Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke sendt pakker gjennom nettverket


Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg slo på PC-en idag, så oppdaget jeg at jeg ikke hadde nett, med sånn utropstegn nede i startlinjen.

Det er i og for seg ikke uvanlig, og ordner seg vanligvis etter en restart. Men ikke idag. Jeg har Get internett, så er koblet med en kabel inn i ruteren. Det virker ikke som PC-en min er istand til å finne selve ruteren lenger, så det kommer bare som unidentified network på network connections.
Mens på ruteren (sjekket via en annen PC), så er jeg koblet til ruteren og alt skal fungere og hastighet er 1Gbps.

 

Har sjekket kabelen på laptoppen, og der fungerer den. Så problemet sitter nok i min maskin, men er det noe brukerfeil, eller noe jeg kan gjøre?
Har installert driver på nytt, har fulgt tips som å disable/enable porten osv osv, til null hell.

I oversikten over pakker sendt og mottatt, så har den ikke mottatt noen ting. Null, niks, nada, men sendt ut et par titalls tusen.

 

Er det noe jeg kan eventuelt gjøre, eller blir jeg nødt til å muligens kjøpe et billig nettverkskort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en annen pc, eller mulighet å prøve å reinstallere windows på nytt.

Tviler vel nettverkkortet er defekt med en gang, ville heller tro det er en brannmur som blokkerer all trafikk eller driverproblemer.

 

Hvis dette problemer er på flere pcer,prøv å koble fra ruter\modem for å sjekke ikke problemet ligger der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

Var på ferie, og når jeg kom hjem så var det i orden igjen, og Get hadde noen meldinger om området jeg bor at det kunne være problemer med internett, så jeg antok rett og slett at det var Get som var problemet.

Før jeg dro, så testet jeg ledningen på laptoppen, og da fungerte alt normalt, og bruker ikke noen brannmur på den maskina.

Tok også å installerte driveren til nettverkskortet på nytt uten at noen av disse tingene førte til noe bedring.

Men igår, rundt klokka 2200 skjedde det igjen, og har vært slik beskrevet i førsteposten siden. Jeg bedrev ingenting spesielt når det skjedde, ikke noe annerledes enn jeg hadde drevet med mange timer uten at det skjedde noe.

Det som var litt rart, var at det virket som det skjedde i det en annen maskin i nettverket ble slått av (men det kan ha vært titalls minutter før eller etter for hva jeg vet).

 

Get-boxen/-ruteren sier også at koblingen skal være 1gbps (ikke at internetten er det), med full duplex.

 

Ingen driftmeldinger fra Get som skal tyde på noe problemer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...