Gå til innhold

Denne svenske YouTube-stjernen tjener nesten 60 millioner kroner i året


Anbefalte innlegg

Nå følger jeg ikke fyren selv, men det blir jo litt dumt å hate ham for at folk gir ham views. Han spiller jo bare spillene og legger videoene ut på nettet. At folk klikker på dem og ser på dem er jo helt opp til dem selv. Det er jo heller ikke han som bestemmer hva han får betalt per view.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Han startet i det små og bygde seg oppover til og bli den største i det han gjør. 60 mill. er jævla mye for noen som lager YT videoer, men sånn er det og være "kjendis". Jeg skjønner at folk klør seg i hodet over det, men sånn er det bare og det gir deg ingen grunn til og være drittsekk.

 

Hvem er det som er drittsekk?

 

AtW

 

Du... neida, hvem ellers kan jeg muligens snakke om en de som klager og syter over at han tjener 60 mill. i året. For det første er det ikke dems "business" hva andre tjener, for det andre, om de hadde tjent så mye hadde de nok ikke klaget...

 

 

Så man er en drittsekk om man mener å tjene 60 mill er for mye og faktisk sier det? Det er den oppførselen du mener folk skal slutte med? Si hva de mener om skeiv inntektsfordeling? Jeg er i liten grad enig. Og jo, inntektsfordeling er alle "business"

 

AtW

Det er skeiv inntektsfordeling i verden ja, men denne Felix er ikke ansvarlig for det. Derfor blir det litt drittsekk av folk å slenge drit til han om hva han tjener.

Lenke til kommentar

 

Det er skeiv inntektsfordeling i verden ja, men denne Felix er ikke ansvarlig for det. Derfor blir det litt drittsekk av folk å slenge drit til han om hva han tjener.

 

 

Hva er å "slenge drit" rent konkret da? Er det å "slenge drit" å si at han tjener for mye i forhold til andre inntektsgrupper, som i artikkelbildet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå følger jeg ikke fyren selv, men det blir jo litt dumt å hate ham for at folk gir ham views. Han spiller jo bare spillene og legger videoene ut på nettet. At folk klikker på dem og ser på dem er jo helt opp til dem selv. Det er jo heller ikke han som bestemmer hva han får betalt per view.

 

Hvem er det som hater han fordi han får views? Sikkert noen, men hvem er det du sikter til? Noen konkrete i denne saken?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er usikker hva du vil komme fram til ATWindsor. Det har blitt sagt flere ganger nå at drittsekkene er de som henger med leppa fordi han tjener mye penger, det er ikke alle som tenker på intektsfordeling men vil bare ha enda en grunn til og hate ham. Skjønner du?

Endret av grimsonfart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå følger jeg ikke fyren selv, men det blir jo litt dumt å hate ham for at folk gir ham views. Han spiller jo bare spillene og legger videoene ut på nettet. At folk klikker på dem og ser på dem er jo helt opp til dem selv. Det er jo heller ikke han som bestemmer hva han får betalt per view.

 

Hvem er det som hater han fordi han får views? Sikkert noen, men hvem er det du sikter til? Noen konkrete i denne saken?

 

AtW

 

 

Så du i det hele tatt videoen som han publiserte? Kommentarer som "If only I could get paid that much for being a complete retard in front of a webcam and generate a few million views".

 

Saken dreier seg ikke primært om bildet i artikkelen, men om hatere som slenger dritt fordi han er kjent.

Lenke til kommentar

Er usikker hva du vil komme fram til ATWindsor. Det har blitt sagt flere ganger nå at drittsekkene er de som henger med leppa fordi han tjener mye penger, det er ikke alle som tenker på intektsfordeling men vil bare ha enda en grunn til og hate ham. Skjønner du?

 

Så drittsekkoppførselen har ingenting med hva man mener om hans inntekter, kun om man driver med personangrep?

 

Det jeg vil fram til er at folk skal være litt konkrete, folk sauser sammen kritikk mot skeivfordeling og andre ting med "drittslenging", om man er konkret med hva man snakker om, så slipper man misforståelser.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Er usikker hva du vil komme fram til ATWindsor. Det har blitt sagt flere ganger nå at drittsekkene er de som henger med leppa fordi han tjener mye penger, det er ikke alle som tenker på intektsfordeling men vil bare ha enda en grunn til og hate ham. Skjønner du?

