Gå til innhold

TU kjøper Mediehuset Tek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mobili var bra før det ble en del av tu, nå ser jeg ikke noen mobil nyheter..

Teknisk ukeblad har blitt elendig de siste årene

Designet er også søppel

R.i.P tek.no

 

Helt enig. Er stygt redd for at Tek (Amobil) blir like dårlig som Mobili har endt opp. Mobili var jo faktisk en veldig bra side frem til TU kom og kjørte alt i grøfta.

 

Men, kan jo ta feil (forhåpentligvis).

Lenke til kommentar

Er rett og slett skuffet over det hele. Kvaliteten på alt har bare gått nedover etter oppkjøpet som var for en del år siden. Spill artikkel delen ble mer som trørrfor og resten av delene har bare mistet sin kvalitet. Innføringen av tek.no har vært noe av det verste. TU har sin kvalitet, men er rimelig sikker på at det ikke kommer til å gjenspeile seg her. Diskusjon.no holder seg oppe av dedikerte brukere, men nyhet siden kommer til å tape seg over dit med reklame og sponsede artikler som ingen orker å lese. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vel ikke noe annet valg enn å vente og se. Eller begynne å se seg om etter andre steder å forbruke av sin tid på. Får håpe på det beste, for man begynner jo å bli vant med diskusjon.no etter ganske mange år som medlem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg har litt problemer med er hvordan dere har valgt å strukturere siden(e). Så jeg håper virkelig at det blir bedre under TU sitt eierskap, som vel må omorganisere en god del med dette oppkjøpet.

 

Hva er f.eks forskjellen på Tek.no og Teknofil.no? Har spurt det spørsmålet flere ganger, men aldri fått et skikkelig svar. I dag så ser man f.eks at det er to (forholdsvis like) artikler på nettverket (en på tek, og en på teknofil) om Taylor Swift... Hvis det er en forskjell på Tek og Teknofil, hvorfor er de så på hver sin side? Og hadde det ikke vært bedre om en journalist tok seg av denne utrolige viktige saken, også kunne han andre jobbet med noe som likner på en gjennomtenkt artikkel/reportasje?

Endret av blured
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, som flere andre nevner håper jeg på at det kommer litt ny konkurranse som følge av dette, da et tilnærmet monopol ikke vil være til noens gode...

 

Ser allerede at denne artikkelen har begynt å vandre litt nedover på hovedsiden til tek.no... Hadde det kanskje vært en idé å la denne stå festet oppe i høyre hjørne en stund fremover, så flest mulig lesere får med seg overgangen?

 

Regner også med at dere sender ut epost til alle som betaler for ekstra, dersom vilkårene på dette påvirkes på noen måte?

 

Og for guds skyld.... Behold diskusjon.no!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg har litt problemer med er hvordan dere har valgt å strukturere siden(e). Så jeg håper virkelig at det blir bedre under TU sitt eierskap, som vel må omorganisere en god del med dette oppkjøpet.

 

Hva er f.eks forskjellen på Tek.no og Teknofil.no? Har spurt det spørsmålet flere ganger, men aldri fått et skikkelig svar. I dag så ser man f.eks at det er to (forholdsvis like) artikler på nettverket (en på tek, og en på teknofil) om Taylor Swift... Hvis det er en forskjell på Tek og Teknofil, hvorfor er de så på hver sin side? Og hadde det ikke vært bedre om en journalist tok seg av denne utrolige viktige saken, også kunne han andre jobbet med noe som likner på en gjennomtenkt artikkel/reportasje?

 

Hadde vært bedre om de opprettet en egen "Agurk & Såpe"-underside, IMHO.  :D

Det sprøeste med noe sånn hadde nok vært at jeg tror ikke folk hadde skygget unna artiklene der for det om.  :thumbup:

 

Der har dere et navneforslag:

 

Agurk & Såpe

 

Der kunne trengende "journalister" skrevet om alt fra kaninfór til selvbruningskremer før badesesongen  :wee:

Også kunne man hatt agurk-tek-nyhetene der også. Så kunne man økt intellektet hos blonde tøser samtidig  :hmm:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var medlem av NITO i 7 år. Direkte svindel sjappa. Fikk aldri noe som helst av det medlemskapet.

 

TU trenger mer trafikk for å pushe sine papirannonser på nett for å rettferdiggjøre annonsekroner på papir.

 

Dersom TU hadde kunne nettjournalistikk så hadde det vært trafikk på tu.no - det er det ikke noe av.

Lenke til kommentar

En av de største utfordringene med slike oppkjøp er å beholde ildsjelene som også kan skrive, Tek har mistet flere av disse opp gjennom tidene.

De med mye fagkunnskap som gjennomskuer reklameflosklene fra teknologiselskapene, som fortsatt er nysgjerrige, som teller funksjoner og finesser fremfor ord i artiklene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...