Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Invitere mann på date jeg har møtt - så vidt -to ganger. Useriøst, rart, dumt eller kult?


Anbefalte innlegg

 

 

"Heisann!

 

Takk for sist. Jeg syntes vi hadde såpass god kjemi sammen sist vi møttes, og jeg synes du er ganske kjekk/søt/interessant så jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent. Har du lyst til å bli med meg på en kaffe/rusletur en gang?"

 

Ikke verre enn det. Spiller ikke veldig stor rolle om du bruker privatmailen eller jobbmailen din til dette (mange bruker jobbmailen sin til absolutt alt), men etter min mening bør man så snart som naturlig gå over til å bruke privatmail til private ting.

 

Ja, et godt forslag.

 

Men, jeg aner ikke om han har kjæreste eller samboer. Burde jeg skrive en lignende melding som den du nevner ovenfor uansett, og tenke at det verste som kan skje er en høflig avvisning?

 

 

Hei Isond :)

 

Jeg velger å svare gjennom denne da jeg gjerne vil gi en kommentar til innholdet i henrikwl sitt forslag her. I utgangspunktet er jo forslaget greit nok, men i.o.m. at du ikke vet livssituasjonen til "drømmeprinsen" din, så kan det kanskje være en ide å gå ut litt mer forsiktig ved å rett og slett utelate "kjekk/søt" i ovennevnte forslag? Eller hoppe ut i det, og bare følge forslaget han her har?

 

Det verste som kan skje, er å få et nei. Jeg har faktisk, tro det eller ei, fått nei ved et par tre anledninger. Merkelig med tanke på mitt fantastiske utseende og utrolige personlighet ... :tease:

 

Fra selvironi til deg igjen. Tenk på hva som er verst. Et i verste fall nei, eller aldri ha prøvd seg å ikke få vite? Kanskje han er den rette for deg? :)

 

 

Jeg utelot "kjekk/søt" og enhver annen hentydning til at jeg likte utseendet hans. :)

 

Skrev bare at jeg syntes han virket interessant, og at jeg kunne tenke meg å møte ham igjen. Han har muligens kjæreste, så da får han i så fall ta mailen som et kompliment og høflig avvise meg, :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går nok bra uansett

Alternativ 1: ledig og vil

Alternativ 2: Opptatt, men synes det er trivelig å få henvendelser. Svarer derfor pent nei

Alternativ 3: Er en idiot og gir teit svar. Greit å få avslag først som sist?

 

Ja, det "verste" er jo tross alt bare å få nei, fra en jeg ikke kjenner ennå.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke på å føle seg forsiktig frem. Har du lyst til å gå på en date med han så må du bare spørre. Kanskje han ikke har lyst, kanskje han er opptatt. Hvem vet, men sånn er livet. 

 

Personlig synes jeg det er mye bedre å få et nei enn å angre på at jeg ikke spurte. Har opplevd begge ved flere anledninger. 

 

Ja, tenker vel litt som deg. Har i alle fall sendt mail til ham, så får jeg se hva svaret hans blir.

 

 

Kult.

 

Da får vi bare håpe at det ordner seg.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan en person tro du er gift eller samboer utifra samtalen inneholdt omtale av din eks?

Forøvrig kommer det ikke godt fram om du er mann eller jente...

Utifra denne setningen

 

 

og kom til å snakke om eksen min som mann/far til barn,

Så antar jeg at du er mann...

 

At du utfra den setningen får det til at jeg er en mann, er "beyond me," men jeg er altså kvinne. :)

 

Og, problemet er vel at jeg ikke brukte ordet eks, bare nevnte eksen som far til barna, og også som mannen. Vet ikke hvorfor, angret like etterpå.

 

 

Når man er i tvil om tegnsetningen er rett eller om der mangler ord, så kan man dele opp setningen og bytt de om.

 

"Som mann/far til barn, kom jeg til å snakke om eksen min."

 

 

Bare for å følge opp rundt avsporingen din. Isond skrev altså dette;

 

"Sannsynligvis er han ikke interessert, kanskje delvis fordi jeg forrige gang snakket om familie etc., og kom til å snakke om eksen min som mann/far til barn, så kanskje han tror jeg er gift/samboer."

