Gå til innhold

Nå har Steam-kontrolleren og Steam Machines fått slippdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvem som er målgruppen til selve boksen. PC-gamere har allerede PC.

 

Kontrolleren er greit nok å forstå. Det er alltid rom for forbedringer der.

 

Nå er det veldig mange som kun har Laptop og kan tenke seg noe ekstra men ikke plass til en stasjonær og pcer som både er kraftige nok og ser pene nok ut ved tven er ikke vanlig.

 

Den andre gruppen er konsoll spillere som er ute etter noe kraftigere og gir mulighet for mods og her passer steambox med kontroller godt.

Lenke til kommentar

Det her blir en veldig rar konsoll. Første konsollen hvor du kan havne i situasjoner der du faktisk ikke klarer å dra et spill overhodet, siden den er oppgraderbar og folk vil ha forskjellige spec. Microsoft, Sony og Nintendo er latterlig svære merkevarer. Målgruppen som kjøper konsoller vil ikke ha noe forhold til Steam i seg selv uten pc gamere. Og de vil lide av å ikke ha de eksklusive spilltitlene som Sony og Microsoft har. Kun PC titler.

 

Designet på gamepaden er også ufattelig rar og klumpete. Skeptisk!

 

PC har tusenvis ganger flere ekslusive titler enn noen av de tradisjonelle konsollene.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det her blir en veldig rar konsoll. Første konsollen hvor du kan havne i situasjoner der du faktisk ikke klarer å dra et spill overhodet, siden den er oppgraderbar og folk vil ha forskjellige spec. Microsoft, Sony og Nintendo er latterlig svære merkevarer. Målgruppen som kjøper konsoller vil ikke ha noe forhold til Steam i seg selv uten pc gamere. Og de vil lide av å ikke ha de eksklusive spilltitlene som Sony og Microsoft har. Kun PC titler.

 

Designet på gamepaden er også ufattelig rar og klumpete. Skeptisk!

 

PC har tusenvis ganger flere ekslusive titler enn noen av de tradisjonelle konsollene.

 

AtW

 

 

Ikke på Linux vel? Skal steam OS klare alle spill i steam katalogen etter hvert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det her blir en veldig rar konsoll. Første konsollen hvor du kan havne i situasjoner der du faktisk ikke klarer å dra et spill overhodet, siden den er oppgraderbar og folk vil ha forskjellige spec. Microsoft, Sony og Nintendo er latterlig svære merkevarer. Målgruppen som kjøper konsoller vil ikke ha noe forhold til Steam i seg selv uten pc gamere. Og de vil lide av å ikke ha de eksklusive spilltitlene som Sony og Microsoft har. Kun PC titler.

 

Designet på gamepaden er også ufattelig rar og klumpete. Skeptisk!

Nå har jo Steam innført at du får pengene tilbake visst du ikke er fornøyd med spillet, eller visst ikke maskinen din ikke klarer å kjøre det, så ser ikke på det som et problem. Jeg er nesten 100% sikker på at Steam alene har flere ekslusiver enn alle konsoller til sammen har, så det bør være noe for alle og enhver å velge blant. Steambox vil nok få støtte for mus og tastatur for de som vil ha det eller kontroller for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

blir sikkert et problem å spille spill som ikke har støtte for kontrollere

Noen spill blir nok kun tilgjengelig med mus og tastatur. League of Legends f,eks har jeg litt vanskeligheter med å tenke meg at det blir kontroller support på pga at en kontroller har for få knapper.

 

Nå har ikke jeg brukt big picture så mye at gjør noe, men er det ikke sånn at man kun får opp spill med kontroller støtte da?

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det her blir en veldig rar konsoll. Første konsollen hvor du kan havne i situasjoner der du faktisk ikke klarer å dra et spill overhodet, siden den er oppgraderbar og folk vil ha forskjellige spec. Microsoft, Sony og Nintendo er latterlig svære merkevarer. Målgruppen som kjøper konsoller vil ikke ha noe forhold til Steam i seg selv uten pc gamere. Og de vil lide av å ikke ha de eksklusive spilltitlene som Sony og Microsoft har. Kun PC titler.

 

Designet på gamepaden er også ufattelig rar og klumpete. Skeptisk!

 

PC har tusenvis ganger flere ekslusive titler enn noen av de tradisjonelle konsollene.