 

Så drittsekkoppførselen har ingenting med hva man mener om hans inntekter, kun om man driver med personangrep?

 

Det jeg vil fram til er at folk skal være litt konkrete, folk sauser sammen kritikk mot skeivfordeling og andre ting med "drittslenging", om man er konkret med hva man snakker om, så slipper man misforståelser.

 

AtW

 

Det har jeg prøvd og være under hele diskusjonen. Ikke bland andres innlegg inn i mine. Jeg har sagt helt siden mitt første argument at jeg skjønner at det er betenkelig at man tjener 60 mill. ved og lage videoer, men at det ikke gir noen grunn til være drittsekker. Viss du har sett videoen når han snakker om dette, og at på til lest litt av kommentarene som har blitt sagt hadde du SKJØNT det jeg mente med det samme. 

Endret av grimsonfart
  • Liker 4
Lenke til kommentar

At han tjener så mye penger på dette er jo ikke hans "feil" gitt at man kan kale det feil. Men det er jo klart lov å spørre seg om det han gjør er verdt det. Uansett. Når det gjelder alle disse som gjør en innsats for å gjøre verden til en bedre plass osv som joda sikkert forjtener de pengene mer, men hvis det var pengene som var motivasjonen bak det å riskiere livet sitt for andre og for landet sitt osv, så hadde jo det vært enda værre egentlig tenker nå jeg. Jeg tipper at alle mennesker som har et så stort hjerte for andre at de er villige til å risikere livet sitt for dem, har helt andre verdier en penger og matriale goder, og for dem er det sikkert ett fett om det sitter nerder å tjener masse penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart ingen har nevnt det, de som kritiserer Pewdiepai, dere kritiserer feil gruppe. Dere bør jo kritisere de 17 millionene som er sub på channelen hans om dere syns at han tjener for mye penger. Er tross alt de som syns denne "dårlige" underholdningen er fantastisk og støtter dette gjennom og se på reklame. Er det et marked for det, så kommer det noen som kommer til å ta det som yrke.

 

Om han ikke hadde tjent penger på det kunne man hatt argumentet på at han bruker masse tid på noe han ikke tjener penger på. Med motargument som "han gjør noe han liker".

 

I forhold til hvor mange Millioner timer som som blir brukt foran skjermen er dette EKSTREMT lite. Selv om du tar i betraktning "billig" distribusjon over nettet, Google har en ganske feit andel da.

Lenke til kommentar

Rart ingen har nevnt det, de som kritiserer Pewdiepai, dere kritiserer feil gruppe. Dere bør jo kritisere de 17 millionene som er sub på channelen hans om dere syns at han tjener for mye penger. Er tross alt de som syns denne "dårlige" underholdningen er fantastisk og støtter dette gjennom og se på reklame. Er det et marked for det, så kommer det noen som kommer til å ta det som yrke.

 

Om han ikke hadde tjent penger på det kunne man hatt argumentet på at han bruker masse tid på noe han ikke tjener penger på. Med motargument som "han gjør noe han liker".

 

I forhold til hvor mange Millioner timer som som blir brukt foran skjermen er dette EKSTREMT lite. Selv om du tar i betraktning "billig" distribusjon over nettet, Google har en ganske feit andel da.

 

Kan jeg ikke få lov til å se på den youtube-kanalen jeg vil uten å støtte så høye lønninger? Det beste er vel at folk kan se det man vil OG man slipper stor skeivfordeling?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Rart ingen har nevnt det, de som kritiserer Pewdiepai, dere kritiserer feil gruppe. Dere bør jo kritisere de 17 millionene som er sub på channelen hans om dere syns at han tjener for mye penger. Er tross alt de som syns denne "dårlige" underholdningen er fantastisk og støtter dette gjennom og se på reklame. Er det et marked for det, så kommer det noen som kommer til å ta det som yrke.

 

Om han ikke hadde tjent penger på det kunne man hatt argumentet på at han bruker masse tid på noe han ikke tjener penger på. Med motargument som "han gjør noe han liker".

 

I forhold til hvor mange Millioner timer som som blir brukt foran skjermen er dette EKSTREMT lite. Selv om du tar i betraktning "billig" distribusjon over nettet, Google har en ganske feit andel da.

 

Kan jeg ikke få lov til å se på den youtube-kanalen jeg vil uten å støtte så høye lønninger? Det beste er vel at folk kan se det man vil OG man slipper stor skeivfordeling?

