Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin krasj,svart skjerm, treig, krevande oppstart


Anbefalte innlegg

 

 

Har Xfx R7800 Ghost. 1 vifte. Har jo fungert svært bra tidligare, men så har eg pressa innstillingane litt med AMD Catlyst og kjørt f.eks bf3 på nest høgaste grafikk for å kjøre spelet smooth... Ingen tegn til problem før til no. Kan spele max 7 min og så berre krasja pcen heilt, laga en stråle lyd og skrur seg av eller så må en sku av pcen sjøl.. får bluescreen og får opp samme feilkode... Men det gjelde berre bf3 sålangt eg har sett, vist nok eit vanlig problem seie noken.. men ikkje veit eg.

Hm, dette høres jo virkelig ut som et temperatur-problem!

 

1. Har du prøvd å stilt ned endringene du har gjort, om det samme skjer?

2. Sjekket tempen mens du spiller?

 

På det tidligare 6800 skjermkortet blei det fort varmt og varte ikkje like lenge, men etter eg skifta har eg hatt god kjøling og null problem..  Har ikkje gjort store endringane sida eg reformaterte.. pcen er jo drit treig og er ikkje alltid eg får sett film pga all den laggen, då må eg isåfall sjå liten skjerm med mindre lag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen andre som reagerte på å støvsuge PCen?

 

IKKE støvsug maskinen din, bruk heller trykkluft!

Svært forsiktig då eg gjer det, skrur av pcen og helde i ro viftene så ikkje støvsugaren drar dei rundt... Veit at det er risky

Endret av seb1
Lenke til kommentar

Altså, mest sannsynlig skader du komponentene av å gjøre det.

Ikke sikkert at noe ryker med en gang, men det kan (og mest sannsynlig vil) korte ned levetiden på komponentene betraktelig.

 

Alternativet er å kjøpe en flaske trykkluft på boks for 49 kroner (eller deromkring) på Clas Ohlsson for å være sikker.

 

Men du velger jo selv hva du vil gjøre  :hmm:

Lenke til kommentar

Altså, mest sannsynlig skader du komponentene av å gjøre det.

Ikke sikkert at noe ryker med en gang, men det kan (og mest sannsynlig vil) korte ned levetiden på komponentene betraktelig.

 

Alternativet er å kjøpe en flaske trykkluft på boks for 49 kroner (eller deromkring) på Clas Ohlsson for å være sikker.

 

Men du velger jo selv hva du vil gjøre :hmm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...