 

AtW

 

 

Ikke på Linux vel? Skal steam OS klare alle spill i steam katalogen etter hvert?

Nå er det ingenting som hindrer deg å installere Windows på den også.

Noen engines støtter Linux andre ikke, gamle spill er også en sak her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

PC har tusenvis ganger flere ekslusive titler enn noen av de tradisjonelle konsollene.

 

AtW

 

 

Ikke på Linux vel? Skal steam OS klare alle spill i steam katalogen etter hvert?

Nå er det ingenting som hindrer deg å installere Windows på den også.

Noen engines støtter Linux andre ikke, gamle spill er også en sak her.

 

 

Sant nok, men en del av poenget med steam OS faller jo da bort. Dual booting om det ikke kommer satt opp fra fabrikk er ikke så veldig "Plug n play".

Lenke til kommentar

Får forklare litt da jeg tror mange ikke skjønner greia med Steam Machines. Steam Machines er en helt vanlig PC som kommer med SteamOS preinstallert. Det er akkurat likt som for eksempel en HP maskin med Windows preinstallert eller en Mac med OSX.

 

SteamOS er et Linux-basert operativsystem som er optimalisert for spill. Det som er spesiellt med SteamOS er at det gir en del bedre ytelse i spill i forhold til OSX eller Windows på samme maskinvare. Valve har brukt mye penger på å porte spill til Linux, dvs SteamOS, for å gjøre dette "konseptet" lukrativt for gamere. Hvis man kun spiller på en PC så vil man selvfølgelig like å kunne bruke mindre penger på en maskin for å få samme ytelse som på på en dyrere maskin med Windows.

 

Dette vil også muligens si at vi vil få bedre 4K ytelse med "vanlige" oppsett. Et GTX980 klarer ikke prestere akseptabelt med 4K og alt på max, men dette vil kanskje SteamOS "fikse".

 

Kontrolleren er bare en alternativ kontroller til PC'en. Du kan fortsatt velge å bruke en Xbox kontroller til å spille på SteamOS.

 

Det eneste nye her er bedre ytelse pr. krone på maskinvaresiden og et nytt alternativ på kontrollersiden. Gleder meg til å slenge inn SteamOS på min maskin for å faktisk sjekke forskjellen :) :)

 

SteamOS vil selvfølgelig også ha mediasenterfunksjoner på lik linje med en PC eller konsoll.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Får forklare litt da jeg tror mange ikke skjønner greia med Steam Machines. Steam Machines er en helt vanlig PC som kommer med SteamOS preinstallert. Det er akkurat likt som for eksempel en HP maskin med Windows preinstallert eller en Mac med OSX.

 

SteamOS er et Linux-basert operativsystem som er optimalisert for spill. Det som er spesiellt med SteamOS er at det gir en del bedre ytelse i spill i forhold til OSX eller Windows på samme maskinvare. Valve har brukt mye penger på å porte spill til Linux, dvs SteamOS, for å gjøre dette "konseptet" lukrativt for gamere. Hvis man kun spiller på en PC så vil man selvfølgelig like å kunne bruke mindre penger på en maskin for å få samme ytelse som på på en dyrere maskin med Windows.

 

Dette vil også muligens si at vi vil få bedre 4K ytelse med "vanlige" oppsett. Et GTX980 klarer ikke prestere akseptabelt med 4K og alt på max, men dette vil kanskje SteamOS "fikse".

 

Kontrolleren er bare en alternativ kontroller til PC'en. Du kan fortsatt velge å bruke en Xbox kontroller til å spille på SteamOS.

 

Det eneste nye her er bedre ytelse pr. krone på maskinvaresiden og et nytt alternativ på kontrollersiden. Gleder meg til å slenge inn SteamOS på min maskin for å faktisk sjekke forskjellen :) :)

 

SteamOS vil selvfølgelig også ha mediasenterfunksjoner på lik linje med en PC eller konsoll.

Hvor ser du at SteamOS yter bedre enn Windows i spill?

Lenke til kommentar

Hvor ser du at SteamOS yter bedre enn Windows i spill?