 

AtW

Skriv et surt brev til Google, kanskje de hører på deg!
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Rart ingen har nevnt det, de som kritiserer Pewdiepai, dere kritiserer feil gruppe. Dere bør jo kritisere de 17 millionene som er sub på channelen hans om dere syns at han tjener for mye penger. Er tross alt de som syns denne "dårlige" underholdningen er fantastisk og støtter dette gjennom og se på reklame. Er det et marked for det, så kommer det noen som kommer til å ta det som yrke.

 

Om han ikke hadde tjent penger på det kunne man hatt argumentet på at han bruker masse tid på noe han ikke tjener penger på. Med motargument som "han gjør noe han liker".

 

I forhold til hvor mange Millioner timer som som blir brukt foran skjermen er dette EKSTREMT lite. Selv om du tar i betraktning "billig" distribusjon over nettet, Google har en ganske feit andel da.

 

Kan jeg ikke få lov til å se på den youtube-kanalen jeg vil uten å støtte så høye lønninger? Det beste er vel at folk kan se det man vil OG man slipper stor skeivfordeling?

 

AtW

Skriv et surt brev til Google, kanskje de hører på deg!

... ved å begrense maksinntekten til rundt 600000 kr året og ta resten i egen lomme. Dette vil også ha den heldige bieffekten av å begrense svenske skatteinntekter (og mest sannsynlig ikke øke amerikanske, aldri om Google betaler noe særlig i skatt), slik at en heldig svensk sykepleier mister jobben... For han betaler vel fort et par millioner i skatt i Sverige. AtW: om det er noen å klage på her, er det vel bedriftene som betaler for reklamen, det er nemlig de som gir han lønningen sin til syvende og sist. Og de har fort også produkter de kan selge billigere isteden (slik at de som tjener mindre kan få mere igjen for inntekten sin), eller ansatte som kan få mere lønn. Det er greit å synes at den lønna er for høy, men klag til "arbeidsgiveren" som betaler lønna, ikke den som tjener pengene... Av at pewdipie ikke tar imot pengene er det ingen andre som vil tjene mere av (bortsett kanskje fra Google), så det er et merkelig eksempel å klage på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rart ingen har nevnt det, de som kritiserer Pewdiepai, dere kritiserer feil gruppe. Dere bør jo kritisere de 17 millionene som er sub på channelen hans om dere syns at han tjener for mye penger. Er tross alt de som syns denne "dårlige" underholdningen er fantastisk og støtter dette gjennom og se på reklame. Er det et marked for det, så kommer det noen som kommer til å ta det som yrke.

 

Om han ikke hadde tjent penger på det kunne man hatt argumentet på at han bruker masse tid på noe han ikke tjener penger på. Med motargument som "han gjør noe han liker".

 

I forhold til hvor mange Millioner timer som som blir brukt foran skjermen er dette EKSTREMT lite. Selv om du tar i betraktning "billig" distribusjon over nettet, Google har en ganske feit andel da.

 

Kan jeg ikke få lov til å se på den youtube-kanalen jeg vil uten å støtte så høye lønninger? Det beste er vel at folk kan se det man vil OG man slipper stor skeivfordeling?

 

AtW

Skriv et surt brev til Google, kanskje de hører på deg!

... ved å begrense maksinntekten til rundt 600000 kr året og ta resten i egen lomme. Dette vil også ha den heldige bieffekten av å begrense svenske skatteinntekter (og mest sannsynlig ikke øke amerikanske, aldri om Google betaler noe særlig i skatt), slik at en heldig svensk sykepleier mister jobben... For han betaler vel fort et par millioner i skatt i Sverige. AtW: om det er noen å klage på her, er det vel bedriftene som betaler for reklamen, det er nemlig de som gir han lønningen sin til syvende og sist. Og de har fort også produkter de kan selge billigere isteden (slik at de som tjener mindre kan få mere igjen for inntekten sin), eller ansatte som kan få mere lønn. Det er greit å synes at den lønna er for høy, men klag til "arbeidsgiveren" som betaler lønna, ikke den som tjener pengene... Av at pewdipie ikke tar imot pengene er det ingen andre som vil tjene mere av (bortsett kanskje fra Google), så det er et merkelig eksempel å klage på.

Hva med dem som kjøper produktene til bedriftene som kjøper reklame?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...