Gå til innhold

Grafikken i Fallout 4 skaleres ned for å få til mer komplekse spillsystemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. virker som de endelig har forståt det.

Personelig føler jeg at vi har kommet til det punktet at bedre grafikk ikke utgjør noen stor forskjell lenger. Vi har ikke lenger muligheten til å få et så stort hopp i grafikk som vi hadde f.eks fra 2d til 3d og i tidligere generasjoner, så like greit å skifte fokus til andre ting for det er virkelig noe som trengs i disse dager.

 

Joda, mye av det folk lager i dag ser veldig bra ut, men rent spillmekanisk og innholdmessig har det stått rimelig stille, og i mange tillfeller gått bakover. Savner komplekse systemer med ordentlig dybde.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget her er vel at grafikken aldri var top notch i utgangspunktet. Folk reagerte jo på slicen, at dette så ikke "veldig imponerende ut". Her får de svaret på hvorfor.

Ingen lovnader om et visuelt mesterverk av et spill som i etterkant skaleres ned fordi det ble vanskelig etc. Her er de ærlige fra dag 1 om hvilke valg de har tatt, og hvorfor.

Det bør absolutt respekteres! Kudos!

 

EDIT: Personlig syns jeg spillet ser fantastisk ut, liker den litt cartoony retningen de har gått for.

Endret av deac
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lyd og musikk er over 60% av spillet etter min mening. Grafikk messig kan jeg gått spille det i 2d og kanskje til og med digge mer siden fokuset ligger i gameplay og lyd kvalitet. Fallout 2 er like bra som Fallout 3 imo.

 

For eksempel kjøpte nettopp Dungeons 2, og lyd kvaliteten og gameplayen var helt elendig i forhold til Dungeon Keeper original selv om grafikken var estetisk pent og detaljert så er gameplay og lyd mye viktigere.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Synes spillet ser veldig bra ut jeg. Blir å spille det på PC så vil få så bra grafikk som er mulig. Og når en ser hva mod miljøet har gjort for å gjøre dem tidligere Fallout spillene penere. Så tar det nok ikke lang tid før PC versjonen av Fallout 4 blir enda penere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk til at karakteren er voiced. Auto-dialog i spillet er heller ikke noe stort pluss. Vil ikke si karakteren er min egen når jeg ikke har kontroll over hva han sier.

Enig, noe av det jeg likte best ved Fallout 3 (og til en viss grad NV) var å mentalt skape karakteren selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Derfor må spillet se så utdatert ut med elendige animasjoner, karakterer modeller og flatt lyssettning uten global illumination og manglene skygger (som syns godt innendørs)? Det har vel kanskje heller med at de tviholder på den eldgamle og crappy creation/gamebryo motoren av økonomiske årsaker og hva de er vant med.

Jeg er veldig glad for at Fallout 4 kommer og jeg kommer nok til å elske det, men samtidig er jeg noe skuffet over at det ikke ser bedre ut.

Lenke til kommentar

Derfor må spillet se så utdatert ut med elendige animasjoner, karakterer modeller og flatt lyssettning uten global illumination og manglene skygger (som syns godt innendørs)? Det har vel kanskje heller med at de tviholder på den eldgamle og crappy creation/gamebryo motoren av økonomiske årsaker og hva de er vant med.

Jeg er veldig glad for at Fallout 4 kommer og jeg kommer nok til å elske det, men samtidig er jeg noe skuffet over at det ikke ser bedre ut.

Tror ikke det er økonomi for å si det mildt.

Animasjon er noe de ikke er særlig gode til, har ingenting med engine å gjøre de byttet den i Skyrim til fortvilelse fra alle moddere siden den gjorde det veldig vanskelig å legge til nye.

ja det finnes mer optimaliserte engines, men de vil ikke kunne gjøre det de ønsker.

Lenke til kommentar

Animasjon er noe de ikke er særlig gode til, har ingenting med engine å gjøre de byttet den i Skyrim til fortvilelse fra alle moddere siden den gjorde det veldig vanskelig å legge til nye.

 

Tror ikke det er økonomi for å si det mild t.

ja det finnes mer optimaliserte engines, men de vil ikke kunne gjøre det de ønsker.

 

 

Nei det handler vel mer om hva som er kjent for dem, slippe å lære seg en ny motor. Men jeg syns uansett det blir litt rart for et selskap som Bethesda (utviklingstid og penger er nok med i bilde). Creation motoren er forøvrig basert på Gamebryo. Men hvordan vet du at dem ikke kan gjøre det dem ønsker med en mer moderne motor? Du vil ihvertfall ha problemer med å overbevise meg at dem teknisk sett ikke kunne ha gått lenger enn det dem har gjort med oppdateringen av den gamle Creation motoren, om det så hadde betydd å utvikle en ny motor. 

 

Edit: At spillet var planlagt å utgis til PS360 og senere dumpet et godt stykke ute i utviklingen kan jo også være grunnen.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...