Gå til innhold

PewDiePie tjente 60 millioner kroner i fjor


Anbefalte innlegg

Å lese ATW's kommentarer, uansett hvor jeg havner henn ser ut for meg ihvertfall ut til å være kritikk/negative. Og jeg har sett en haug av dem.

 

Nja, jeg har nå funnet et og annet nyttig bidrag i fra ham en gang i blant. Men, han elsker å kverrulere over ting. Han kan være dyktig på å få sette ting i annet lys i blant. Sånn sett så kan det bidra til å få fram nyanser som ellers ville ha kunnet forsvunnet i en debatt.

 

Ofte nok (ihvertfall), så føler jeg han er i debatten bare for å drive en debatt. Det kan bli litt kjedelig å kommer over slike langtekkelig tidtrøyte i en tråd som kanskje hadde et spennende tema. Per dags dato så har jeg aldri benyttet meg av "blokkere bruker"-funksjonen på dette forumet. ATWindsor og andre som gidder å dra debatten med ham, har av og til "trigget litt i den fingeren min". Et annet knep om man ikke gidder lese alt han skriver er å dra i "rullegardin-skyveren", for å komme seg raskest mulig videre til det man selv finner interessant. Men, til nå har jeg vel hatt for god tid til å lese innlegg. Man holder ihvertfall hjernecellene sine aktive. Kanskje det er like stimulerende for hjernecellene som et parti sjakk, å løse et kryssord og likn., hvem vet..

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er vel ikke et så rett fram regnestykke. Noen utdanninger må tas på skoler som har ganske heftige kostnader forbundet ved seg. Det er ikke alle skoler som er offentlige og gratis å ta utdanning ved. Husk at mange prominente yrker har en delvis utenlandsutdannelse forbundet ved seg frivillig som utveksling, eller selvvalgt.

Det er vel ikke mange utdannelser som "må" tas på skoler med heftige utdanningskostnader. Det fremste eksemplet er vel BI, men disse utdannelsene kan man ofte ta "gratis" ved andre skoler, som handelshøyskolen eller høyskolen. Jeg skriver "gratis" i hermetegn fordi studentavgiften er på 600 kroner i halvåret. Man kan ikke medregne studielån som går til livets opphold som studiekostnader. Utgifter til bøker er ikke mer enn noen få tusen.

 

Også litt uenig i at mange yrker krever utenlandsutdannelse. Det er først og fremst pilotutdannelsen du tenker på, eventuelt arkitektutdannelse.

 

 

Man kan nok definere som du velger her. Jeg tipper likevel at han som bikket over på forslaget om "millionen" muligens inkluderte "livets opphold".

 

 

 

 

 

 

Ellers er det litt spesielle eksempler du kommer med. Mao Zedong var jo alene ansvarlig for en hungersnød som kostet 50 millioner kinesere livet. Man kan diskutere hva han egentlig utrettet. Men dette er en avsporing i en diskusjon om noe så trivielt som Pewdiepie.

Folk som har dysleksi sies å ha en prosentvis større sjanse til å kunne få suksess som gründer. Montro om det er fordi disse har slitt på skolebenken med å forstå, også må de slite litt for å karre seg oppover på en alternativ måte. Det sies jo at om man forsøker mange nok ganger, så vil man sannsynligvis lykkes. Kanskje det er det som er dyslektikernes vinnerformel?

 

Ellers enig i at å dra inn kommunistledere og deres faenskap er litt avsporende.

 

Godt mulig det stemmer at det er flere med dysleksi (enn statistikken skulle tilsi) som lykkes som grundere. Forklaringen din synes plausibel. Men dersom man legger forklaringen din til grunn, medfører det ikke at man har "større sjanse" for å få suksess fordi man har dysleksi.

 

 

Kan godt være det ligger andre forklaringer til dysleksi-gründer-suksessen. Men, det er utvilsomt en strevsom tilværelse å skulle gjøre karriere innen studier som dyslektiker. Det tvinger derfor en god porsjonsandel dyslektikere ut tidligere i næringslivet. Enten det er å drive "rekesalgsbod" eller noe helt annet.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du stillte ikke noe spørsmål, du kom med følgende utsagn: "For meg høres du enkelt og greit ut som en "eldre" som tenker: "Åh nei, internett kommer med mange avskyeligheter". Og: "Skulle ønske vi hadde det slik som på (for eksempelets skyld, 60-tallet)."

