Gå til innhold

Slik er nye Doom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser veldig polished ut, bortsett fra det fikk jeg egentlig ingenting ut av demoen, bare en veldig "sett det hundre ganger før" følelse. (Ikke at det er med Doom-serien man forventer de store nyvinningene i 2015) Kanskje det blant annet hadde noe med hvordan ting ble presentert, han bare tusler rundt som en gud i et shooting gallery og ingenting virker truende, bortsett fra helt på slutten. Jeg vil vel egentlig tro det ikke er helt sånn spillet fungerer.. ?

Lenke til kommentar

Likte det jeg fikk se. Doom 3 ble for seigt/ tregt for min del, noe Doom 1 og 2 spillene før ikke var. Forventer ikke noe "dette har jeg aldri sett", men mer en videreutviklet Doom 1\2. Litt slik som Blizzard sin filosofi har vært med Star Craft\Warcraft\Diablo seriene. Pleier å bli solide spill av det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var skuffende saker. Jeg fikk ikke helt den DOOM følelsen. Som ved DOOM 3 der man så vidt turte å legge bort lommelykten i disse trange kalde koridorene av metall.

Men vi får se når det begynner å nærme seg slipp dato.

 

Synes ikke doom3 har noe i nærheten av noen doom-følelse i mine øyne. Denne utgaven virker i det minste til å være litt nærmere doom 1 og 2.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo alle sin egen følelse rundt spill.
Men min personlige mening er at doom 3 er det beste doom spille. Det var ikke kun et Shoot'em up spill slik som 1 og 2 var. og som det nye ser ut til å være.
Det var også et horror spill der man faktisk kunne bli skremt engang i blandt.
Men alle har jo forskjellige meninger. Så dere andre som ser frem til spillet. gled dere masse :)
jeg håper jeg får den samme følelsen over dette spillet som dere har nå :)

 

 

EDIT: Jeg trodde ikke det var behov for å skrive dette, men...  Dette er kun min personlige mening og ikke en fasit. Vennligst respekter min personlige mening.

Endret av Stampy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo alle sin egen følelse rundt spill.

Men min personlige mening er at doom 3 er det beste doom spille. Det var ikke kun et Shoot'em up spill slik som 1 og 2 var. og som det nye ser ut til å være.

Det var også et horror spill der man faktisk kunne bli skremt engang i blandt.

Men alle har jo forskjellige meninger. Så dere andre som ser frem til spillet. gled dere masse :)

jeg håper jeg får den samme følelsen over dette spillet som dere har nå :)

 

Doom 3 var skummelt i 5 minutter , så fant du ut at du kunne forvente deg fiendene både foran og bak deg og at de prøvde å "skremme" deg gjentatte ganger på samme måte. Rundet spillet en gang mener jeg. og etter det giddet jeg ikke å ta en titt på det engang ,oppfølgeren/utvidelsen kopierte gravity verktøyet til Half life 2 og var enda litt mer skuffende da det egentlig ikke ga deg så mye nytt.

 

Det var her jeg til slutt forstod at den "banebrytende spillutvikleren" hadde falt av lasset , selv om D3 solgte bra...

 

Edit : Og det er jo her jeg er litt glad for at dette spillet ser ut som det går litt tilbake til røttende til Doom.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Doom 3 Last Man Standing mod var litt gøy syntes jeg. Likte å sammarbeide litt.

Lommelykt-greia i D3 ble ødelagt av ducktape mod'n.

 

Doom 2 online deathmatch går inn i bøkene som en klassisker i denne genre imo. Det likte jeg skikkelig godt den-gang-da.

 

Kommer nok til å teste nye Doom bare pga nostalgien.

Lenke til kommentar

Dette var skuffende saker. Jeg fikk ikke helt den DOOM følelsen. Som ved DOOM 3 der man så vidt turte å legge bort lommelykten i disse trange kalde koridorene av metall.

Men vi får se når det begynner å nærme seg slipp dato.

 

Jeg lastet ned en lommelykt mod nesten umiddelbart når jeg prøvde Doom 3. Den strappet lommelykta til våpenet så man slapp å unequippe den hele tiden.

Lenke til kommentar

Sorry, think I'll pass. Demoen ble fort ganske kjedelig og ensformig. Gjerne kall meg gammel, men endeløs splatting uten story er ikke lenger like underholdende for meg som det var for 20 år siden.

Hadde et fjernt håp om at de ville gå litt mer H. P. Lovecraft og redusert antall monstre og gjort det mer story drevet.

Lenke til kommentar

Doom 3 var skummelt i 5 minutter , så fant du ut at du kunne forvente deg fiendene både foran og bak deg og at de prøvde å "skremme" deg gjentatte ganger på samme måte.

 

Hadde nøyaktig samme oppfatning av Doom 3. Det tok ikke mange minuttene før alt det spennende med Doom 3 var borte.

 

Og fikk litt samme følelsen med kommende Doom, eller presentasjonen. Sommerfugler i magen når Doom logoen kom på skjermen. Et lite gisp når jeg så lyseffektene. Og en liten jubel innvendig når jeg så måtene man kunne knerte motstanderne på, og ikke minst motorsaga. Men etter noen minutter med dette så ble det allerede repitisjoner, og når de ville vise mer fra single playeren så mistet jeg egentlig interessen. Har en stygg følelse av at jeg kommer til å kjede meg rimelig kjapt. Mer av det samme, pakket inn i masse hype.

 

Men det er vel kanskje meningen at det skal være det samme gamle. Håper likevel at dette kommer med noe nytt.

Lenke til kommentar

jeg spilte både de første og det siste doom, og jeg har egentlig gledet meg en del da nyheten om et nytt doom var på vei, men jeg ble ikke noe særlig overbevist av gameplayet bortsett fra at det er unødig brutalt, ala MK 10. Ser ingen glede med å ploge gjennom demoner med motorsagen i ørten forskjellige "fatality" metoder. Dette virker mer action fylt enn nr.3 som faktisk hadde ganske guffen atmosfære, noe som jeg håper på at de vil ta vare på, og at lyden vil spille en rolle å skremme driten av folk, slik dead space gjorde.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ønsket meg en god kombinasjon av skrekk, gru og totalslakt av demoner samt et mer engasjerende gameplay.

Når de første Doom spillene kom så var det forståelig at mye av det som er mulig i dag ikke var mulig , en god Ai på fiendene og ikke minst muligheten for å ha intelligente alierte.

 

Viktig å ha en god følelse i slike spill sånn at man faktisk føler at man gjør en innsats for menneskeheten (eller gir blanke f) , et godt eksempel på dette er jo de moderne Fallout 3++ spillene som kombinerer skyting med rollespill og strategi (til en viss grad) , finner man den riktige kombinasjonen der så vil man trolig gjøre at spillerne vil stor kose seg med et nytt Doom selv om det ikke spilles på samme måte som forløperne.

 

Men utifra hva jeg har sett så tror jeg heller at jeg kommer til å kose meg mer med F4 enn med D4 (eller hva det nå er i nummerrekkefølgen )

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...