Gå til innhold

Xbox Music bytter navn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva de andre tjenestene tilbyr, men hvis man kjøper for 1 års abonnement, så koster det 990kr. Man får altså 2 mnd gratis.

Hold for øvrig øynene åpen, for Microsoft har av og til tilbud på 1 år abonnement. (Spesielt rundt jul) Jeg slo til på PiDay (14 Mars) til 31.40$ :)

Lenke til kommentar

Synes XBOX Music var et helt greit navn. Problemet var ikke navnet, eller knytningen til XBOXen, men det faktum at folk flest ikke har hørt om det. Men så lider vel ikke MS av autoreklamerig bare det slippes en liten fis.

 

Xbox-music er et idiot-navn om de faktisk har tanker om å selge dette til andre plattformer enn xbox i vesentlig grad.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

[

 Xbox-music er et idiot-navn om de faktisk har tanker om å selge dette til andre plattformer enn xbox i vesentlig grad.

 

AtW

 

Xbox var tenkt å vare medie brandet til Microsoft. Xbox er en media box som brukes til mere enn spilling. Man har Xbox spill flere platformer som WP, Windows 8 og til og med iOS of Android.. Og det var et av de sterkeste merkenavnene til Microsoft innen forbruker segmentet.

X360 ble brukt til andre ting enn spilling over 50% av tiden i følge statistikk som Microsoft hadde.

Derav forsøket på å promotere XOne som en media box som kunne gjøre alt, og tjenester som Xbox Music og Xbox Video.

Men det gikk ikke helt som planlagt.

Lenke til kommentar

 

[

 Xbox-music er et idiot-navn om de faktisk har tanker om å selge dette til andre plattformer enn xbox i vesentlig grad.

 

AtW

Xbox var tenkt å vare medie brandet til Microsoft. Xbox er en media box som brukes til mere enn spilling. Man har Xbox spill flere platformer som WP, Windows 8 og til og med iOS of Android.. Og det var et av de sterkeste merkenavnene til Microsoft innen forbruker segmentet.

X360 ble brukt til andre ting enn spilling over 50% av tiden i følge statistikk som Microsoft hadde.

Derav forsøket på å promotere XOne som en media box som kunne gjøre alt, og tjenester som Xbox Music og Xbox Video.

Men det gikk ikke helt som planlagt.

 

 

Nei det gikk ikke som planlagt, fordi det var idiotisk. At xbox skulle være noe "Media-brand" var en duste-ide fra dag 1.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

[

 Xbox-music er et idiot-navn om de faktisk har tanker om å selge dette til andre plattformer enn xbox i vesentlig grad.

 

AtW

Xbox var tenkt å vare medie brandet til Microsoft. Xbox er en media box som brukes til mere enn spilling. Man har Xbox spill flere platformer som WP, Windows 8 og til og med iOS of Android.. Og det var et av de sterkeste merkenavnene til Microsoft innen forbruker segmentet.

X360 ble brukt til andre ting enn spilling over 50% av tiden i følge statistikk som Microsoft hadde.

Derav forsøket på å promotere XOne som en media box som kunne gjøre alt, og tjenester som Xbox Music og Xbox Video.

Men det gikk ikke helt som planlagt.

 

 

Nei det gikk ikke som planlagt, fordi det var idiotisk. At xbox skulle være noe "Media-brand" var en duste-ide fra dag 1.

 

AtW

Du er veldig dømmende, uten begrunnende fakta.

Sier allikevel ikke at jeg ikke er enig med deg. :)

Lenke til kommentar

joebelfiore @joebelfiore

@bdsams We didn't drop the apps, we just changed the name. Lots of people were saying "I don't have an Xbox, why would I use Xbox Msic?"

 

Vel. Jeg har en xone, men hvorfor skal jeg bruke Xbox Music? Åja, jo, fordi da kan jeg lytte til musikk mens jeg spiller? Nei vent, det går jo ikke. for da må jeg jo ofre 1/4 av skjermen min til musikkspilleren.

