Gå til innhold

Hvor mange LED-spotter kan man egentlig styre med CMR-101?


Anbefalte innlegg

  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg skal ha en j... haug med Junistar Gyro downlights fra SG  et rom. Men ifølge det som står på CMR-101, kan den bare takle 24 ynkelige watt å dimme! Det vil si at den egentlig bare klarer 3 spotter, eller kanskje 4, siden Junistaren er på 7 watt. Men så ser jeg at Eiko skryter av at " Vi har testet 12 stk 7,5w på CMR-101 uten antydning til overbelastning." Det gjelder en annen type pære, men likevel... Kan det være at verdien som står på Nexaen er altfor konservativ? Er det noen som har erfaring med å tøye den litt?

Vet ikke om du har funnet noe godt svar/løsning, i så fall hører jeg den gjerne :) Jeg har 10 stk 6w LED downlights, og min CMR 101 gikk fort varm og så røk den...

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke kommet lenger enn til fire spotter (det er ganske dyrt prosjekt, så jeg tar litt etter litt). Men hvis det viser seg å bli problem med det, tror jeg at jeg velger enkleste løsning: Flere CMR-101... :rofl: Jeg har for sikkerhets skyld lagt opp ekstra strømkabler, sånn at det går an å kjøre 4-5 stykker på hver dimmer. Det får jo den fordelen at jeg kan dimme en rekke av gangen også, noe som kanskje blir litt fancy.

Lenke til kommentar

hehe, ja spesielt hvis du kobler sammen som gruppe og legger inn type "event" eller "schedule"... (hvis du bruker Telldus)

 

Kontaktet Nexa og de mente CMR 101 burde greie opp mot 60W... det gjaldt ikke mine 10 stk SG... ble varm og røyk selv på svak dimming, og kom en lei "dirrende" lyd fra lysene...

 

Så mitt valg inntil videre ble en WMR 1000 av/på siden jeg ikke er avhengig av dimmingen... men var desperat etter et par ekstra brytere andre steder for styring samt mulighet til å fjernstyre lysene via nett og koble med andre enheter...

 

Startet hele prosjektet på impuls uten å innse hvor smart det hadde vært med toveis komnmunikasjon og heller kjørt på Xcomfort /Z-wave.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har nettopp sjekket litt rundt dette, mest fordi jeg hadde en CMR-101 liggende.

 

Jeg har 8 stk dimmbare LED-spotter fra Ebay på 3x3w. Altså 72w tilsammen på alle spottene.

 

Jeg testet CRM-101 i "LED-modus" å alt virket perfekt. Ingen flimring, ingen summelyd, ingen varmgang. Testet i ca. 4 timer.

 

Men siden jeg er enig med El-Ateisten om å ikke overgå produsentens anbefalinger var dette kun for å teste, ikke som noen varig løsning.

 

Så kom jeg over denne: Nexa Z-Wave Mottager dimmer AD-146 http://www.elektroimportoren.no/nexa-z-wave-mottager-dimmer-ad-146/4514786/Product.html?Event=searchlist

 

Den takler 120w LED. Virker perfekt, annet enn at man må gå over til Z-Wave. Skal kjøpe en slik å teste i kveld.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...