Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

Mercedes_Benz_Logo_11.jpg



Dette er en tråd der du kan bli kjent med bilmerket, diskutere nyheter, ditt siste kjøp, eller annet generelt rundt Mercedes

* Hold en hyggelig og saklig diskusjon
* Diskusjon skal i hovedsak dreie seg om Mercedes
* Respekter andre sine meninger, man trenger ikke alltid å være enige
* Trenger du hjelp til å feilsøke eller fikse bilen din så kan du bruke teknisk-forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=134
* Ellers så gjelder forumets Retningslinjer her også. :)

Mangler det en tråd om ditt favoritt-merke, så kan du sende PM til Gavekort, eller lage din egen tråd og kopiere denne førsteposten. Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der ble stjerna formet riktig ja, rund som den skal være.

 

Jeg tror imidlertid ikke Daimler-Benz vil være veldig fornøyd med at stjerne og tekst kombineres slik med en font som virker til å være offisiell.. De mener de har enerett på å kombinere de to tingene, selv merkeklubbene får ikke lov til det..

Lenke til kommentar

For å komme igang med trådens kanskje egentlige innhold, jeg venter spent på C 350 E (tror jeg den kommende hybriden fra C-klassen heter). Kan bli et spennende og miljøriktig alternativ, som beholder sportslighet, comfort og lave forbruk. Det gjenstår ennå å overtale fruen til å sette seg ned i bilen i motsetning til dagens GLK vi kjører nå. :)

Lenke til kommentar

C350e er ikke noe dumt valg tror jeg, det eneste kjipe er at den har mistet en del bagasjeplass, samt at den ikke leveres med 4Matic..

 

De burde rett og slett hatt eldrift foran og tradisjonell drift bak, det kunne funks bra..

 

Blir spennende å se om de kommer med en 4Matic-hybrid snart, det mangler jo rett og slett i dag.

 

For min egen del er uansett C-klasse for liten, bagasjerommet er alt for lite.. E-klasse som jeg kjører i dag har så vidt et akseptabelt bagasjerom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

C350e er ikke noe dumt valg tror jeg, det eneste kjipe er at den har mistet en del bagasjeplass, samt at den ikke leveres med 4Matic..

 

De burde rett og slett hatt eldrift foran og tradisjonell drift bak, det kunne funks bra..

 

Blir spennende å se om de kommer med en 4Matic-hybrid snart, det mangler jo rett og slett i dag.

 

For min egen del er uansett C-klasse for liten, bagasjerommet er alt for lite.. E-klasse som jeg kjører i dag har så vidt et akseptabelt bagasjerom.

Da er det vel bare å gå opp 13 bokstaver og over på grønne skilt, bilen din er ikke lenger fin, men fortsatt MB og masse bagasjeplass..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvordan vil ren elektrisk drift fungere hvis den hadde vært satt opp til å ha el på forhjulene og bensin på bakhjulene? Ville den ikke i utgangspunktet oppførte seg rart siden den skal ha drift på alle hjulene? Hvordan løser bilfabrikanter slike problemer?

Lenke til kommentar

Var innom BOS isted ifm service og pratet litt med selgerne da. C350e var antatt inn i september, men store usikkerhetsmomenter i produksjonen nå ga mer sannsynlighet først til neste år.

Men da kommer også GLC (tidligere GLK) som helt ny bil, også med en hybrid-modell.

 

Heldigvis står vi mye friere i valget nå, siden vi ikke lenger skal ha med barnevogn rundtom. 

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å gå opp 13 bokstaver og over på grønne skilt, bilen din er ikke lenger fin, men fortsatt MB og masse bagasjeplass..

R-klasse er fantastisk den, hvis man liker den typen bil..

For min del er R-klasse uaktuell, dessuten er det en modell de klokelig nok har gått vekk fra. 