 

En totalt tøvete ting å si basert på utsagnet "ikke alle endringer som skjer er positive", noe enhver med et minimum av vett, uansett alder er enig i. Inkludert deg selv.

 

Hans påstand var at de fleste hadde 1-2 mill i gjeld, de fleste går på offentlig skoler og har ca 100 000 per år i gjeld. Det er det som er representativt for "folk flest". Synes du ikke "regnestykket" er avansert eller nyansert nok, så får du regne på det på egenhånd.

 

AtW

 

 

Den er grei.

 

Da vet du hva jeg sa ihvertfall med sikkerhet. Ser at du henger deg opp i dette med "om jeg stillet spørsmål". Jeg bruker anførselstegn en del, og ser at du ikke fanget opp min underliggende mening med å sette begrepet eldre i anførselstegn. Jeg mener at jeg stillet et åpent spørsmål vedrørende din alder ved å sette det i anførselstegn. Det er ikke mer mystisk en det. Håper du liker forklaringen. Det kan forsåvidt stille seg slik at jeg bruker anførselstegn på "feil måte". Men da har jeg forklart hvor "spørsmålstegnet" i setningen du har utdypet - hvor det lå hen.

 

Men, at det kan ha ligget et litt "latterliggjørende pun intended" bak det, mja - ja absolutt  :wee:

 

Takker så mye over at du gir meg retten til å besitte noe vett.  :)

 

Jeg synes ikke det du leverte er noe regnestykke. Og der bruker du anførselstegn på samme måte som jeg ofte benytter det, ved å legge mindre vekt på ordet. Ja, jeg synes "regnestykket" ditt er litt som "tatt fra luften", altså en litt tilfeldig antakelse av den årlige summen. Men, du har ihvertfall servert ett tall til oss, så får man tygge litt på tallet da, for de som ønsker/orker.

 

 

La meg gi deg et tips, skal du stille spørsmålet "hvor gammel er du", så still spørsmålet, "hvor gammel er du", ikke skriv "for meg høres du ut som en "eldre"" (hvor den naturlige tolkningen av anførselstegn er at "eldre" strekkes lengre ned i alder enn det begrepet "eldre" vanligvis innebærer, ikke at det stilles et spørsmål. 

 

Du brukte etter eget utsagn ikke anførselstegnet rundt "eldre" for å vise at ordet skulle tas mindre bokstavlig, men for å stille et spørsmål. Om du brukte det rundt "eldre" slik anførselstegn gjerne brukes av andre mennesker, så gjør ikke det utsagnet ditt mindre tøvete.

 

Regnestykke er satt i anførselstegn fordi regnestykke ble brukt tidligere i tråden, men det er ikke noe regnestykke per se, det er et tall, et tall som ikke er tatt ut fra lufta, men er basert på hva man akkumulerer per år i lån fra lånekassa når man studerer på et universitet i norge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å lese kommentarer nå til dags har blitt ekstremt underholdene.

 

Tilbake til emnet:

 

1. Pewds elsker det han gjør

2. Han har funnet en god måte å tjene på det, som faen også

3. Folk vil alltid være negative om ting

4. Sjalusi ser ut til å ha kommet for å bli

 

Jeg er ikke redd for å si at jeg liker PewDiePie, og er selv 26 år. Jeg liker reaksjonene hans, og siden han driver med så mye rart, får jeg også mulighet til å finne ting jeg ellers ikke ville funnet ut eksisterte.

 

Liker du ikke innholdet som han lager, så har jeg en veldig enkel løsning på det: Bare hold deg unna.

 

Han gjør det bra, uansett om han får kritikk eller ikke. Kritikk er kritikk, uansett om den er negativ eller ikke. Spørsmålet er heller hvordan man forholder seg til kritikken man får.

 

Gjelder ikke bare PewDiePie for den saks skyld. Folk vil alltid finne noe å kommentere negativt.

 

Å lese ATW's kommentarer, uansett hvor jeg havner henn ser ut for meg ihvertfall ut til å være kritikk/negative. Og jeg har sett en haug av dem.

