Edit; Snip

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange sider av det globale samfunnet, men jeg er nok betydelig mer optimist for fremtiden enn deg, ser det ut til.

 

Har jeg i det hele tatt nevnt noe om at jeg ikke er optimist, eller i hvilken grad jeg eventuellt er det? Det skjer masse bra, men disse gigantene du "skryter" av virker ikke særlig interresert i å hjelpe. Selv om jeg er negativ rundt et tema eller noen bedrifter så trenger jeg ikke være negativ rundt fremtiden for det globale samfunnet.

 

Vel, noen leser jo mer mellom linjene enn andre :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er mange sider av det globale samfunnet, men jeg er nok betydelig mer optimist for fremtiden enn deg, ser det ut til.

 

 

Har jeg i det hele tatt nevnt noe om at jeg ikke er optimist, eller i hvilken grad jeg eventuellt er det? Det skjer masse bra, men disse gigantene du "skryter" av virker ikke særlig interresert i å hjelpe. Selv om jeg er negativ rundt et tema eller noen bedrifter så trenger jeg ikke være negativ rundt fremtiden for det globale samfunnet.

 

Vel, noen leser jo mer mellom linjene enn andre :p

Sorry. Jeg la nok litt for mye vekt på denne setningen i innlegget ditt: "Vi har blitt zombier, smittet av forbrukerverdenens virus."

 

Jeg syns ikke den lyser optimisme...:-)

 

Men det er jo fint at du også er optimistisk, da er vi hvert fall to...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe :) Vel, jeg liker zombiefilmer og slik jeg, bra underholdning. It's not all bad :p

 

Og best av alt, man kan skyte zombier som f.eks Ronald Reagan , Donald Trump osv osv... ;-)

 

Jeg er dog enig i at de store selskapene bør endre litt holdningen sin , jeg ser faktisk verst på Samsung og Apple (i den rekkefølgen ) , helst hadde jeg sett at begge selskapene tok inn produktene sine til resirkulering og at alt av teknologiske duppedingser ble mer modulbasert i forhold til vedlikehold , oppgraderinger og ikke minst resirkulering.

 

Tenk deg at lysene på Led tven din tar kvelden , ved å enkelt kunne skifte disse ut så øker man levetiden på tven , det samme med andre komponenter i den , i korte trekk savner jeg at dette blir enklere å gjøre , kanskje såpass enkelt at man kan ta med tven til en autmatisert vedlikeholdsstasjon og få byttet ut delene på en to tre og dermed øke levetiden betraktelig uten at det vil være en enorm kostnad på forbrukeren eller selskapet som står bak.

 

Edit : Virkelig off topic  :idea: 

 

Uansett så tror jeg at Microsoft har muligheten til å gjøre noe om de får ting på plass med W10 , jeg tror jeg ser et nytt selskap med nye visjoner i forhold til oss forbrukere...

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

RIP

 

Microsoft er så stort og så fundamentalt viktig for verdens gang, at vi ikke lengre tenker på det en gang.

Microsoft er for viktig til at verdens nasjoner vil la dem feile. Så lenge det ikke finnes noen reelle aktører som kan ta plassen til Microsoft, noe det ikke gjør. Så vil Microsoft bli holdt oppe, uansett hva dumt de måtte finne på.

At de nå har tapt penger i et kvartal er så latterlig irrelevant, at det er flaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...