 

Hvordan vil ren elektrisk drift fungere hvis den hadde vært satt opp til å ha el på forhjulene og bensin på bakhjulene? Ville den ikke i utgangspunktet oppførte seg rart siden den skal ha drift på alle hjulene? Hvordan løser bilfabrikanter slike problemer?

 

Eldrift er vel mest aktuelt ved bykjøring uansett, da har det jo i realiteten null betydning hvor driften er.. 

 

Mercedes GLE 500e har begge deler. Kommer til Norge i november, starter på rett under millionen.

Takk, den hadde ikke jeg fått med meg..

Da kommer vel E-klasse med samme motorisering i 213 da, den kommer nok neste høst som 2017-modell.. 

 

Var innom BOS isted ifm service og pratet litt med selgerne da. C350e var antatt inn i september, men store usikkerhetsmomenter i produksjonen nå ga mer sannsynlighet først til neste år.

Men da kommer også GLC (tidligere GLK) som helt ny bil, også med en hybrid-modell.

 

Heldigvis står vi mye friere i valget nå, siden vi ikke lenger skal ha med barnevogn rundtom.

BOS er selve problemet med Mercedes i Norge dessverre, de har gjentatte ganger demonstrert sin udugelighet ovenfor meg..

Lenke til kommentar

Alle offisielle forhandlere i norge er vel under BOS' nåde, er nok dem som har alle norgesrettigheter. Samme med Møller for VAG, her i sør er det en annen gruppe som styrer VAG(Gumpens auto), men det har ikke annet valg enn å forholde seg til Møller. Som da gjør at delepriser f.eks prises sentralt i blod, uten Gumpen kan gjøre noe med det(derfor har de ingenting imot når vi bestiller delene selv fra tyskland til halve prisen og utfører arbeidet hos dem).

Lenke til kommentar

Delepriser er nå en ting.

Men BOS Autostern her i Oslo klarer ikke å utføre en service etter bilens anvisning en gang, de valgte faktisk å ringe meg som eier for å få vite hva som skal gjøres på service..

Det ble selvsagt feil, og de har heller ikke tilbudt seg å ordne opp i feilen.

 

Resultatet er at bremsevæske ikke er byttet etter foreskrevne intervaller, noe som potensielt kan gi meg en regning på 10k++ hvis SBC-enheten takker for seg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Har bestilt meg en MB GLC 350e 4Matic 2xamg med alt utstyr. Farge er Designo matt brun.

 

Fikk vite at jeg er eneste i Norden som har bestilt den med den fargen, blir spennende!

Hva fikk du av leveringstid nå?

 

 

Endte for øvrig opp med en C200T 4matic i fjor, 2x AMG. Kunne neppe vært mer fornøyd, den nye bensinmotoren nå er utrolig med bunndrag tett opp til dieselen og gir seg ikke før på 6000rpm. Låter pent når den får pedal også.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bestilte før jul, lev i Juni/Juli. Var ledig prod plass i Februar, så får den nå i Mars:)

 

Har også nå bestilt Diamant grillen, amg breddere(originale) og amg sport eksos som man kan velge på 250 og 300 bensin.

 

Slik blir lyden: https://youtu.be/ogxZlFKmgsk

Gratulerer, synes disse er fine. Regner med du har fått den og er fornøyd? Har selv har C250d 4Matic snart to år, men gjorde en bommert og prøvde C43 AMG.. Så nå ble det bestilt..

Lenke til kommentar

Gratulerer, synes disse er fine. Regner med du har fått den og er fornøyd? Har selv har C250d 4Matic snart to år, men gjorde en bommert og prøvde C43 AMG.. Så nå ble det bestilt..

 

Med den gledelige avgiftsutviklingen kommer antakelig disse modellene til å bli noe mer vanlige i Norge, selv om prisen fortsatt er høy for den gjennomsnittlige bilkjøper. C43 er virkelig snop. Håper du bestilte sportseksosen med denne, som låter helt utrolig lekkert. Grattis!

Endret av Pop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...