Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Gebyr på 640?! St.Olavs Sykehus.


sondre19

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en lang sykehushistorie. Sist jeg var til kontroll like før jul, avtalte jeg med kirurgen at jeg selv skulle ta kontakt for videre behandling. Etter et halvt år nå, så får jeg purring på hele 640,- kroner for at jeg ikke hadde møtt opp til (avtalt?) tid... Jeg ringte til avdelingen og de sier at de har gitt meg brev, noe de ikke har gjort. De sier også at de har sendt meg en sms 24 timer før avtalen, om en påminnelse for timen. Jeg har heller ikke fått noen sms. Hun jeg snakket med dobbeltsjekket også nr. mitt. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? 

 

Med vennlig hilsen

fortvilet gutt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har en lang sykehushistorie. Sist jeg var til kontroll like før jul, avtalte jeg med kirurgen at jeg selv skulle ta kontakt for videre behandling. Etter et halvt år nå, så får jeg purring på hele 640,- kroner for at jeg ikke hadde møtt opp til (avtalt?) tid... Jeg ringte til avdelingen og de sier at de har gitt meg brev, noe de ikke har gjort. De sier også at de har sendt meg en sms 24 timer før avtalen, om en påminnelse for timen. Jeg har heller ikke fått noen sms. Hun jeg snakket med dobbeltsjekket også nr. mitt. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? 

 

Med vennlig hilsen

fortvilet gutt...

 

Ta kontakt med telefonoperatøren din og hør med dem? Altså om du har fått noe fra dem eller ikke, har du ikke det er jo saken biff. 

 

Men ser for meg at dette fort kan bli mye arbeid slik at det letteste er nok å bare bite det i seg og betale. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

Hei, jeg har en lang sykehushistorie. Sist jeg var til kontroll like før jul, avtalte jeg med kirurgen at jeg selv skulle ta kontakt for videre behandling. Etter et halvt år nå, så får jeg purring på hele 640,- kroner for at jeg ikke hadde møtt opp til (avtalt?) tid... Jeg ringte til avdelingen og de sier at de har gitt meg brev, noe de ikke har gjort. De sier også at de har sendt meg en sms 24 timer før avtalen, om en påminnelse for timen. Jeg har heller ikke fått noen sms. Hun jeg snakket med dobbeltsjekket også nr. mitt. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? 

 

Med vennlig hilsen

fortvilet gutt...

 

Ta kontakt med telefonoperatøren din og hør med dem? Altså om du har fått noe fra dem eller ikke, har du ikke det er jo saken biff. 

 

Men ser for meg at dette fort kan bli mye arbeid slik at det letteste er nok å bare bite det i seg og betale. 

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å betale om jeg hadde glemt timen. Men det føles så feil at jeg skal betale for noe som ikke er min feil. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å betale om jeg hadde glemt timen. Men det føles så feil at jeg skal betale for noe som ikke er min feil. 

 

 

Slik er det av og til, men du kan jo gjøre det du kan for å overbevise de om at feilen ligger på deres side men det kan gjerne kreve mye ressurser og derfor er det ikke "verdt" 650 kr

Lenke til kommentar

Vi kan sjekke om sms virkelig er gått ut og hvor den er gått. Dvs sykehuset kan gjøre det for deg opp mot IT-leverandøren.

Innkallingsbrev kan sjekkes at det er gått ut av skriveren, men det er ingen fullstendig garanti for at noen faktisk puttet det i postkassen.

 

Ring uansett sykehuset først, de kan hjelpe deg langt mer enn dette forumet.

En ting er hva de på sentralbordet sier er gjort, en annen er hva loggene sier (som gjerne kan si at normal prosedyre ikke er gjennomført eller fullført).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke betalt dersom du ikke har fått sms eller brev....

 

Bare stå på ditt. Dersom sykehuset velger å ta det til retten så møter du i retten og fortsetter å stå på ditt. Dette skjer neppe.

 

Jeg hadde samme disputt med tannlegen min (offentlig) en gang. Kravet ble trukket etter en eneste telefonsamtale.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke betalt dersom du ikke har fått sms eller brev....

 

Bare stå på ditt. Dersom sykehuset velger å ta det til retten så møter du i retten og fortsetter å stå på ditt. Dette skjer neppe.

 

Jeg hadde samme disputt med tannlegen min (offentlig) en gang. Kravet ble trukket etter en eneste telefonsamtale.

 

Før han kommer til retten som du nevner vill han endre opp med inkasso og betalingsanmerkninger, noe som er ganske kjipt.. 

Lenke til kommentar

Det har vært endringer i lovgivning om inkasso de siste årene. Det er ikke lengre like lett for å firmaer å sende krav til inkassoselskap. Dersom du får inkasso i posten er det bare å ta kontakt med inkassoselskapet og si at kravet er omstridt så vil kravet være ugyldig. Etter dette vil det være opp til innkrever om dette skal tas videre til retten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært endringer i lovgivning om inkasso de siste årene. Det er ikke lengre like lett for å firmaer å sende krav til inkassoselskap. Dersom du får inkasso i posten er det bare å ta kontakt med inkassoselskapet og si at kravet er omstridt så vil kravet være ugyldig. Etter dette vil det være opp til innkrever om dette skal tas videre til retten.

Dette var jeg ikke klar over.

Lenke til kommentar

Om SMS kan dokumenteres til mottaker så er game over..

(intet problem med dagens teknologi)

 

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. 

 

Det er en grunn til at man ikke kaller inn folk til legetimer bare med SMS og på ekstremt kort varsel.

 

(Men hvis TS blånekter for å ha fått noen SMS, i motsetning til å hevde at han ikke fikk lest den i tide eller ikke kunne møte på så kort varsel, så hjelper det naturligvis ikke saken om det kan dokumenteres at SMS ble sendt.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Om SMS kan dokumenteres til mottaker så er game over..

(intet problem med dagens teknologi)

Vel... da må netteier (telenor/NetCom etc) på banen for avsender kan bare dokumentere vellykket sending av en SMS.

Jeg vet ikke hva som kreves for å få netteiere til å studere sine basestasjon logger eller hvor lenge disse loggene faktisk beholdes.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig om verken innkallingsbrev eller sms har kommet frem. Høres litt for utrolig for bare tilfeldigheter.

 

Om du har sagt du selv vil ta kontakt for neste del i behandling, så er du tydeligvis likevel satt opp til time. Misforståelse mellom dere er godt mulig. Evt mellom kirurgen og sekretær som står for timebooking.

 

Som regel løser slikt seg enkelt med en telefon og litt undersøkelse. Ingen grunn til pigger ute og klargjøring av advokatkorpset som halve tråden her bærer preg av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, vil bare si at saken løste seg. Jeg endte opp med å dra til sykehuset, for så å snakke med hun jeg snakket med i telefon. Jeg hadde med et "klagebrev" til henne, men hun endte opp med å slette gebyret uten noen videre anmodning. Mange vil nok synes at dette var mye strev for den summen det gjaldt, men for meg er det en stor sum for øyeblikket. Og ikke minst at man ikke skal bli belastet for noe man selv ikke har skyld i. 

 

Med vennlig hilsen

Lettet gutt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...