Gå til innhold

Det er ingen mening med livet, hvorfor lar alle seg lure? Vær så snill, våkne.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

18-år gammel her. Nå må dere vær så snill førstå! Det er ingen mening med livet. Absolutt ingen mening. Livet er en lidelse. Evolusjon sier at man skal utvikle seg helt til man får avkom, og etter dette skal det bare nedover. Uten å fornærme noen, jeg forstår ikke hva som er så gøy med å vite at du skal eldes og dø. Mange her er sikkert allerede i sine 30-år. Det er ingen mening. 

 

Hva er poenget med en jobb? Du skal komme til jobben, gjøre jobben, og dra hjem. Etter 40 år så har du innsett at det du gjorde ikke hadde noe å si for samfunnet. Jeg vil likevel dra fram et unntak; Det som er meningen med livet er å finne meningen. Teknologi, vitenskap, ekspansjon. Charles Darwins evolusjonsteori på universets-nivå. Sikre menneskeartens overlevelse. Våkne opp folkens! Vær så snill! Hvorfor kan dere ikke forstå? Hvordan gir det mening å nyte livet? Vi må jobbe for vår fremtid. 

 

De modernisiske forfatterne understreker denne eksistensialismen; Denne meningsløsheten. Kierkegåård, Franz Kafka. Vær så snill, les disse og forstå, føl på angsten. Det er sunt å bli opplyst. 

Vi må satse på forskning og teknologi slik at vi kan nå ut der, og komme enda nærmere svaret. Det er så mye vi ikke vet, og muligens vi ikke kommer til å vite. Krig og naturødeleggelser vil utslette oss. Dessuten vil vi allerede i 2050 bruke ressurser som tilsvarer 3 jordkloder, da er ekspansjon helt nødvendig for å hindre total kollaps. Hvorfor kan ikke folk våkne? Vi må sikre vår plass i universet, forske på udødlighet. Det er så mange planeter der ute vi kan kolonisere. Så mye ressurser som kan være godt for oss, både vår fremgang og fjerne fattigdom. 

 

Jeg har aldri tenkt å ta meg jobb i fremtiden, og satse fullt på dette. Det er meningsløst. Forskning,  forskning, forskning. Jeg skal studere medisin og astrofysikk, prøve å gjøre dette samtidig. Kjøpe bøker for astrofysikk også, og håper dette vil være mulig.

 

Våkne opp, vær så snill. 

Vi lever i vår egen boble.

Endret av Pi314
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Ja, men vi som lever i den bobla kan ha det fint inni den.

 

Du tenker for mye og prøver å finne en mening med alt. Slipp deg løs og innse at ikke alt er så viktig.

Lenke til kommentar

Jaha... så siden det ikke er noen mening må vi passe på å ikke "nyte livet" fordi det gir mer mening å kolonisere rommet?? Hvis det ikke er noen mening med noen ting, da er det heller ingen mening med ekspansjon, forskning og rom-kolonisering. Du tror åpenbart på at livet har en mening, du er bare ikke enig i hva andre synes gir livet mening. Hint: veldig få vil synes det gir livet mening å fylle dine behov...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jaha... så siden det ikke er noen mening må vi passe på å ikke "nyte livet" fordi det gir mer mening å kolonisere rommet?? Hvis det ikke er noen mening med noen ting, da er det heller ingen mening med ekspansjon, forskning og rom-kolonisering. Du tror åpenbart på at livet har en mening, du er bare ikke enig i hva andre synes gir livet mening. Hint: veldig få vil synes det gir livet mening å fylle dine behov...

Fylle mine behov? Fylle våre behov, felleskapets  behov. Det vi alltid har prøvde å finne svaret på; meningen med livet. Ekspansjon sikrer et step nærmere det svaret, meningen med livet. Det er derfor eskpansjon og forskning faktisk gir mening, da dette bringer oss nærmere, i motsetning til alt annet. Vet ikke, finner du meningen med livet ved å sitte i kassa på rimi?

Endret av Pi314
Lenke til kommentar

Hvorfor må det være en mening med livet? Er det ikke nok å finne frem til sin egen lykke? Jeg tror at om din mening med livet, er å finne meningen med livet, så kan det lettere føre til skuffelse enn tilfredshet.

 

Jeg tror ikke det er en overordnet mening med livet, og ikke ser jeg hvorfor det må være en mening. Det betyr ikke at jeg ikke ser mening med livet, eller at enkeltpersoner finner fram til sin egen mening med livet. 

Lenke til kommentar

Wow, en 18-åring som ikke har trua på livet. Så unikt og originalt!

 

Det er lett å tenke på hvor små vi er i det store bildet, men prøv i det minste å se hva du kan få ut av det. Vær litt egoistisk. Finn ut hva du liker, og kjør på (innenfor rimelighetens grenser, naturligvis). Da kan du i alle fall nyte den tida du har.

