Gå til innhold

Acer Aspire 7730G - HJELP!?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fant akkurat fram min gamle Acer Aspire 7730G laptop som jeg kjøpte høsten 2008.

 

Specs:
Vista

Intel® Core2 Duo CPU P8400 @ 2.26GHz

4,00 GB RAM

NVIDIA GeForce 9600M GT

 

Jeg gikk over til mac i 2011 pga skole. Kunne noen gitt meg tips angående upgrades til laptopen. Selvfølgelig billigst og best mulig, men skjønner at jeg kanskje må skaffe meg noe nyere. Installerte fm14 nå og får ikke mulighet til å spille i de store ligaene pga maskinen ikke takler det? :O!!! så måtte velge tippeligaen :( Har lyst til å spille litt pc igjen, ser for meg å game civ, fm, fallout 3, witcher 3, dying light osv. Please help meeee !

 

Den går sykt fort varm, så har formatert den pluss fjernet det støvet jeg kunne og støvsugd vifta. Har også plassert den på to bøker og har rommet der vifta er åpent under for å kjøle ned så mye som mulig. Det funker greit hittil hvertfall.

 

Setter stor pris på svar! Adios

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite vits å oppgradere den laptopen der desverre. Hva er budsjettet ditt hvis du kan vurdere å kjøpe en ny?

 

Witcher 3 krever en god del av CPU for å kjøre bra, du må også ha bra GPU hvis du skal forvente et bra grafikknivå. +/- 8.000,- er lurt å slenge inn.

 

FM krever ganske lite så en laptop til 2.5-4000,- vil gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Lite vits å oppgradere den laptopen der desverre. Hva er budsjettet ditt hvis du kan vurdere å kjøpe en ny?

 

Witcher 3 krever en god del av CPU for å kjøre bra, du må også ha bra GPU hvis du skal forvente et bra grafikknivå. +/- 8.000,- er lurt å slenge inn.

 

FM krever ganske lite så en laptop til 2.5-4000,- vil gjøre jobben.

 

Takk for svar! Det var det jeg regnet med. Har Xbox One, men har lyst til å kunne spille det som går ann på pc også. Vil hvertfall ha bedre grafikk enn man får på xboxen. Blir mer crispy clean på pc synes jeg.

 

Lønner det seg økonomisk å bygge selv?

Lenke til kommentar

Antar at det snakkes om stasjonær PC nå. Regnet ut når jeg kjøpte min PC på Komplett så sparte jeg +/- 2.000,- på å bygge en mer eller mindre identisk PC selv :)

 

Om det lønner seg er en annen sak da man har litt anerledes garantier etc og man slipper jobben med å legge inn OS og bygge saken. MEN en ting som faktisk nesten hadde vært verdt å betale mer for er erfaringene og underholdningen man får ved å bygge selv :)

 

Feilsøking hvis noe er galt er også en ting å tenke på, hvis en ferdigbygget Komplett PC av noe slag får en maskinvarefeil så sender du inn hele skiten så fikser de alt. Hvis du bygger selv så må du feilsøke og finne delen som er defekt for å sende den inn separat.

 

Kom med budsjett så vil forumhjelperne finne et oppsett der du får best ytelse/ grafikk pr krone, etter litt krangling seg imellom selvfølgelig :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...