 

Tenker du noe negativt som feks å beskylde folk for sjalusi da? Hvem i tråden er du tenker er sjalu? De som ikke liker kanalen? De som mener han tjener for mye? Noen andre? Er det mulig å ikke like noe uten å være sjalu? Hva med å mene noen tjener for mye uten å være sjalu?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Tenker du noe negativt som feks å beskylde folk for sjalusi da? Hvem i tråden er du tenker er sjalu? De som ikke liker kanalen? De som mener han tjener for mye? Noen andre? Er det mulig å ikke like noe uten å være sjalu? Hva med å mene noen tjener for mye uten å være sjalu?

 

AtW

 

 

Hvis jeg mente noen var sjalu i denne tråden ville jeg mest sannsynligvis nevnt dem. Jeg mener generell sjalusi, var ikke rettet mot dette spesifikke emnet eller mennesker.

 

Folk har fritt fram til å ikke like noe, men burde da ha nok folkeskikk til å ikke gå rundt overalt og si at det er ting du ikke liker. Ikke overalt ihvertfall.

 

Tjener for mye? Hvordan/hvorfor tjener han for mye? Han har laget en kanal som underholder millioner av mennesker hver eneste dag, og som han selv har sagt ikke er målrettet mot en spesifikk gruppe av mennesker.

 

Pengene han får inn er et direkte resultat av hans eget arbeid og eget innhold. Skal du gi deg selv rettighet til å kontrollere hva folk vil se på/donere til eller kjøpe? Svaret er nei.

 

Han gjør det bra, og det vises klart som sola skinner.

 

Men blir sånn smålig irritert når folk ikke gjør noe annet enn å slenge kritikk/kommentarer om alt og alle. Hele tiden.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

La meg gi deg et tips, skal du stille spørsmålet "hvor gammel er du", så still spørsmålet, "hvor gammel er du", ikke skriv "for meg høres du ut som en "eldre"" (hvor den naturlige tolkningen av anførselstegn er at "eldre" strekkes lengre ned i alder enn det begrepet "eldre" vanligvis innebærer, ikke at det stilles et spørsmål. 

 

Du brukte etter eget utsagn ikke anførselstegnet rundt "eldre" for å vise at ordet skulle tas mindre bokstavlig, men for å stille et spørsmål. Om du brukte det rundt "eldre" slik anførselstegn gjerne brukes av andre mennesker, så gjør ikke det utsagnet ditt mindre tøvete.

 

Regnestykke er satt i anførselstegn fordi regnestykke ble brukt tidligere i tråden, men det er ikke noe regnestykke per se, det er et tall, et tall som ikke er tatt ut fra lufta, men er basert på hva man akkumulerer per år i lån fra lånekassa når man studerer på et universitet i norge.

 

AtW

 

 

 

Å få vite alderen din er ikke særlig vesentlig. Men, jeg kan godt si at jeg tror du er litt eldre. Men, jeg er ikke sikker på at du er yngre eller eldre enn meg selv. Jeg har ikke lagt noen elsk i det å prøve å finne det ut heller.

 

Du kan godt konkludere med at "eldre" var ment som både at jeg tror du har litt alder på nakken, og at jeg ikke bryr meg så nøye om nøyaktig hvor gammel du eventuellt måtte være. Så spørsmålet må gjerne tolkes å være et retorisk spørsmål. "Nice" (eng. som betyr pent).

 

Dette er jo en PewDiePie-tematisk tråd (relatert til tøvete).

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Tenker du noe negativt som feks å beskylde folk for sjalusi da? Hvem i tråden er du tenker er sjalu? De som ikke liker kanalen? De som mener han tjener for mye? Noen andre? Er det mulig å ikke like noe uten å være sjalu? Hva med å mene noen tjener for mye uten å være sjalu?

 

AtW

 

 

Hvis jeg mente noen var sjalu i denne tråden ville jeg mest sannsynligvis nevnt dem. Jeg mener generell sjalusi, var ikke rettet mot dette spesifikke emnet eller mennesker.

 

Folk har fritt fram til å ikke like noe, men burde da ha nok folkeskikk til å ikke gå rundt overalt og si at det er ting du ikke liker. Ikke overalt ihvertfall.

 

Tjener for mye? Hvordan/hvorfor tjener han for mye? Han har laget en kanal som underholder millioner av mennesker hver eneste dag, og som han selv har sagt ikke er målrettet mot en spesifikk gruppe av mennesker.

