Gå til innhold

[Løst] Android, max 5 tommer og 5000kr, godt og raskt kamera, minnekort


Anbefalte innlegg

Jeg har en Lumia 930 som jeg stort sett er fornøyd med, men Windows Phone har jo sine begrensninger og jeg lurer derfor på om jeg skal gå tilbake til Android (har også vurdert iPhone men slått det fra meg igjen). Håper noen kan hjelpe meg med tips til gode telefoner. Pris er ikke så viktig, men 5000,- for en telefon begynner å tøye strikken.

 

Jeg vil ikke under noen omstendigheter ha Sony, og helst ikke Samsung (bloatware-helvete).

 

Det er ikke noe poeng for meg å ha noe 'ingen andre' har, men det er heller ikke viktig å ha noe 'alle andre' har.

 

Jeg har hatt HTC tidligere også, men vet ikke om det er det jeg er ute etter heller.

 

Det er viktig med et godt og raskt kamera, og mulighet for ekstern minnebrikke. Liker ikke så store skjermer, Samsung S3 var perfekt da jeg hadde denne i sin tid (4,8 tommer). Noe mellom 4,5 og 5 tommer anslår jeg som sweet-spot for mitt vedkommende.

 

Produsenter med minst mulig bloatware er å foretrekke.

 

Tips og innspill mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det som gjør at bloatware er avgjørende for hvilken telefon du kjøper? Jeg antar at du mener de jalla-appene som følger med, som man ikke trenger og ikke får slettet. Jeg har Samsung og en del av dette, men det er jo noe man kan ignorere.

 

Bare tenkte at ytelse, størrelse og design kanskje er viktigere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Garantert fri for add-on greier er det vel bare Nexus som er. Nexus 6 er jo diger og dyr da, litt rart slik sett at de fjernet Nexus 5. Siden Google hadde kontroll over Motorola ei stund er noen av deres modeller også ganske nærme stock, feks Moto X v2.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at bloatware er avgjørende for hvilken telefon du kjøper? Jeg antar at du mener de jalla-appene som følger med, som man ikke trenger og ikke får slettet. Jeg har Samsung og en del av dette, men det er jo noe man kan ignorere.

 

Bare tenkte at ytelse, størrelse og design kanskje er viktigere.

Prøvde å avinstallere, ignorere, deaktivere og roote S5en jeg hadde men følte at det ikke er slik jeg vil ha det på en telefon som jeg har betalt mye penger for. Jeg vil ha så stor grad av kontroll som mulig over hva som rører seg av software og prosesser, og Samsung opplever jeg som svært snikete og utspekulerte (selv om de lager veldig gode telefoner).

 

Takk for innspill så langt, ingen som har truffet helt men jeg skal søke og gjøre litt mer research når jeg får tid :)

Lenke til kommentar

 

Hva er det som gjør at bloatware er avgjørende for hvilken telefon du kjøper? Jeg antar at du mener de jalla-appene som følger med, som man ikke trenger og ikke får slettet. Jeg har Samsung og en del av dette, men det er jo noe man kan ignorere.

 

Bare tenkte at ytelse, størrelse og design kanskje er viktigere.

Prøvde å avinstallere, ignorere, deaktivere og roote S5en jeg hadde men følte at det ikke er slik jeg vil ha det på en telefon som jeg har betalt mye penger for. Jeg vil ha så stor grad av kontroll som mulig over hva som rører seg av software og prosesser, og Samsung opplever jeg som svært snikete og utspekulerte (selv om de lager veldig gode telefoner).

 

Takk for innspill så langt, ingen som har truffet helt men jeg skal søke og gjøre litt mer research når jeg får tid :)

 

 

Du vil ofre litt på ytelse og andre ting for å unngå bloatware? Med et godt oppsett merker du veldig lite til disse appene.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er det som gjør at bloatware er avgjørende for hvilken telefon du kjøper? Jeg antar at du mener de jalla-appene som følger med, som man ikke trenger og ikke får slettet. Jeg har Samsung og en del av dette, men det er jo noe man kan ignorere.

 

Bare tenkte at ytelse, størrelse og design kanskje er viktigere.

Prøvde å avinstallere, ignorere, deaktivere og roote S5en jeg hadde men følte at det ikke er slik jeg vil ha det på en telefon som jeg har betalt mye penger for. Jeg vil ha så stor grad av kontroll som mulig over hva som rører seg av software og prosesser, og Samsung opplever jeg som svært snikete og utspekulerte (selv om de lager veldig gode telefoner).

 

Takk for innspill så langt, ingen som har truffet helt men jeg skal søke og gjøre litt mer research når jeg får tid :)

 

 

Du vil ofre litt på ytelse og andre ting for å unngå bloatware? Med et godt oppsett merker du veldig lite til disse appene.

 

 

Ja, om jeg må det så er det helt uproblematisk :)

 

Hva mener du med godt oppsett da? Da jeg sist hadde S5 prøvde jeg å deaktivere all uønsket programvare, men mye lot seg ikke deaktivere. Hvis jeg forsøkte å avinstallere fikk jeg bare avinstallert oppdateringer, ikke selve programmet i mange tilfeller. Deretter kom utallige beskjeder om at den og den appen trengte oppdatering. Jeg er allergisk mot alle symbolene som fyller topplinjen av skjermen så det ble for meg uutholdelig. Hvis du vet om metoder for å stanse slikt permanent så er jeg veldig interessert :)

 

PS: Prøvde som sagt å roote telefonen også, men det fremstod ikke som noen god løsning.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er det som gjør at bloatware er avgjørende for hvilken telefon du kjøper? Jeg antar at du mener de jalla-appene som følger med, som man ikke trenger og ikke får slettet. Jeg har Samsung og en del av dette, men det er jo noe man kan ignorere.

Bare tenkte at ytelse, størrelse og design kanskje er viktigere.

 

Prøvde å avinstallere, ignorere, deaktivere og roote S5en jeg hadde men følte at det ikke er slik jeg vil ha det på en telefon som jeg har betalt mye penger for. Jeg vil ha så stor grad av kontroll som mulig over hva som rører seg av software og prosesser, og Samsung opplever jeg som svært snikete og utspekulerte (selv om de lager veldig gode telefoner).

Takk for innspill så langt, ingen som har truffet helt men jeg skal søke og gjøre litt mer research når jeg får tid :)

 

Du vil ofre litt på ytelse og andre ting for å unngå bloatware? Med et godt oppsett merker du veldig lite til disse appene.

 

Ja, om jeg må det så er det helt uproblematisk :)

 

Hva mener du med godt oppsett da? Da jeg sist hadde S5 prøvde jeg å deaktivere all uønsket programvare, men mye lot seg ikke deaktivere. Hvis jeg forsøkte å avinstallere fikk jeg bare avinstallert oppdateringer, ikke selve programmet i mange tilfeller. Deretter kom utallige beskjeder om at den og den appen trengte oppdatering. Jeg er allergisk mot alle symbolene som fyller topplinjen av skjermen så det ble for meg uutholdelig. Hvis du vet om metoder for å stanse slikt permanent så er jeg veldig interessert :)

 

PS: Prøvde som sagt å roote telefonen også, men det fremstod ikke som noen god løsning.

Jeg mener at dersom du setter opp en eller flere gode hjemmeskjermer, så trenger du ikke å gå inn på app drawer og bla og lete i en "jungel" av bloatware for å finne det du ville inn på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...