Gå til innhold

[Løst] cdon angrerett-krav


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte min andre xbox her om dagen.. Den var på tilbud med Halo bundle. Fikk den og løste inn spillet på min xboxen..  Jeg spilte så ei lita uke og så begynte xbox' kontrollen å koble seg av og på helt tilfeldig (random connection problem). 

Min kamerat har samme problemet, og han oppfordret å returnere xboxen innenfor de 14 "angrerett dagene" vs. å sende den inn til MS for en quick-fix. Så jeg gjorde det.

 

Jeg fikk konsollen den 29. mai, sendte den inn ei uke senere (5. juni). Etter ca 2 uker sendte jeg en epost til cdon for å høre hva som skjer.. De sa at det var høy pågang på returavdelingen. Cdon sier at det tar opptil 2 uker for å få returen godkjent. Nå i dag, 3 uker etter jeg kontaktet dem (5 uker etter kjøpet), har jeg ikke hørt noe fra cdon. De nevne at de skulle ta kontakt så forst som mulig etter jeg kontaktet dem. 

 

Tenker på å sende en epost til cdon igjen, og jeg lurer på om jeg kan stille noen krav til dem (siden det har gått over én måned). 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker denne istedenfor CDON: https://myservice.xbox.com/nb-NO/Pages/Welcome.aspx

 

ikke det jeg spurte om..

 

og ja, serivce går jo; min første xbox sendte jeg inn (når jeg fikk den fra cdon) og den skulle jeg egentlig selge når den kom igjen etter service.. Ble jo ikke noe av det. :'-D 

Derfor returnerer jeg den nye til cdon og beholder den gamle. Eneste problem med cdon: hvorfor skal det ta så lang tid med å få refundert pengene..?

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar

Jeg forstår liksom ikke saken her. Hvorfor faen kjøpe en ny Xbox, bare for å returnere varen etter mottakelse? 

 

Har du problemer med kontrolleren så drit oppi CDON, og bruk linken som jeg gav deg. Hvis du likevel insisterer på at du vil returnere Xbox da gjelder det øverste i dette innlegget og du må nok forholde deg til CDON.

 

Hva med å ringe de istedenfor dersom de ligger etter med epost?

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Jeg forstår liksom ikke saken her. Hvorfor faen kjøpe en ny Xbox, bare for å returnere varen etter mottakelse? 

 

Har du problemer med kontrolleren så drit oppi CDON, og bruk linken som jeg gav deg. Hvis du likevel insisterer på at du vil returnere Xbox da gjelder det øverste i dette innlegget og du må nok forholde deg til CDON.

 

Hva med å ringe de istedenfor dersom de ligger etter med epost?

 

å herregud ass.. vits i å bli så aggressiv på skrivemåten? 

 

For det første: jeg spurte aldri om informasjon på hvordan jeg kunne sende inn xboxen til service.

Jeg nevnte tidligere: "... Tenker på å sende en epost til cdon igjen, og jeg lurer på om jeg kan stille noen krav til dem ...?"

For det andre: du nevner: "...  gav deg. Hvis du likevel insisterer på at du vil returnere Xbox da gjelder det ...". Ok? ehh.. jeg nevner klinkende klart ovenfor at jeg har returnert cdon xbox'n for vell over 5 uker siden.. 

 

Saken er at jeg kjøpte en xbox og skulle selge den gamle til en kamerat av meg.. Men siden den cdon xbox'n var defekt så måtte jeg bare returnere den på angreretten. I dag venter jeg fremdeles på refundsjon fra cdon. 

 

Men til poenget...: Har du erfaring med returnering og redundsjon og sånt fra cdon?? eller er du en av dem som absolutt skal si sitt ord...

Endret av Kj3tll
Lenke til kommentar

Fra angrerettloven:


§ 24.Den næringsdrivendes forpliktelser når angreretten brukes

Den næringsdrivende skal tilbakeføre alle betalinger som er mottatt fra forbrukeren. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som den næringsdrivende tilbød, skal den næringsdrivende likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.

Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da den næringsdrivende fikk melding om forbrukerens beslutning om å benytte angreretten etter § 20. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med forbrukeren, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som forbrukeren benyttet. Forbrukeren skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Den næringsdrivende kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til forbrukeren har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når den næringsdrivende har tilbudt seg å hente varene.

Ved avtaler inngått utenom faste forretningslokaler, og der varene er levert til forbrukerens hjem på avtaletidspunktet, skal den næringsdrivende for egen regning hente varene, om disse etter sin art normalt ikke kan returneres med alminnelig postgang.

Er det avtalt at varene skal hentes hos forbrukeren, og dette ikke skjer innen tre måneder fra den dagen da den næringsdrivende fikk melding etter § 20, tilfaller varen forbrukeren vederlagsfritt.

http://lovdata.no/lov/2014-06-20-27/§24

 

 

Fristen til å betale tilbake kjøpesummen er altså 14 dager.

 

Er du sikker på at de forstod at du benyttet angrerett, og ikke reklamerte på feilen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eneste problem med cdon: hvorfor skal det ta så lang tid med å få refundert pengene..?

 

 

Ta kontakt med chatten til cdon ;)

 

Har dem egen webchat? De nekter reklamasjon på et <5år gammelt skjermkort pga verkstedet sier at garantien er 2 år. At kundebehandleren er svensk i tillegg hjelper ikke akkurat. Blir mange trege mailer frem og tilbake. :p

Lenke til kommentar

 

 

Eneste problem med cdon: hvorfor skal det ta så lang tid med å få refundert pengene..?

 

 

Ta kontakt med chatten til cdon ;)

 

Har dem egen webchat? De nekter reklamasjon på et <5år gammelt skjermkort pga verkstedet sier at garantien er 2 år. At kundebehandleren er svensk i tillegg hjelper ikke akkurat. Blir mange trege mailer frem og tilbake. :p

 

 

Derfor er det bedre å ringe til kundebehandler hos CDON. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Eneste problem med cdon: hvorfor skal det ta så lang tid med å få refundert pengene..?

 

Ta kontakt med chatten til cdon ;)

Har dem egen webchat? De nekter reklamasjon på et <5år gammelt skjermkort pga verkstedet sier at garantien er 2 år. At kundebehandleren er svensk i tillegg hjelper ikke akkurat. Blir mange trege mailer frem og tilbake. :p

De er helt ville på det der. Hadde samme krangel med dem ang en ps3 kontroller. Sendte saken til Forbrukerrådet og selv da var de vrange til siste slutt. Fikk tilslutt ny kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...