Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hemorider


Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har fått hemorider, hatt det slik i ca halvannet til to år. Finnes det noen form for hjemme-behandling mot det? Jeg synes det er veldig ubehagelig å snakke med fastlegen om det, og har ikke turt å nevne noe om det de få gangene jeg har vært innom legekontoret de siste to årene.

Jeg har googlet så mye om dette, og funnet masse rart, men ønsker å gjerne høre fra noen med erfaring, om det faktisk finnes gode hjemme-behandling for dette.

 

Alle tips mottas med stor takk!

 



Anonymous poster hash: d5bbf...2f2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ta en tur til legen. Legen vil stikke fingeren inn i din anus for å sjekke om du har hemorider. Legen vil først be deg ligge sidelengs. Har du hemorider må du behandle dette hos en lege på sykehuset som utfører operasjoner. Legen på sykehuset vil bruke et utstyr som utvider rompehullet ditt. Så vil legen sette på en strikk på en dildo lignende gjenstand. Også vil denne dildoen settes inn i ræva din og knytes rundt hemoriden. På denne metoden får ikke hemoriden blod fra kroppen og vil etterhvert dø ut. Når hemoriden dør ut vil strikken automatisk falle av når du skal bæsje. Denne metoden gjelder kun hemoride tilstand 1 og 2.

 

Ved hemoride tilstand 3 så må legen skjære av hele hemoriden. Slapp av du føler ingenting. Selve operasjon tar bare 15 minutter og du kan gå hjem på selve dagen.

 

Hemoride krem er bare for å forhindre at hemorider oppstår. Har du allerede fått hemoride så må du ha legehjelp og legens dildo utstyr for å fjerne hemoriden.

 

Som sagt det står forebygging. Å forebygge betyr å forhindre at du får hemoride. Hvis du allerede har fått hemoride så er kremen ubrukelig. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD%20default%20Catalog/Intim%20og%20underliv/Hemoroider%20og%20analkl%C3%B8e/default.aspx

Endret av Rioter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Helvete... Vil ikke ha en doktor-dildo opp i anus... Men slår vel den veldig random smerten jeg får når jeg bæsjer og ubehageligheten ved å sitte for lenge.

 

Anonymous poster hash: d5bbf...2f2

 

 

Det er bedre å gå til legen. Hvis du lar hemoriden vokse seg for stort vil du få større problemer enn det du har nå.

Hemoriden vokser hele tiden. På tide å la legen drepe hemoriden :)

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hemoride krem er bare for å forhindre at hemorider oppstår. Har du allerede fått hemoride så må du ha legehjelp og legens dildo utstyr for å fjerne hemoriden.

 

Som sagt det står forebygging. Å forebygge betyr å forhindre at du får hemoride. Hvis du allerede har fått hemoride så er kremen ubrukelig. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD%20default%20Catalog/Intim%20og%20underliv/Hemoroider%20og%20analkl%C3%B8e/default.aspx

 

Huh? Det har jeg ikke hørt om. Hvordan kan man vite når man bør starte forebyggende tiltak? Vil det egentlig si at "alle" bør smøre tuten?

 

Fikk en god latter av innlegget ditt, bra skrevet :thumbs: "legens dildo utstyr" :rofl:

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig at en salve eller stikkpiller kan hjelpe; det kommer an på hvor stort problemet er.  Du kan i alle fall prøve og se hva som skjer.  Ellers regner en med at minst 50% av befolkningen utvikler hemoroider en eller flere ganger i løpet av livet, så legen får neppe se noe han ikke har sett mange, mange ganger før.

Lenke til kommentar

Det kan være vanskelig å skille mellom en litt ømfintelig bak og hemroider til tider... Det er ikke uvanlig å ha en bloddråpe eller to på toalettpapiret om man er litt ekstra god i å tørke seg, samt papiret er litt grovt..

 

Men om man er plaget med sterk kløe kan det vel være greit å ty til litt selvbehandling om man har misstanke og ikke ønsker å gå til legen, da er tipset alltid fiberrik mat.. Havregrøt er alltids en vinner :)

 

Utover det, ville jeg faktisk besøkt legen..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

"legedildo i ræva" har ingenting med homofili å gjøre, så slapp av. Det er mye bedre å bli kvitt det, tror du ikke?

hvis det går for lang tid må det opereres, og da får du et ekstremt sviende sår som gjerne gir 2-3 uker sykemelding og daglig rensing og faenskap.

Lenke til kommentar

hvis det går for lang tid må det opereres, og da får du et ekstremt sviende sår som gjerne gir 2-3 uker sykemelding og daglig rensing og faenskap.

 

I de fleste tilfeller er hemoroidene innvendige, så "daglig rensing" er ganske så uaktuelt.  Om de sitter utvendig er det heller ikke snakk om mer enn vanlig renslighet, siden området uansett ikke lar seg holde verken sterilt eller fullstendig rent.

 

Hemoroideoperasjoner er vanligvis svært greie inngrep og pasienten er som oftest fullstendig fri for plager etter kun få dager.  Og "ekstremt sviende sår"?  Ikke med mindre noe går alvorlig galt under inngrepet.

Lenke til kommentar

Har blitt operert to ganger selv.  Fullstendig uproblematisk, litt sår et par dager og det var det.  I tillegg har jeg assistert ved operasjoner og snakket med en rekke pasienter i ettertid.  Jeg fikk forøvrig to ukers sykemelding begge ganger, men det ligger ingen automatikk i at man derfor ligger og vrir seg i smerter i to uker til ende.

Lenke til kommentar

Du kan forsøke Scheriproct (Rektalsalve) i en ukes tid. Hvis du ikke merker noen bedringer bør du ABSOLUTT gå til legen. Du vil mest sannsynlig få med deg salve eller stikkpiller (Jeg anbefaler stikkpiller, det funket gull for meg!).

Hvis du velger å ikke gå til legen med "homo fordi du får en finger i rævva" som grunnlag, syntes jeg faktisk ikke du fortjener noen tips til hjemmehjelp heller. 

Hemoroider er heller ikke ekkelt eller uvanlig, det er simpelthen blodkar som har sprukket eller har utvidet seg. Hvis du har hatt problemer med hard avføring, kan dette være årsaken (For mye pressing, f.eks).

 

Stikk til legen. Tråd løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...