 

Gikk kanskje litt fort der, det gjelder noen spill jeg har sett tester på foreløpig (google it :p ), men målet til Valve er å kunne levere bedre ytelse per krone uansett. Problemet noen steder har vært drivere som ofte "ikke er helt 100% glade i Linux". Hvis SteamOS skal være verdt det så må spill alltid yte bedre der enn på Windows og det er målet til Valve.

 

Fra wikisiden "Valve claims that it has "achieved significant performance increases in graphics processing" through SteamOS"

 

Så det er ikke skrevet i stein enda :D Viktig å være presis så takk for at du spurte om det :thumbup:  Jeg skriver nok kanskje i litt vel positv retning om SteamOS da jeg har håpet og troen på at det blir bra, men vi må selvfølgelig se resultatet av ildprøven når alt er klart.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

Hvor ser du at SteamOS yter bedre enn Windows i spill?

 

Gikk kanskje litt fort der, det gjelder noen spill jeg har sett tester på foreløpig (google it :p ), men målet til Valve er å kunne levere bedre ytelse per krone uansett. Problemet noen steder har vært drivere som ofte "ikke er helt 100% glade i Linux". Hvis SteamOS skal være verdt det så må spill alltid yte bedre der enn på Windows og det er målet til Valve.

 

Fra wikisiden "Valve claims that it has "achieved significant performance increases in graphics processing" through SteamOS"

 

Så det er ikke skrevet i stein enda :D Viktig å være presis så takk for at du spurte om det :thumbup:  Jeg skriver nok kanskje i litt vel positv retning om SteamOS da jeg har håpet og troen på at det blir bra, men vi må selvfølgelig se resultatet av ildprøven når alt er klart.

 

Jeg har googlet det, og på den samme siden du linker til så står det også:

(Jeg vet at disse testene er gamle, men jeg kan ikke finne noen som er nyere.)

 

 

In December 2013, Phoronix compared three Nvidia graphics cards on SteamOS and Windows 8.1.[25] Overall, the Nvidia's proprietary Linux graphics driver can deliver comparable performance to that of the Windows drivers due to the largely shared code-base between the platforms.

 

In January 2014, GameSpot compared the performance to games running on Windows using identical hardware and settings with an AMD graphics card and a Nvidia graphics card. On the AMD graphics card, they found that Dota 2, Left 4 Dead 2 and Metro: Last Light all ran at considerably fewer frames-per-second under SteamOS. Left 4 Dead 2 also suffered from stuttering, which they attributed to a device driver problem. On the Nvidia graphics card Metro: Last Light ran at slightly higher frames per second, and Dota 2 ran at the same rate. They state that for Left 4 Dead 2 the Nvidia card actually performed better under SteamOS, but did not specify how as their chart indicated it performed at a lower frame rate. On both cards, Left 4 Dead 2 and Dota 2 both had longer load times compared to Windows.[26]

Lenke til kommentar

 

blir sikkert et problem å spille spill som ikke har støtte for kontrollere

 

Hvorfor det? Ingen som stopper deg fra å bruke mus og tastatur.

 

Du får en litt annen lenestolstilling med håndkontroller. Det tilsvarende for tastatur + mus blir at du kan legge WASD eller ESDF på venster armlene, og musen på høyre. Vis du sitter godt i stolen selvsagt.

Musematten trenger ikke noe mer enn en av de gigantiske flate barnebøkene.

Tastaturet er det litt verre med siden det er veldig avlangt.

Lenke til kommentar

 

 

blir sikkert et problem å spille spill som ikke har støtte for kontrollere

 

Hvorfor det? Ingen som stopper deg fra å bruke mus og tastatur.

 

Du får en litt annen lenestolstilling med håndkontroller. Det tilsvarende for tastatur + mus blir at du kan legge WASD eller ESDF på venster armlene, og musen på høyre. Vis du sitter godt i stolen selvsagt.

Musematten trenger ikke noe mer enn en av de gigantiske flate barnebøkene.

Tastaturet er det litt verre med siden det er veldig avlangt.

 

 

Ja da, ja da. Er kanskje ikke like nice. Men på den annen side, om man sitter i sofaen er det nesten mer behagelig med mus og tastatur. Håndkontrolleren sitter man ofte med litt løftet opp fra fanget. Mens tastaturet kan hvile over fanget mens man sitter slapt bakoverlent med hånden hvilende på en sofapute mens man styrer musa. Er rimelig nice det også, jeg sitter slik nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...