Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken motorsykkel har du?


Anbefalte innlegg

Litt spent på hva folket her inne kjører av MC, så derfor hadde det vært morsomt om dere kunne formdlet dette samt kanskje en kort begrunnelse for at du har akkurat den sykkelen.

 

------------

 

Jeg har hatt en Triumph Street Triple R som jeg akkurat har levert forhandler da jeg har bestillt meg ny sykkel. Så nå venter jeg på en BMW S1000R som skal bli levert til meg før helgen.

 

Grunnen til byttet er egentlig kun for å prøve noe nytt. Blir spennende å dra på sommertur med ny sykkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2015 BMW S1000RR

http://s3.superslask.com/dump/upload/s1000rr.jpg

Jeg gikk for denne fordi jeg synes rett og slett det er den kuleste sykkelen på markedet nå. 

 

Om det er nyeste modell S1000R du har bestilt leveres den vel med veldig mye av samme utstyret, quickshift, cruise control, DDC. Quickshiften er ikke magisk, man må fremdeles tenke litt over at den fungerer bedre i enkelte sammenhenger enn andre, men jeg er litt redd for å sette meg på en uten det nå ettersom jeg har blitt veldig vant til den.

Lenke til kommentar

Jeg har en Yamaha WR250R '08. Skryteverdien er lav, men det er en solid liten sykkel. Tok lappen på tung MC for et par år siden, og da jeg valgte sykkel hadde jeg 4 kriterier; den måtte kunne klare å komme seg frem hvor som helst uten problemer, den kunne ikke være for tung (for jeg viste jeg kom til å miste den i ulendt terreng), den måtte være relativt ny uten at den ble for dyr, og den måtte ha lange serviceintervaller så jeg skulle slippe måtte skru på den i ett kjør. Da ble utvalget fort smått, og selv om litt mer krefter ikke hadde vært å forakte, så trives jeg med sykkelen. 

Får legge til et bilde av beistet mitt i sine naturlige omgivelser.

qFEMG06.jpg

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

YZF 125. 

Det har alltid vært en lettsykkel jeg har hatt lyst på. 

Skulle ha en en sykkel som går billig og som er behagelig å pendle med. Denne gjør begge deler, går på 0,25 med forsiktig landeveiskjøring. Den sluker milene, og er morsom å kjøre. 

Kunne gått for en hissigere to-takter, men det blir litt pes å kjøre langt med. 

Lenke til kommentar

2015 Street Triple 675, A2 registrert . Jeg har hatt den i 3 uker nå og kjørt 2500km. Fortsatt veldig fornøyd  :w00t: 
Dette er den første MC'n jeg har hatt noensinne, sett bort fra en gammel moped. 

Hvorfor jeg valgte denne? Fet design, fet lyd, sprek motor til å være en A2 regga, veldig lettkjørt, komfortabel sitteposisjon, ABS bremser. Gode reviews, jeg har vel ikke funnet en eneste negativ review.  Om ett år så er det bare å fjerne en bolt så får jeg 95hp.  :wee:

 


 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

95 mod. Ducati Monster 900

artig motorsykkel, kansje ikke verdens mest lettkjørte sykkel (litt tung på styret, rister ganske mye, hater lavt turtall osv osv.) men den går ganske godt. tøff lyd i den. Den er sykt smal og lavt tyngdepunkt så den er veldig god i tett trafikk. Og den er litt "anderledes" enn alle de rekke-4erne som går på veiene. :)

 

Angrer ikke ett sekund på at jeg gikk for den. Har bare hatt den i 1 uke nå da, men er rimelig fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Monster er flotte sykler. Ducati kan design og lyd, det er sikkert.

 

Var egentlig også litt motstander av 4 sylidrede motorsykler, men etter å ha prøvd BMW S1000R så ble jeg litt frelst, hehe

160 gamp og 115NM(?) går som ville pokker. De adaptive demperne som justerer seg selv etter underlaget er også krem ala krem. Fantastisk sykkel.

 

Street Triple R er også en uhyre flott sykkel. Den er god, men god på en annen måte :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

2015 BMW S1000RR

http://s3.superslask.com/dump/upload/s1000rr.jpg

Jeg gikk for denne fordi jeg synes rett og slett det er den kuleste sykkelen på markedet nå. 