Endret av Aleks855
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meningen med livet er å komme seg på toppen av pyramiden. Du kommer deg på topp gjennom politikk, krig og erobring. For eksempel President Erdogan jobbet seg opp til Statsminister. Nå ønsker denne fyren å bli diktator over republikken Tyrkia. Fra diktator vil han bli konge og sørge for at hans avkom får et godt liv. Jeg kan gi deg enda et eksempel om den nåværende spanske monarkiet. Les litt om den spanske kongefamilien.  http://en.wikipedia.org/wiki/Juan_Carlos_I_of_Spain

 

Meningen med livet er å samle befolkningen slik at du kan erobre andre nasjoner. Det er meningen med livet. Du må klatre opp piramiden ellers har livet ingen mening. Meningen med livet er å bli en hersker. Det er menneskets mening med livet.

 

Hitler var ikke en dritt, men klarte å klatre seg opp i piramide stigen og startet 2 verdenskrig.

Anders Behring Breivik var ikke dritt, men han bestemte for å gi livet mening. Han ble lei av å være arbeidsledig og tok et oppgjør med den norske politiske eliten. Mange muslimer i Norge er dritt lei av å være arbeidsledig. Dermed finner de mening med livet ved å verve seg inn i Taliban, Islamske stat osv. Slik at de kan klatre opp på piramide stigen.

 

På norsk skole blir du hjernevasket til å

1. Skaffe deg utdanning

2. Jobbe for andre mennesker

3. Du må aldri starte din egen bedrift. Du må ta utdanning og søke jobb. Med andre ord være en slave og jobbe for andre mennesker livet ut.

 

Hvordan kan staten hindre at folk finner med mening med livet? Denne ordningen kalles velferd og NAV. NAV har som oppgave å hindre folket med å bli rebeller mot staten. Velferdsordning stammer fra Romerriket der befolkningen ble bestikket av staten. Slik at de rike eliten som styrer landet kunne forhindrer borgerkrig og opprør. Så hvis du er hos NAV. Da er livet meningsløs for NAV skal ikke hjelpe deg. NAV skal hindrer deg med å bli en rebel mot staten. NAV hindrer den norske befolkningen politisk makt. NAV er en distraksjon for å hindre opprør.

 

WHY DID ROMANS GET BREAD AND CIRCUSES?

Rome was the largest city in the world. By AD 300, it had a million inhabitants, many of whom were hungry and unemployed. To stop them from rioting, they were given “bread and circuses.” The “bread” was the regular ration of grain issued to Roman citizens, and the “circuses” were the free entertainments and chariot races provided by politicians and emperors.

http://www.factmonster.com/dk/encyclopedia/ancient-rome.html

 

For de fleste muslimer. Gir det mer mening å bli medlem for den islamske stat enn å sitte hos NAV og være arbeidsledig.

https://www.youtube.com/watch?v=mvMutWXVxWs

 

For Anders Behring Breivik gir det mer mening å krige mot den norske stat. Enn å sitte hjemme, spille dataspill og være arbeidsledig. Anders Behring Brevik forstod at NAV ikke er der for å hjelpe ham, men for å hindre at folket finner mening med livet. Når folket finner mening med livet kan de klatre opp på piramide stigen. Breivik klatret opp på piramiden ved å drepe mennesker. ABB har over 900000 følgere over hele verden.

 

For Adolf Hitler gir det mening å erobre verden.

 

Siste eksempel er Mao Zedong. Han som innførte kommunismen i Kina. Han var en jævla bonde :) som klatret opp på piramiden. Etter at han vant borgerkrigen i Kina levde han et luksus liv. Livet gav plutselig mening. http://en.wikipedia.org/wiki/Early_life_of_Mao_Zedong

Endret av Rioter
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

[...]

Fylle mine behov? [...] Det er derfor eskpansjon og forskning faktisk gir mening[...]

Ja, dine behov. Du finner tydligvis mening i at "eskpansjon og forskning" skal være hovedfokus og det "alle" skal bidra til. Hele førsteposten oser av at alle andre skal jobbe for dine mål, du skal riktignok "bidra" selv ved å kjøpe astrofysikkbøker samtidig som du studerer medisin(?)... men dette dreier seg om at du vil ha dine behov dekket ved at alle andre "våkner" og ser din "sannhet"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ønsker mening med livet.

 

1. Så må du bli en politiker og kjempe deg fram til politisk makt. Når du har fått makten kan du bruke militæret til å styrte kongefamilien i Norge. Slik at du selv kan bli konge.

