Gå til innhold

Kickboxing jenter - hjelp til å velge klubb


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, aldri trent kampsport, men ønsker nå å begynne med kickboxing.

 

Ettersom det er en sport med mye kroppskontakt - i alle fall mer enn den individuelle treningen jeg er vant med, trenger jeg forslag til seriøse aktører i Oslo. Noen jenter som har erfaring? Evt noen gutter som er kjent med seriøse aktører? Gjerne med kvinnelige instruktører.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, aldri trent kampsport, men ønsker nå å begynne med kickboxing.

 

Ettersom det er en sport med mye kroppskontakt - i alle fall mer enn den individuelle treningen jeg er vant med, trenger jeg forslag til seriøse aktører i Oslo. Noen jenter som har erfaring? Evt noen gutter som er kjent med seriøse aktører? Gjerne med kvinnelige instruktører.

Takk på forhånd!

 

skal det være i oslo så er fighter kjent:

 

http://fighter.org/

 

men jeg fant jo ut på min trening at det er få jenter som virkelig satser, vi hadde delt inn treninga i 2, et nybegynner kurs hvor vi vel var en 30 stk minst, og et proff kurs for folk som var rimelig gode, vi var kun 4 gutter, de beste, som gikk videre til proff-teamet, der bl.a folk med medaljer fra NM osv trente ... og der var det vel 2 jenter av hva jeg husker, begge litt sånne arrete muskuløse sluggerjenter, med preg av å ha fått mange slag i ansiktet (knekt nese og diverse). men dette var fullkontakt og folk trente for medaljer, mao vil ikke akkuratt kalle det noe for hobbymosjonister.

 

så jeg vet ikke om den klubben jeg var i kjørte for hardt eller hva det var, men det var ivertfall beinhard trening med stort frafall ... fighter burde ha litt mindre brutale kurs for nybegynnere og være litt mer for hobbymosjonister. det spørs hva du er ute etter, det var ivertfall tydelig mange av jentene som startet der jeg gikk ikke helt var klar over hva de hadde kastet seg ut i.

 

jeg skal være dønn ærlig og si at jeg er alt for lat for å orke sånn trening i dag. det er ingen spøk...

 

dette var ikke fighter, siden fighter er såpass kjent så tror jeg de ikke svinger pisken like hardt som våre trenere før du har gått der ganske lenge

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

Vil anbefale å sjekke ut Muay Thai eller MMA som Samebror sier..

Mye morsommere etter min mening.

Low kicks, albuer, knær og clinching er noe av det du går glipp av på kickboxing, og all bakkekamp i forhold til MMA.

Kan anbefale Oslo Fight Center.

 

forskjellen på muay thai og kickboxing er liten i praksis, kan du det ene så kan du det andre

 

MMA synes jeg blir litt for intimt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene, aldri trent kampsport, men ønsker nå å begynne med kickboxing.

 

Ettersom det er en sport med mye kroppskontakt - i alle fall mer enn den individuelle treningen jeg er vant med, trenger jeg forslag til seriøse aktører i Oslo. Noen jenter som har erfaring? Evt noen gutter som er kjent med seriøse aktører? Gjerne med kvinnelige instruktører.

Takk på forhånd!

 

Fighter Kickboxingklubb er vel en av de mest meritterte i Norge når det gjelder kickboxing. Jeg har ikke trent der, men har vært på et par stevner hvor de hadde kamper.

 

Hvis du ikke er låst på å trene "amerikansk" kickboxing, men er åpen for å prøve thaiboxing, jiu-jitsu ol. vil jeg anbefale Frontline.

 

http://www.frontlineacademy.no/om-oss/

 

Min anbefaling er å prøve forskjellige grener og klubber for å finne det du liker. Du har ikke noe sammenligningsgrunnlag hvis du bare er i en klubb med en sport hele livet. Lykke til!

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...