Gå til innhold

Til kristne, hvor gammel er man i himmelen?


Anbefalte innlegg

Himmelen er som jeg har skjønt en ganske sweet plass. Hvordan funker det egentlig med alder der? Er man den alderen i himmelen som man dør i? 

 

Altså, jeg er ganske heit om dagen... kanskje på mitt heiteste i livet. Jobbet hardt for en virkelig bra kropp i flere år og damene er helt ville i trusa. Burde jeg drepe meg selv nå slik at jeg kan få evig pun' tang' i himmelen? Jeg vil jo ikke gå rundt som en gammel dritt i himmelen liksom mens alle de som døde som ung driver og knuller på hverandre.... get it? 

 

Jeg kan liksom ikke se for meg noe annet, hvis man får velge så blir det jo også vanskelig, sier man 16 eller sier man 26? få knulle 16-åringer eller være mandig med skjegg og bange på 23-åringer? det er så vanskelig! kan jeg ende opp med å møte min far som yngre enn meg selv hvis jeg velger 26 og han velger 16? det ville vært rart! i alle fall min mor! HJELP! 

 

Råd plix! takk

Endret av Henrik2k
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man blir gjenfødt igjen, det som bibelen snakker om himmel, er evig liv på jorden. Jeg garanterer deg at det er gjenfødelse som det er snakk om. Der hvor døden tar over, fortsetter livet. De gamle blir de unge, de unge blir de gamle. Vi lever evig på jorden. Og vi lever for Gud, det livet du lever nå, det lever du for Gud. Alle mennesker på jorden lever livene sine for Gud. Når du snakker med familien din f.eks, så snakker du med Gud, det er Gud som er disse personene, han lever gjennom de. Vi lever for han, slik som det står i bibelen, vi er hans tempel, dvs han lever gjennom oss. Alle menneskene på jorden, er som en gigantisk blekksprut, og denne blekkspruten er Gud, det er bare at du ikke har visst om dette. Han har vært 1 cm fra deg gjennom hele livet ditt. Du har t.o.m snakket med han uten å være klar over det. Bibelen er veldig klar på dette, vi er Jesu' lemmer. Hvert menneske er en del av Gud.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Vi har hatt samfunn med Gud i millioner av år uten å ha visst om dette. Gud har øyne overalt. Han ser deg t.o.m gjennom dyrene. Av alle de 110 milliarder mennesker som har levd gjennom hele menneskehistorien, så har hver og en av disse hatt samfunn med Gud, hver og en på sin spesielle måte.

 

Da Gud skapte hver av oss så gav han oss en identitet. F.eks, ditt første navn var Peter. Så levde du med identiteten som "Peter" i 100 år. Deretter så ble du resirkulert og minnet ditt ble slettet, så skapte Gud deg på nytt, og da kalte han deg Kåre, nå er din identitet "Kåre" og i løpet av millioner av år så har du hatt hundre tusener av identiteter, men den grunnleggende identiteten din er at du er en del av Gud og den kan ikke forandres. Men når du lever som menneske, så får du utdelt en midlertidig identitet, du får ikke lov å være den samme personen over lengre tid. Alt i naturen må resirkuleres, til og med gresset blir resirkulert, galakser blir resirkulert, det er ingenting annet enn elektronet som ikke blir resirkulert. Ingenting er opprettholdelig.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

"Dette er psykiatrisk avdeling. Vi har to pasienter på rømmen!"

 

 

Men for å være litt seriøs her, så skulle jeg da tro at TS-s spørsmål er helt fullstendig irrelevant. Hvis du "gjenfødes" i himmelen, burde ikke det skje som en sjele-versjon av deg selv? Er det ikke tullete for et perfekt himmelrike å forutsette at du må bevege deg rundt i våre svært så uperfekte, menneskelige kropper?

Endret av Ljóseind
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dette er psykiatrisk avdeling. Vi har to pasienter på rømmen!"

 

 

Men for å være litt seriøs her, så skulle jeg da tro at TS-s spørsmål er helt fullstendig irrelevant. Hvis du "gjenfødes" i himmelen, burde ikke det skje som en sjele-versjon av deg selv? Er det ikke tullete for et perfekt himmelrike å forutsette at du må bevege deg rundt i våre svært så uperfekte, menneskelige kropper?

 

Nettopp, det gir ikkje meining å skulle forklare det himmelske frå vår ståstad som uperfekte. Her er vi bundne til tid og rom i skrøpelege lekamar. Ein dag skal vi få herlegdomslekamar og sjå Gud slik han er utanfor tid og rom. Fyrst då vil vi forstå fullt ut kva det vil seie å ha evig liv og aldri meir skulle eldast. Eit bilete på denne forvandlinga er tabernakelet jødane reiste rundt med, som vart erstatta med Salomos tempel. 1. Kor 15:48-53 - "Slik som det jordiske mennesket var, så er òg dei jordiske, og slik som den himmelske er, så skal òg dei himmelske vera. Og liksom vi har bore biletet av den jordiske, så skal vi òg bera biletet av den himmelske. Men det seier eg, brør: Kjøt og blod kan ikkje arva Guds rike, og forgjengelegdom skal ikkje arva uforgjengelegdom. Sjå, eg seier dykk ein løyndom: Vi skal ikkje alle sovna av, men vi skal alle verta omskapte, i hast, i ein augneblink, når den siste luren ljomar. For luren skal ljoma, og dei døde skal stå opp uforgjengelege, og vi skal verta omskapte. For dette forgjengelege må verta ikledt uforgjengelegdom, og dette døyelege ikledt udøyelegdom."