 

Hade, Groove music. Spotify here on out.

Lenke til kommentar

 

 

 

[

 Xbox-music er et idiot-navn om de faktisk har tanker om å selge dette til andre plattformer enn xbox i vesentlig grad.

 

AtW

Xbox var tenkt å vare medie brandet til Microsoft. Xbox er en media box som brukes til mere enn spilling. Man har Xbox spill flere platformer som WP, Windows 8 og til og med iOS of Android.. Og det var et av de sterkeste merkenavnene til Microsoft innen forbruker segmentet.

X360 ble brukt til andre ting enn spilling over 50% av tiden i følge statistikk som Microsoft hadde.

Derav forsøket på å promotere XOne som en media box som kunne gjøre alt, og tjenester som Xbox Music og Xbox Video.

Men det gikk ikke helt som planlagt.

 

 

Nei det gikk ikke som planlagt, fordi det var idiotisk. At xbox skulle være noe "Media-brand" var en duste-ide fra dag 1.

 

AtW

Du er veldig dømmende, uten begrunnende fakta.

Sier allikevel ikke at jeg ikke er enig med deg. :)

 

Jeg ser heller ikke at det er idiotisk, og jeg er heller ikke enig i en unormalt platt og lite innsiktsfull post fra AtWs side.

 

Tjenesten XBOX Music finnes allerede på alle Windows/XBOX OS, samt Android og iOS, samt at det kan kjøres i nettleser. Som brand er XBOX riktig nok mest kjent fra spillkonsollene, men som TheMoose skriver finnes altså XBOX Live på flere devicer. Det er kanskje ingen overraskelse at XBOX Live spill finnes på Windows Devicer, men iOS og Android har spill knyttet til XBOX live med Achievements osv. Altså knyttes man til XBOX live tjenesten, man ser de samme vennene man har på alle andre devicer, og man også spille mot XBOX live brukere på andre Device OS.

 

Altså, XBOX Live er en tjeneste som strekker seg utenfor selve XBOX konsollen, og vi skal ikke se bort i fra at den også vil få sterkere kobling til PC etter hvert. Vi har som jeg skrev allerede XBOX Music og XBOX Video integrert på W10, WP og XBOX, selv om de av en eller annen grunn ikke bruker det navnet på ikonene/tile'sen, der det bare heter musikk for eksempel.

 

Poenget er at det er navn og tjenester svært mange kjenner til på ett eller annet vis, spesielt de som har en XBOX. Å bruke XBOX navnet vil slik jeg ser det være en fordel i forhold til alle disse. Spesielt om det lages en knytning mellom tjenestene slik at XBOX live kunder får gode vilkår på XBOX Music. Hvor stor andel av verdens befolkning spiller? Hvorfor skal man bryte disse båndene?

 

One er allerede en media boks, uten at det er noe unikt for den. Man kan kanskje diskutere om MS dro den strikken litt lenger enn mange mener er nødvendig, men heller ikke PS er en ren spillkonsoll for å si det sånn. Dette er vel kanskje like mye markedsføring og mottakelsen av denne som noe annet. I alle tilfeller fungerer dette på mange måter veldig bra. Men at XBOX er et underholdningskonsept behøver ikke relateres kun til den fysiske boksen, men heller den helhetlige tjenesten. Alt underholdningsrelatert fra MS burde ligge under XBOX-fanen.

 

XBOX er noe mange har hørt om, og ved å definere tjenestetypen bak merkenavnet slik som i dag er det ikke noe man glemmer. Så, nå skal man plutselig snakke om Groove. Ok, så hva er egentlig det? Ny versjon av Grooveshark? Det er ikke slik at folk bruker det mer bare fordi det nå heter Groove. Det må markedsføres, og det kunne vært gjort uten navneskifte også. Personlig synes jeg Groove er et sla sla navn, XB Music var mye bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...