 

Pengene han får inn er et direkte resultat av hans eget arbeid og eget innhold. Skal du gi deg selv rettighet til å kontrollere hva folk vil se på/donere til eller kjøpe? Svaret er nei.

 

Han gjør det bra, og det vises klart som sola skinner.

 

Men blir sånn smålig irritert når folk ikke gjør noe annet enn å slenge kritikk/kommentarer om alt og alle. Hele tiden.

 

 

Og, skjønner, når du skrev "Å lese kommentarer nå til dags har blitt ekstremt underholdene." og listet opp endel punkter, så ble jeg ledet til å tro at punktene kanskje hadde noe med kommentarene å gjøre. Men greit nok, nå vet jeg at det var en generell kritikk/kommentar du kom med.

 

Jeg er forsåvidt enig at alle denne "jeg liker ikke pew"-kommenteringen i tråden er litt påfallende, men det er jo en tråd om Pew, så det er kanskje ikke så ekstremt merkelig at det tas opp i en tråd som dette.

 

Hvorfor? Fordi det ikke er evig mye ressurser i verden, og det ikke er bra om de blir skeivere fordelt, det hadde vært bedre om han tjente mindre.

 

Joda, fyren gjør det bra, og folk må få lov til å like det de vil, men ser ikke helt hvordan det motsier at han tjener for mye?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vet en eneste ting, og det er at jeg føler meg veldig gammel når jeg virkelig ikke begriper:

- Hvordan det er mulig å tjene millioner av kroner på at andre ser deg oppføre deg som en klovn mens du spiller dataspill. Dataspill, for pokker!

- Hvordan det er mulig å tjene til livets opphold ved å være profesjonell e-sport-spiller eller blogger.

- Hvordan det er mulig at et av verdens største - om ikke det største elektronikk-selskapet promoterer sin nye musikk-strømmetjeneste, ikke ved bruk av en nyskapende, original artist, men en dj som ikke har fylt 20.

 

Gammel grinebiter? Jepp. Har elsket dataspill og teknologi siden de tidlige tv-spillene, men nekter all befatning med såkalt smarte telefoner som kun gjør meg dummere enn jeg allerede er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenker du noe negativt som feks å beskylde folk for sjalusi da? Hvem i tråden er du tenker er sjalu? De som ikke liker kanalen? De som mener han tjener for mye? Noen andre? Er det mulig å ikke like noe uten å være sjalu? Hva med å mene noen tjener for mye uten å være sjalu?

 

AtW

 

 

Hvis jeg mente noen var sjalu i denne tråden ville jeg mest sannsynligvis nevnt dem. Jeg mener generell sjalusi, var ikke rettet mot dette spesifikke emnet eller mennesker.

 

Folk har fritt fram til å ikke like noe, men burde da ha nok folkeskikk til å ikke gå rundt overalt og si at det er ting du ikke liker. Ikke overalt ihvertfall.

 

Tjener for mye? Hvordan/hvorfor tjener han for mye? Han har laget en kanal som underholder millioner av mennesker hver eneste dag, og som han selv har sagt ikke er målrettet mot en spesifikk gruppe av mennesker.

 

Pengene han får inn er et direkte resultat av hans eget arbeid og eget innhold. Skal du gi deg selv rettighet til å kontrollere hva folk vil se på/donere til eller kjøpe? Svaret er nei.

 

Han gjør det bra, og det vises klart som sola skinner.

 

Men blir sånn smålig irritert når folk ikke gjør noe annet enn å slenge kritikk/kommentarer om alt og alle. Hele tiden.

 

 

Og, skjønner, når du skrev "Å lese kommentarer nå til dags har blitt ekstremt underholdene." og listet opp endel punkter, så ble jeg ledet til å tro at punktene kanskje hadde noe med kommentarene å gjøre. Men greit nok, nå vet jeg at det var en generell kritikk/kommentar du kom med.

 

Jeg er forsåvidt enig at alle denne "jeg liker ikke pew"-kommenteringen i tråden er litt påfallende, men det er jo en tråd om Pew, så det er kanskje ikke så ekstremt merkelig at det tas opp i en tråd som dette.

