Gå til innhold

Kaspersky varsler om en rekke usikre https-sider


Anbefalte innlegg

Etter at jeg kjøpte Kaspersky Internet Security har jeg fått flere varsler av denne typen: 

 

post-359078-0-58922500-1435346974_thumb.png

 

Hva mener egentlig Kaspersky her, at OneDrive er ikke er en sikker tjeneste? Jeg får samme varsler for Danske Banks sider, d.v.s nettbanken min, hvor jeg overfører penger og betaler regninger. Det er i så fall overhodet ikke bra. 

Endret av serpaul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke Kaspersky, det er chrome som klager på sertifikater med SHA-1 signaturalgoritme.

Google har besluttet å hjelpe til å fremskynde overgangen til SHA-2.

 

Litt mer bakgrunnsinformasjon: SHA-1 Broken (Bruce Schneier, 2005)

 

Edit: danskebank.no sitt wildcardsertifikat (*.danskebank.no) er SHA-2, er det en annen melding du får der?

 

Edit2: Gnagde litt på denne. Etter en nøyere titt på skjermdumpen din samt litt kjappe undersøkelser ser det ut som at kaspersky gjør inspeksjon av tls/ssl trafikk, men med dårlige (sha1) erstatnings sertifikater. Haďde vært intressant å finne ut av. Finnes det noe ssl relatert du kan skru av i kaspersky og så teste?

Endret av process
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er ikke Kaspersky, det er chrome som klager på sertifikater med SHA-1 signaturalgoritme.

Google har besluttet å hjelpe til å fremskynde overgangen til SHA-2.

 

Litt mer bakgrunnsinformasjon: SHA-1 Broken (Bruce Schneier, 2005)

 

Edit: danskebank.no sitt wildcardsertifikat (*.danskebank.no) er SHA-2, er det en annen melding du får der?

 

Edit2: Gnagde litt på denne. Etter en nøyere titt på skjermdumpen din samt litt kjappe undersøkelser ser det ut som at kaspersky gjør inspeksjon av tls/ssl trafikk, men med dårlige (sha1) erstatnings sertifikater. Haďde vært intressant å finne ut av. Finnes det noe ssl relatert du kan skru av i kaspersky og så teste?

 

Problemet med Danske Bank var Safe Money. Nå har jeg slått av Safe Money og norske nettbanker funker fint :-)

 

...selv om jeg slet litt med Kaspersky og Bankid da jeg skulle fornye abonnementet på tek.no med kredittkort. Der måtte jeg slå av pishingfilter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...