Gå til innhold

AMD slipper ny prosessor i tide til Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste ytelsen: meh..

Leste prisen: oi?

 

Kult produkt, men ville kanskje vært bedre med en dyrere som kjører Full HD 60fps?

30fps - 1000 kr

60fps - 2000 kr?

Selv Intel HD graphics 3000 klarer league of legends i 60 fps 1080p. 30 fps sier absolutt ingenting. Hva er innstillingene når de spiller på 30 fps?

 

Intel HD 5500 klarer Dota 2 (som jeg tror er det tyngste av de nevnte spillene), med alt på max i 1080p@31 fps. Altså er den potensielt på nivå med med Intel HD 5500, men sannsynligvis dårligere. De hadde nok heller oppgitt 60 fps på low, enn 30 på max.

 

Hvis du vil ha 60 fps for 2000 kr så kjøper du ganske enkelt en Intel Pentium sammen med et GTX 750Ti, eller et AMD R7 260X. Hvis du bryr deg om varme og strømforbruk er Intel/NVIDIA den optimale komboen.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Mye Meh her og lite interesse for å faktisk få vite hvor bra dette fungerer i praksis i Windows 10.

Om denne kan konkurrere mot Intel sine løsninger som ofte koster opp mot 2000 kr (1000 lapp mer) for å få samme ytelse i spill så er det ikke et så ille produkt.

 

Videre blir det jo spennende å se om optimaliseringene i Windows 10 gjør at arkitekturen til Amd blir bedre benyttet eller ei , men mitt inntrykk er at ting fungerer "noe" bedre og "noe" dårligere avhengig av programvaren / spillet som brukes. RTM build jeg har testet på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke droppe innebygd GPU og fokusere heller på litt mer kraft? Du kan få skjermkort som yter mye bedre en dette for 500kr., GT 610 for eksempel...

Disse APU'ene er bedre en de rimeligste standalone kortene.

GT 610 drar Dota 2 fint med rundt 60-70FPS mens denne klarer bare 30 (?).
Lenke til kommentar

Mye Meh her og lite interesse for å faktisk få vite hvor bra dette fungerer i praksis i Windows 10.

Om denne kan konkurrere mot Intel sine løsninger som ofte koster opp mot 2000 kr (1000 lapp mer) for å få samme ytelse i spill så er det ikke et så ille produkt.

 

Videre blir det jo spennende å se om optimaliseringene i Windows 10 gjør at arkitekturen til Amd blir bedre benyttet eller ei , men mitt inntrykk er at ting fungerer "noe" bedre og "noe" dårligere avhengig av programvaren / spillet som brukes. RTM build jeg har testet på.

 

AMD kan ikke konkurrere på pris. Usikker på hvorfor det er så mange som antar at de kan. Intel sin Pentium anniversary edition har lik CPU ytelse som AMD sin beste APU, til litt over 600kr. Kjøper du da akkurat samme GPU som er i APUen til AMD kommer du på omtrent det samme nivået. Så jeg tviler på at den kan konkurrere, spesielt siden grafikkløsningen her virker svakere enn HD graphics og koster like mye som en i3.

Lenke til kommentar

 

Mye Meh her og lite interesse for å faktisk få vite hvor bra dette fungerer i praksis i Windows 10.

Om denne kan konkurrere mot Intel sine løsninger som ofte koster opp mot 2000 kr (1000 lapp mer) for å få samme ytelse i spill så er det ikke et så ille produkt.

 

Videre blir det jo spennende å se om optimaliseringene i Windows 10 gjør at arkitekturen til Amd blir bedre benyttet eller ei , men mitt inntrykk er at ting fungerer "noe" bedre og "noe" dårligere avhengig av programvaren / spillet som brukes. RTM build jeg har testet på.

AMD kan ikke konkurrere på pris. Usikker på hvorfor det er så mange som antar at de kan. Intel sin Pentium anniversary edition har lik CPU ytelse som AMD sin beste APU, til litt over 600kr. Kjøper du da akkurat samme GPU som er i APUen til AMD kommer du på omtrent det samme nivået. Så jeg tviler på at den kan konkurrere, spesielt siden grafikkløsningen her virker svakere enn HD graphics og koster like mye som en i3.

 

 

Da anbefaler jeg deg å komme med en Intel Cpu(eller bedre) til samme pris ( I standard innstillinger ) som klarer å gi bedre ytelse uten et skjermkort.

 

Om du ikke finner det kan du finne en kombinasjon av Intel cpu + Gpu til samme pris som Amd sin cpu som gir like god eller bedre ytelse , helst i Windows 10.

 

Så nå er jeg spent.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor ikke droppe innebygd GPU og fokusere heller på litt mer kraft? Du kan få skjermkort som yter mye bedre en dette for 500kr., GT 610 for eksempel...

Disse APU'ene er bedre en de rimeligste standalone kortene.
GT 610 drar Dota 2 fint med rundt 60-70FPS mens denne klarer bare 30 (?).

 

Du klarte altså ikke å forstå at det er umulig å sammenligne, uten og vite oppløsning og detaljnivå. 

 

Jesus  :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...