 

Hvorfor? Fordi det ikke er evig mye ressurser i verden, og det ikke er bra om de blir skeivere fordelt, det hadde vært bedre om han tjente mindre.

 

Joda, fyren gjør det bra, og folk må få lov til å like det de vil, men ser ikke helt hvordan det motsier at han tjener for mye?

 

AtW

 

 

Jeg er enig i det isolert sett, men hvis vi først skal begynne å snakke om skjevfordeling i samfunnet vil jeg ikke gå etter den ene fyren i verden som tjener sinnssyke summer på å spille mens andre ser på, men heller noen av bransjene der dette er hovedregelen.

 

Jeg vet en eneste ting, og det er at jeg føler meg veldig gammel når jeg virkelig ikke begriper:

- Hvordan det er mulig å tjene millioner av kroner på at andre ser deg oppføre deg som en klovn mens du spiller dataspill. Dataspill, for pokker!

- Hvordan det er mulig å tjene til livets opphold ved å være profesjonell e-sport-spiller eller blogger.

- Hvordan det er mulig at et av verdens største - om ikke det største elektronikk-selskapet promoterer sin nye musikk-strømmetjeneste, ikke ved bruk av en nyskapende, original artist, men en dj som ikke har fylt 20.

 

Gammel grinebiter? Jepp. Har elsket dataspill og teknologi siden de tidlige tv-spillene, men nekter all befatning med såkalt smarte telefoner som kun gjør meg dummere enn jeg allerede er.

 

Går utfra at dette er ment mest som et hjertesukk og at du ikke egentlig ønsker en forklaring på sammenhengen mellom antall views på Youtube og annonseinntekter, idrettsprestasjoner, seertall og sponsorer, eller hvordan tenåringer relaterer mer til artister nærmere sin egen alder.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er enig i det isolert sett, men hvis vi først skal begynne å snakke om skjevfordeling i samfunnet vil jeg ikke gå etter den ene fyren i verden som tjener sinnssyke summer på å spille mens andre ser på, men heller noen av bransjene der dette er hovedregelen.

 

 

 

Greit nok, det finnes være eksempler, og det finnes verre bransjer, enig i det. Men dette er tross alt en tråd som omhandler Pews inntekt, så da synes jeg det ikke er unaturlig å ta opp akkurat det i denne tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er snart 37år, og jeg ser ikke på PewDiePie, men jeg ser klart at han er flink til det han prøver å gjøre. Jeg har sett andre(også norske fra diskusjon.no) som prøver å gjøre det samme(les: blåkopiere stilen) som ham, og det virker bare kleint. Kjærringa(34år) følger ham på Youtube, fordi hun hun liker best å se på andre spille spill.

 

Helt enig, er ikke noe fan selv. Men denne personen er mye bedre en enormt mange andre som prøver på det samme. Forstår godt at han har blitt så populær selv om jeg ikke følger han selv. Samme med 1D eller JB for den del, helt utrolig at personer ikke evner og se hvorfor det er blitt så populært fordi om de misliker de sterkt selv.

Lenke til kommentar

 

Jeg er snart 37år, og jeg ser ikke på PewDiePie, men jeg ser klart at han er flink til det han prøver å gjøre. Jeg har sett andre(også norske fra diskusjon.no) som prøver å gjøre det samme(les: blåkopiere stilen) som ham, og det virker bare kleint. Kjærringa(34år) følger ham på Youtube, fordi hun hun liker best å se på andre spille spill.

Helt enig, er ikke noe fan selv. Men denne personen er mye bedre en enormt mange andre som prøver på det samme. Forstår godt at han har blitt så populær selv om jeg ikke følger han selv. Samme med 1D eller JB for den del, helt utrolig at personer ikke evner og se hvorfor det er blitt så populært fordi om de misliker de sterkt selv.

 

 

Synes ikke det er så rart, det er ikke så lett å se hva som blir populært.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jeg får kreft i pungen bare jeg hører navnet hans.

 

Hvorfor?

 

AtW

Kreft oppstår fordi det er skader i cellenes arvestoff, slik at cellene deler seg ukontrollert. Det wtf1337 sier, er at cellene i testiklene hans begynner å dele seg når han hører navnet "Pewdiepie".