 

Selvfølgelig kunne Isond formulert seg annerledes og mer korrekt, men jeg hadde ingen problemer med å forstå henne rett. Tolkningene dine derimot, slet jeg noe med. Selvfølgelig, hvis man legger uvilja til, går det greit å feiltolke det meste :hm: .

 

Uansett. Nå har du vel forstått at Isond er ei dame som skrev at hun snakket om eksmannen som også er far til deres felles barn?

 

Kanskje tilbake til sak?

Lenke til kommentar

 

Jeg utelot "kjekk/søt" og enhver annen hentydning til at jeg likte utseendet hans. :)

 

Skrev bare at jeg syntes han virket interessant, og at jeg kunne tenke meg å møte ham igjen. Han har muligens kjæreste, så da får han i så fall ta mailen som et kompliment og høflig avvise meg, :)

 

 

 

Hipp, hipp, hurra :fun:

 

Da håper jeg at :love: vil blomstre ...

 

... hvis ikke, skal ingen komme å påstå at det var din feil som aldri tok kontakt :nei:

 

Ha en fin dag, og tvi tvi :)

 

 

 

Ja, jeg vet, for mye bruk av "smileys" ... :blush:

Endret av 96abrevs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ta også oppdater denne tråden da TS, når du har fått svar!

 

Selv så jobber jeg i tilsvarende "bransje" som deg :)

For å krydre litt, kan jeg si at jeg har fantasert om å gjøre tilsvarende ting som deg i ett par anledninger.

Men den ene dama vet jeg har snart voksne barn, og jeg er 30 selv så har latt det gå.

 

Men uansett, lykke til! Kanskje blir det bra. Den som intet våger intet vinneR!

Lenke til kommentar

Jeg er så spent, haha! Gjerne oppdater når du får svar. =)

 

Ok, men ikke noe svar så langt. Vet at han ikke leser mail hver dag (fant ut det siden vi måtte kommunisere via mail før muntlig eksamen), men håper han svarer før helgen i alle fall.

Endret av Isond
Lenke til kommentar

ta også oppdater denne tråden da TS, når du har fått svar!

 

Selv så jobber jeg i tilsvarende "bransje" som deg :)

For å krydre litt, kan jeg si at jeg har fantasert om å gjøre tilsvarende ting som deg i ett par anledninger.

Men den ene dama vet jeg har snart voksne barn, og jeg er 30 selv så har latt det gå.

 

Men uansett, lykke til! Kanskje blir det bra. Den som intet våger intet vinneR!

 

Hvorfor gjorde du ikke noe med den andre anledningen da?

 

Tviler på at dette blir noe av, men gøy om han mot formodning svarer positivt.

Lenke til kommentar

Jeg er så spent, haha! Gjerne oppdater når du får svar. =)

 

Jeg fikk svar i går. Til min store overraskelse skrev at han gjerne vil møtes en dag! Og så understreket han at han kun svarte sent fordi han sjelden sjekker e-post.....

 

Hehe, ble litt satt ut, og vet ikke helt hva skal svare. Føler plutselig et stort press; skal jeg nå foreslå tid og sted, eller svare hyggelig at jeg ble glad - og så avvente hans svar? Eller skrive noe helt annet? Uff, jeg er skikkelig dårlig på dette kjenner jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så bra! :)

 

Her ville jeg spurt han om når det eventuelt passer for han, også kanskje foreslått et hyggelig sted hvis du vet om en kafe eller lignende som kunne passet. 

 

Har skrevet en mail hvor jeg spør når det passer for ham, og hvor han vil synes det er enklest å møtes. Vi skal avtale nærmere visstnok. Grugleder meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe negativt i at "hun" tar initiativet...

Da viser hun jo at hun liker oss og vi kan slappe litt mer av og være oss selv for godt og vondt.

 

Han har faktisk tatt over initiativet delvis nå; spurte om jeg kunne ringe, og så avtalte vi å møtes. Han var veldig proaktiv, og sier han skal ringe meg dagen før og avtale nærmere tid og sted. Fornøyd så langt. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...