 

Om det er nyeste modell S1000R du har bestilt leveres den vel med veldig mye av samme utstyret, quickshift, cruise control, DDC. Quickshiften er ikke magisk, man må fremdeles tenke litt over at den fungerer bedre i enkelte sammenhenger enn andre, men jeg er litt redd for å sette meg på en uten det nå ettersom jeg har blitt veldig vant til den.

Er enig med deg at S1000RR er den kulseste RR sykkelen på markedet (bortsett fra Ducati 1199 Panigale).

 

Ja, S1000R blir nok levert med mye av det samme utstyret ja, men jeg tok jo med de to obligatoriske pakkene (dynamic pakke og sportpakke) som gir meg til sammen fire kjøremoduser, quickshifter, dynamiske dempere med elektronisk justering etc. Den fjerde kjøremodusen får man dog ikke før man putter i en plugg under salen. Da får man "Dynamic Pro" som regelrett fjerner alt av sikkerhetssystemer.

 

Quickshifteren synes jeg fungerer veldig bra, men helt ærlig så liker jeg best å gire på den manuelle måten til vanlig. Skal man akksellerere kjapt så er den fin og ha, men ellers så bruker jeg den nesten ikke.

Lenke til kommentar

Da har de ikke like kjøremoduser. Min har rain, sport (som er den minst sportslige av de sportslige kjøremodusene...), race, slick, og user der jeg kan velge de forskjellige modusene på hver av komponentene. Slick og user ble gjort tilgjengelig ved å sette i pluggen under salen som ble gjort under førstegangsservice. 

Lenke til kommentar

Da har de ikke like kjøremoduser. Min har rain, sport (som er den minst sportslige av de sportslige kjøremodusene...), race, slick, og user der jeg kan velge de forskjellige modusene på hver av komponentene. Slick og user ble gjort tilgjengelig ved å sette i pluggen under salen som ble gjort under førstegangsservice.

 

Modusene på min heter rain, road, dynamic og dynamic pro. Men modusene på din er nok mer sofistikerte vil jeg tro :)
Lenke til kommentar

 

Får vel slenge ut et av min også, da.

Atter en Duke foruten det originale skiltopphenget jo.. Wonder why..

 

Hvordan er sykkelen å kjøre med cat-killleren? Blir det mye mer støy en originalt eller er det levbart?

 

 

Blir ekstremt mye støy om man ikke demper lyden på andre måter. Har installert en DB-killer (CC Inserts) i mid-pipe i stedet, og kan ikke kjøre uten DB-killer i endestussen.

 

Slik jeg har det nå er det veldig rolig ved cruising, men åpner du opp gassen kommer et deilig brøl.

 

Bilde av DB-killer på vei inn i mid-pipe:

DSC_0104_zpsvz4jmxjx.jpg

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

*Snip*

Åssen årsmodell er dette?

Jeg har selv en wr450, 04 mod så er nok litt eldre enn din, og ganske godt brukt, hehe.

Fantastisk morsom å kjøre med(og går mere enn bra nok), men grunnet sykdom så har den ikke blitt brukt alt for mye.

Av samme grunn vurderer jeg også å bytte til noe som er mere "gatevennlig" etterhvert, for det er absolutt ikke en sykkel man drar på "kosetur" med :p

Edit: Fant igjen ett dårlig bilde

10373642_10154155207280486_5358458142017

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Åssen årsmodell er dette?

Jeg har selv en wr450, 04 mod så er nok litt eldre enn din, og ganske godt brukt, hehe.

Fantastisk morsom å kjøre med(og går mere enn bra nok), men grunnet sykdom så har den ikke blitt brukt alt for mye.

Av samme grunn vurderer jeg også å bytte til noe som er mere "gatevennlig" etterhvert, for det er absolutt ikke en sykkel man drar på "kosetur" med :p

Edit: Fant igjen ett dårlig bilde

Det er en '08, en av de aller første modellene. Den er kanskje bittelitt mer behagelig enn WR450F, men man blir sliten etter 2-3 timer.

 

Har du åpnet opp din for å få full effekt?

 

 

Nydelig sykkel, Bjerknes. Den var så blank og fin at jeg ville fått dårlig samvittighet av å kjøre den.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...