 

Edit: En annen mulighet er at wtf1337 ikke liker Pewdiepie, men mangler ordforråd til å formidle dette på en voksen måte. 

kanskje det var 60 millioner som ga han kreft?

Lenke til kommentar

"I had a lot of student loan. Quit college to pursue gaming. Had to take whatever job there are and work in a hotdog stand. Life is not fair. It is just how it is."

Pewdiepie

 

 

 

 

Hva da misunnelsen av å høre om at man selv er fattigere enn PewDiePie, kan det gi en kreft?

 

Fattige mennesker kommer alltid til å prate stygt om rike mennesker. Om fyren skal tjene lite eller mye penger. Det er ikke opp til oss å bestemme. Suksessen hans taler for seg selv. Samme gjelder Justin Bieber! Musikken til Bieber er så dårlig. Burde ikke tjene så mye penger. Vel suksessen taler for seg selv. Fattige mennesker kan vel prøve å tjene penger selv, istedenfor å prate stygt om andre rike mennesker. Husk at PewDiePie startet ut som en fattig universitets student med masse studielån. En fattig mann som opparbeidet seg til rikdom! Høres ut som Olav Thon. En bondegutt som ble en hotell eier millionær.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fattig og fattig. Begge foreldrene var næringslivsledere og moren vant til og med en pris for beste leder for noen år tilbake, så jeg tror ikke PDP ville lidd noen nød uansett hvordan det hadde gått med kanalen. ;)

 

Når det er sagt så bestemte jeg meg for å gi fyren en ny sjanse etter å ha lest denne tråden. Gravde litt i videoene hans for å finne noen der han spiller spill som jeg liker godt, som Dark Souls og Stick of Truth. Det som slår meg er at mye av sukssessen til kanalen kommer nok av at filmene hans er veldig stramt regissert og han har ganske god teft for hva som burde klippes og beholdes for at det skal være underholdende hele veien gjennom. En typisk feil mange gjør er f.eks. at de starter en Dark Souls Let's Play og så sitter man i en halvtime og ser på at de lager karakteren sin. Det er også åpenbart at PDP ikke er noen dårlig gamer; han kjører gjennom Dark Souls 1 og 2 til tross for at han er underlevlet og dårlig utstyrt, noe de færreste ville klart (eller orket). Han er også ganske sympatisk når han bare er seg selv og tar det rolig i stedet for å spille den liksom-sprø karakteren sin.

 

Noe som ikke er så positivt er at han åpenbart er veldig kynisk i måten han driver kanalen på, og bevisst satser på bredde fremfor kvalitet. I flere av videoene sine sier han rett ut at han håper nok folk vil like spillet han spiller nå, slik at han kan fortsette å spille det, siden han har for liten fritid til å spille utenom for kanalen. Hvis det er for lite folk som ser på en Let's Play-serie så kutter han den ut, og "for lite folk" kan her være hundretusenvis om ikke over en million views. Samtidig abonnerer jeg på kanaler på Youtube som kjører Let's Plays på over hundre episoder selv om hver enkelt video ikke har mer enn maks tusen views. Jeg tror kanalen ville blitt bedre (men mindre lønnsom) om han rett og slett spilte de spillene han ønsket, for han er åpenbart ingen casual gamer som er fornøyd med å fikle med flappy birds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fattige mennesker kommer alltid til å prate stygt om rike mennesker. Om fyren skal tjene lite eller mye penger. Det er ikke opp til oss å bestemme. Suksessen hans taler for seg selv. Samme gjelder Justin Bieber! Musikken til Bieber er så dårlig. Burde ikke tjene så mye penger. Vel suksessen taler for seg selv. Fattige mennesker kan vel prøve å tjene penger selv, istedenfor å prate stygt om andre rike mennesker. Husk at PewDiePie startet ut som en fattig universitets student med masse studielån. En fattig mann som opparbeidet seg til rikdom! Høres ut som Olav Thon. En bondegutt som ble en hotell eier millionær.

 

 

Å mene at Pew tjener for mye penger (eller rike generelt) er ikke å prate stygt om de. Det er tøvete å avvise systemkritkk med "bare prøv å bli rik selv", for det første er det en avsporing, for det andre hadde samfunnet kollapset om alle prøvde å bli rike, de som er rike gjør sjeldent kritisk viktige samfunnsoppgaver.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...