Lenke til kommentar

Dersom Gud vil at vi skal leve, så lar han oss leve. Dersom Gud vil at vi skal dø, så lar han oss dø. Dersom Gud ser på oss som et verktøy, så både lever vi og dør, på lik linje som et verktøy fra verktøybutikken. Du tar frem verktøyet fra verktøykassa når du trenger det (Du blir født), og så putter du verktøyet ned i en mørk verktøykasse når du ikke trenger det lengre (God natt i kista di)

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Dersom Gud vil at vi skal leve, så lar han oss leve. Dersom Gud vil at vi skal dø, så lar han oss dø. Dersom Gud ser på oss som et verktøy, så både lever vi og dør, på lik linje som et verktøy fra verktøybutikken. Du tar frem verktøyet fra verktøykassa når du trenger det (Du blir født), og så putter du verktøyet ned i en mørk verktøykasse når du ikke trenger det lengre (God natt i kista di)

 

Det må være noe av det merkeligste jeg har lest på en stund. 

Han "lar" meg leve? Han "lar" meg dø? 

 

Vi er alt for mange mennesker på denne jorda og har rundet evolusjonen for lengst. Den mengden vi utgjør er over hodet ikke nødvendig. Hvorfor blir det stadig flere av oss da? 

 

Et verktøy kan man bruke om igjen, forresten. Sist jeg sjekka funker det ikke med døde mennesker, men det er jo mulig jeg tar feil? 

Lenke til kommentar

Dersom jeg var Gud og jeg ikke ønsket at noen skulle tro på meg eller grave frem spørsmålet i det hele tatt, så ville jeg laget verden med så mange motsigende religioner som overhodet mulig. Pre-emptive strike er mer effektivt enn å la de komme frem til spørsmålet om Guds eksistens på egen hånd.

 

Om du spør de 7 milliarder av mennesker på jorden, om de vet av Gud, så vil du få null i antall mennesker som vet av Gud. Ingen vet, og det er ikke et uhell fra den allmektiges side at ingen vet av han. Det kalles willful will. Det er hans vilje at ingen skal vite.

 

Det fins 3 typer paranoide mennesker i verden, den ene paranoide kan du skjeldent vite noe om, og det er vanskelig å se han, den andre typen paranoide er nesten ikke-eksisterende. Den fullstendige paranoide er helt og absolutt usynlig.

 

Gud var den som skapte øyeballene våre. Hva enn våre øyeballer klarer å se, ligger i protokollen hvordan Gud designet øynene våre. Og det er èn ting øynene våre ikke klarer å fange opp, den tingen er helt usynlig.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Dersom Gud vil at vi skal leve, så lar han oss leve. Dersom Gud vil at vi skal dø, så lar han oss dø. Dersom Gud ser på oss som et verktøy, så både lever vi og dør, på lik linje som et verktøy fra verktøybutikken. Du tar frem verktøyet fra verktøykassa når du trenger det (Du blir født), og så putter du verktøyet ned i en mørk verktøykasse når du ikke trenger det lengre (God natt i kista di)

 

Rart at han lar meg og andre som aktivt taler alle fiktive guddomeligheter midt imot bare holde på. Hadde det vært noe realisme i her så hadde han vel gjort noe med dette eller lar han fiendene sine bare herje fritt? akkurat som han lar IS får herje fritt og bedrive slavehandel, drap og voldtekt måned etter måned. Hva er så denne guden verdt om han er helt impotent og ikke i stand til å gjøre noe fra eller til? Eller er dette fordi den ene sanne gud finner man i Islam og disse handlingene derfor støttes og ikke stoppes? Det ender igjen med at det er oss, menneskene, helt uavhengig av noe gud som må brette opp erma og rydde opp i faenskapet.

 

Men om han nå uavhengig av at han ikke finnes har gitt deg mulighetene til å tenke logisk og trekke egne slutninger, hvorfor benytter du deg ikke av dette istedenfor å bare ukritisk ta til deg innholdet av tilsynelatende usannsynlige tekster? Alle moderne mennesker er jo i utgangspunktet utstyrt med en høy nok intelligens til å kunne avsløre dette som usant. Det er jo så mange ting som ikke henger på greip her, såpass mange at du som meg skal klare å gjennomskue løgnen da du som alle andre har fått din helt egne hjerne til å tenke logisk og trekke slutninger med. Begyn å bruke den så vil du veldig fort se løgnen for det den er du også.

Lenke til kommentar

Vårt utseende i evigheten vil bestemmes av vår åndelige tilstand. Altså, hvis du har en sann tro på Jesus og Bibelens Ord, vil du være ung og i skinnende hvite klær.

Men hvis ikke, vil du se elendig ut (muligens gammel hvis du var gammel da du døde), med skitne klær og i det hele tatt ille tilredt.

 

Som en liten notis; eyeball heter øyeeple på norsk.

Lenke til kommentar

Vårt utseende i evigheten vil bestemmes av vår åndelige tilstand. Altså, hvis du har en sann tro på Jesus og Bibelens Ord, vil du være ung og i skinnende hvite klær.

Men hvis ikke, vil du se elendig ut (muligens gammel hvis du var gammel da du døde), med skitne klær og i det hele tatt ille tilredt.

 

kilde?
Lenke til kommentar

 

Vårt utseende i evigheten vil bestemmes av vår åndelige tilstand. Altså, hvis du har en sann tro på Jesus og Bibelens Ord, vil du være ung og i skinnende hvite klær.

Men hvis ikke, vil du se elendig ut (muligens gammel hvis du var gammel da du døde), med skitne klær og i det hele tatt ille tilredt.

kilde?

 

 

Jeg satser en safari kjeks på repeterende mental overbevisning ;)

 

If you repeat a lie often enough, people will believe it, and you will even come to believe it yourself.

-Joseph Goebbels

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...