 

2. Du samler rebeller og kriger mot staten. Et borgerkrig med andre ord.

 

3. Hent din inspirasjon fra Julius Ceasar, Adolf Hitler, Vladimir Putin, Erdagon osv.

http://www.nrk.no/verden/mange-stemmer-taktisk-i-dagens-valg-1.12397686

 

4. Du kan være lydig borger og følge systemet. Systemet hindrer at du finner mening med livet.

 

5. Lær mer om Julius Ceasar. Hvordan Ceasar gikk fra å være en President/konsul av romerriket til å bli en diktator.

Endret av Rioter
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Å klatre til toppen er en mening for noen, for andre er det helt andre ting. Man må rett og slett finne sin egen.

 

Å klatre til toppen er tydeligvis Rioter sin mening, men dette er på ingen måte universellt. Meningen må vel være å gjøre det man selv vil, enten det er å komme seg til toppen eller noe helt annet, som f.eks TS sin mening.

 

Det finnes ingen riktig eller gal mening, TS sin mening er like riktig eller gal som Rioter sin mening...

 

 

TS: du bør bli forsker, da kan du jobbe mot det du mener er riktig, men ikke forvent at andre mener det er like viktig som deg :)

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livet og eksistensen har ingen direkte mening. Vi blir født, vi eldes og vi dør. Det er opp til hver enkelt å finne sin egen mening om sin eksistens og hva de vil gjøre utav denne "gaven" vi kaller livet. Fordi det er det det er egentlig, en gyllen gave. Vet ikke hvem som kom opp med det (en av forfatterne for Kung Fu Panda), men er et veldig fint sitat der som ble sagt av karakteren Oogway:

 

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present.

 

Men aller meste avhenger av Universet da, for det bestemmer når og hvor man blir født. Så er det opp til foreldrene å gi denne ungen en god oppvekst og oppdragelse. Men bare inntil denne ungen blir selvbevisst og klar over denne gaven. Da er det opp til det individet å finne ut av ting, alt fra å sitte hjemme og spille spill hele tiden, eller å dra ut i den store verden og utforske ukjente steder, eller skape noe som gir høy inntekt og status. Men, en ting er inneforstått av alle og det er at man kan ikke ta fra livet uten å gi noe tilbake. Eller joda, er litt satt på spissen, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg er inneforstått med at for at jeg skal ha det bra i livet, må jeg jobbe for det, gi min tid og ekspertise til andre og få godtgjørelse tilbake i form av lønn og goder. Og siden jeg er byggingeniør, så føler jeg jeg gir masse til samfunnet. Jeg bruker riktignok aller meste av tiden min foran to skjermer, modellerer, tegner, lager underlag til fabrikker, men vi ser produktet av det vi gjør, i form av store bygninger som skaper ly og jobb til andre mennesker.

 

Mange vil nok si at jobber for et kall i livet, å finne sin plass for å bidra mest. Det gjelder bare å finne ditt kall i livet, og hva du selv vil få ut av det.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
Mangelfull skrev (På 7.6.2015 den 14.39):

Forskning,  forskning, forskning. Jeg skal studere medisin og astrofysikk, prøve å gjøre dette samtidig. Kjøpe bøker for astrofysikk også, og håper dette vil være mulig.

Og det er totalt meningsløst det også, men gjør hva du føler for. Jeg dømmer ikke.

Nei det er ingen mening med livet, for det forutsier at det er en skaper som skapte universet med mål og mening. Men hva så? Om du jobber livet av deg og strever, eller om du lever i luksus uten å jobbe, om du er Ghandi eller Hitler. Ikke noe av dette har noe å si i sekundet du dør. Da er verden for deg over, akkurat som den har vært i de milliarder av år før du eksisterte.

Så hva gjør det om noen bor i en boble? Det er like mye/lite meningsløst som å være opplyst over at livet er meningsløst.

Mangelfull skrev (På 7.6.2015 den 14.39):

Evolusjon sier at man skal utvikle seg helt til man får avkom, og etter dette skal det bare nedover

Evolusjon sier ikke noe. Evolusjon er bare noe som skjer. Det er en beskrivelse, ikke en begrunnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en tråd fra 2015, som vel mer går på livssyn eller psykologi enn vitenskap.

Hver enkelt må finne sin mening med livet. For noen vil meningen med livet kun å overleve til man har formert seg. For andre kan meningen med livet være å hjelpe andre. For noen vil det å gjøre våre felles omgivelser vakrere, mer bærekraftige eller lettere å bruke. For noen vil det forske for framtiden gi mening, og for andre igjen vil det å forske i vår felles fordid være meningsfullt. Det å bygge hus for andre, det å sørge for tryggere trafikk, å bidra til å passe på at flest muliog følger felles spilleregler (lover). Det finnes både store og mindre meninger med livet. Vi lever i et komplekst samfunn der det er behov for både de som dyrker mat og de som som finner ut hvordan verden EGENTLIG er bygd opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...