Gå til innhold

Nintendo-presidenten er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"If all we were to ever do is just continue to make sequels and not do anything new or different, people would view us as a very conservative company and a company that is unwilling to really take new initiatives and embark on new adventures. That's not the type of person I am and not the kind of company I want Nintendo to be."

"Video games are meant to be just one thing; fun. Fun for everyone"

 

Hvil i fred :(

Emm, det er jo akkurat dette Nintendo er.

 

Uansett, RIP!

Lenke til kommentar

 

"If all we were to ever do is just continue to make sequels and not do anything new or different, people would view us as a very conservative company and a company that is unwilling to really take new initiatives and embark on new adventures. That's not the type of person I am and not the kind of company I want Nintendo to be."

"Video games are meant to be just one thing; fun. Fun for everyone"

 

Hvil i fred :(

 

Emm, det er jo akkurat dette Nintendo er.

 

Uansett, RIP!

Poenget med den komentaren tror jeg var å sette fokus på det,

Lenke til kommentar

Nå er jeg redd det aldri vil komme noen ny DS/Wii-suksess for Nintendo. Iwata var drifkraften bak satsningene som kuttet ut hardcore-gamere og fokuserte på massemarkedet. (Dessverre falt han litt tilbake med 3DS og Wii U, da han av en eller annen ufattelig grunn trodde det var en god ide å prøve å rette seg mer mot hardcore-gamere.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg redd det aldri vil komme noen ny DS/Wii-suksess for Nintendo. Iwata var drifkraften bak satsningene som kuttet ut hardcore-gamere og fokuserte på massemarkedet. (Dessverre falt han litt tilbake med 3DS og Wii U, da han av en eller annen ufattelig grunn trodde det var en god ide å prøve å rette seg mer mot hardcore-gamere.)

 

Trist at Iwata ikkje vann over kreften. RIP

 

DS/Wii suksessen er enkel å forklare. Markedet omfavna den nye måten å spille på med Wiimoten. Salget vart bra men samtidig endte mange av konsollane opp som støvsamlere. DS og PSP fekk begge sin del av eit marked som ikkje hadde noko reell konkurranse. DS tok barn/famile segmentet + litt vanlige spillere. PSP tok vanlige spillere + litt barn/familie. Nintendo var og heldige med reklame og tidspunkt samt at spilla som slo ann på DS/Wii traff barn/familie segmentet bedre enn andre spillkonsoller maktet. Derav kan det synast som om DS/Wii var retta mot massemarkedet.

 

3DS/Wii U var vel sagt å rette seg meir mot hardcore-gamere, men i realiteten var dette bare snikksnakk. Ingenting ved 3DS/Wii U er eller var retta mot hardcore-gamere. Nintendo trudde regelrett at di kunne flyte på forrige suksess utan å ta inn over seg at 3DS fekk konkurranse fra mobil/nettbrett. Wii U var bare såvidt bedre enn PS360 hardware-messig og igjen var Nintendo sikker på at di kunne flyte på forrige suksess utan å ta inn over seg det di fleste visste, nemlig at Wii stort sett samla støv rundt om. Wii U bomma i tillegg på reklame og tredjepartsstøtta som var opparbeida ved Wii.

 

Nintendos suksess og nedtur med di 2 siste generasjonane spillkonsoller(DS/Wii og 3DS/Wii U) var stort sett basert på at di ikkje tolka markedet riktig. Om Nintendo greier å tolke kva markedet vil ha, vil ein ny suksess sjølvsagt komme. Og flaks kan di ha ein gang til.

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg redd det aldri vil komme noen ny DS/Wii-suksess for Nintendo. Iwata var drifkraften bak satsningene som kuttet ut hardcore-gamere og fokuserte på massemarkedet. (Dessverre falt han litt tilbake med 3DS og Wii U, da han av en eller annen ufattelig grunn trodde det var en god ide å prøve å rette seg mer mot hardcore-gamere.)

 

Trist at Iwata ikkje vann over kreften. RIP

 

DS/Wii suksessen er enkel å forklare. Markedet omfavna den nye måten å spille på med Wiimoten. Salget vart bra men samtidig endte mange av konsollane opp som støvsamlere. DS og PSP fekk begge sin del av eit marked som ikkje hadde noko reell konkurranse. DS tok barn/famile segmentet + litt vanlige spillere. PSP tok vanlige spillere + litt barn/familie. Nintendo var og heldige med reklame og tidspunkt samt at spilla som slo ann på DS/Wii traff barn/familie segmentet bedre enn andre spillkonsoller maktet. Derav kan det synast som om DS/Wii var retta mot massemarkedet.

 

3DS/Wii U var vel sagt å rette seg meir mot hardcore-gamere, men i realiteten var dette bare snikksnakk. Ingenting ved 3DS/Wii U er eller var retta mot hardcore-gamere. Nintendo trudde regelrett at di kunne flyte på forrige suksess utan å ta inn over seg at 3DS fekk konkurranse fra mobil/nettbrett. Wii U var bare såvidt bedre enn PS360 hardware-messig og igjen var Nintendo sikker på at di kunne flyte på forrige suksess utan å ta inn over seg det di fleste visste, nemlig at Wii stort sett samla støv rundt om. Wii U bomma i tillegg på reklame og tredjepartsstøtta som var opparbeida ved Wii.

 

Nintendos suksess og nedtur med di 2 siste generasjonane spillkonsoller(DS/Wii og 3DS/Wii U) var stort sett basert på at di ikkje tolka markedet riktig. Om Nintendo greier å tolke kva markedet vil ha, vil ein ny suksess sjølvsagt komme. Og flaks kan di ha ein gang til.

 

Wii Remote kan ha vært en medvirkende faktor til suksessen, men hvordan forklarer du da at New Super Mario Bros. Wii og andre spill som ikke benyttet seg av den i noen særlig grad fikk konsollsalget til å skyte fart?

 

Hvordan vet du at konsollene ble støvsamlere? Jeg mener å huske at ratioen av solgte spill til konsoller var høyere for Wii enn for de andre.

 

Hvem er mer massemarked enn familiesegmentet egentlig? Familien er jo grunnsteinen i samfunnet. Hvem er det du sikter til når du nevner at Wii og DS traff familien, men ikke massemarkedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...