Gå til innhold

ANMELDELSE: Splatoon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syntes jeg Nintendo mottar alt for lite kritikk for Amiiboopplegget sitt.. Fra hva jeg har hørt om Splatoon så langt så er det litt tynt med innhold, og da nytter det ikke at Nintendo har gjemt store mengder av innholdet bak Amiibofigurer. Er visstnok en temmelig latterlig mengde med innhold i dette spillet som kun kan aksesseres via det å anskaffe Amiibofigurer, noen figurer som i seg selv er latterlig vanskelig å få tak i og koster en absurd mengde med kroner for hva det er.

 

Vi hadde nøyaktig det samme med Mario Party 10, hvor spillet sammenlignet tidligere spill i serien har fryktelig lite innhold, relativt få mini-games osv.. Ja det er rett og slett for lite innhold til å være en Mario Party 10 spill, og da er det jo helt absurd at de har gjemt en hel spillmodus bak Amiibofigurer. Skal du spille denne modusen må altså alle du skal spille med (opptil fire personer) kjøpe seg hver sin Amiibofigur for at du skal kunne spille EN av FIRE spillmoduser i hele spillet... Virker ikke som de har dratt den like langt med Splatoon, men når et spill mottar kritikk for lite innhold så er det absurd at en stor del av innholdet skal kreve Amiibo..

 

 

Dette er jo ingenting annet enn en ny og helt absurd måte å kjøre på med betalt innhold i spill man i utgangspunktet har betalt full pris for.. Noe som ikke hører noen sted hjemme. Eventuelt så kan du se på det som svindyr "Day One DLC" om du vil.

Endret av RamGuy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nærmer meg 20 timer med dette spillet, og må si at det er utrolig gøy! Ved første øyekast kan det se ut som at det er litt lite innhold, men når man først spiller det merker man at det er mer enn nok. Har spilt de samme banene X antall ganger, og er fortsatt ikke lei fordi hver kamp er annerledes med nye våpen osv. I tillegg kommer det gratis oppdateringer hver måned med nye baner, moduser, våpen, klær osv, noe som holder spillet spennede over tid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempe spill! Er snart rank 20, litt over halvveis i singel story og begynt smått med ranked. Beste er at DLC er gratis, og det kommer nytt innhold fortløpende. Meget spent på årets E3! Tipper Nintendo har noe ekstra i ermet siden Zelda uteblir.

Lenke til kommentar

Ikke bare har de lansert en ny modus for online, men brette du spiller der er uavhengig av brettene i Turf wars.

 

Personlig syntes jeg ikke det er noe stort problem at det er få baner og bare et lite utvalg kan spiller på et gitt tidspunkt. Det gjør at du blir tvunget til å spille alle banene. I andre spill kan man gjerne stemme over banevalget i hver match, som gjør at noen baner blir valgt mindre.

 

Det at man ikke kan danne lag med venner ser jeg heller ikke på som et veldig stort problem. Både fordi det ville kunne endt opp med vilt urettferdige lag, men også fordi du interagerer mye mer med motstanderne enn med lagkameratene, så hvis kompisen er på motstanderlaget, vil dere merke mye mer til hverandre etter min erfaring. Selvfølgelig alt etter smak, muligheten skal visstnok bli implementert i august.

Lenke til kommentar

Man kan si at å bruke dette hovedsaklig som markedsføring for Wii U er litt trist. Håper faktisk de avventer det nye Zelda-spillet til Nintendo NX, så jeg slipper å kjøpe en konsoll som de selv har ærklært som en fiasko.

 

Det til side så virker jo dette som et relativt årleit og morsomt spill. Liker stilen, som @RadJostein skriver her.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg Nintendo mottar alt for lite kritikk for Amiiboopplegget sitt.. Fra hva jeg har hørt om Splatoon så langt så er det litt tynt med innhold, og da nytter det ikke at Nintendo har gjemt store mengder av innholdet bak Amiibofigurer. 

Lite tips: Hvis du "har hørt", men ikke vet noe som helst konkret, er det kanskje ikke helt lurt å leke ekspert. :p Ja, vi får 20 challenges pr amiibo, men det er alt. Det er nok litt tynt med innhold i Splatoon så langt, men du fikk med det at Nintendo har lovet gratis DLC? Gratis?

 

"Til slutt bør det nevnes at territoriekrig er foreløpig den eneste kamptypen du kan spille mot andre" - Tar dette som et tegn på at anmeldelsen var ferdig for noen dager siden, men ikke ble gitt ut før i dag.

Det er da enda bare én game mode? Vi kan kun spille Turf War. Riktignok både ranked og non-ranked, men det er fortsatt bare Turf War. Mener de har lovet minst to nye game modes, og den ene vil sannsynligvis være King of the hill. Aner ikke hva den andre blir, men håper capture the flag, eller noe sånt.

 

For øvrig et fabelaktig spill. Jeg hater som regel PvP, men elsker det i dette spillet. Kanskje fordi det fokuserer så lite på ren slossing, så jeg bruker mye tid på å bare løpe rundt og dekke golvet med maling på en strategisk måte. Litt slossing blir det jo, men da vinner jeg litt mer enn jeg taper. Genialt. :) Kampanjen er også svært bra, men svært mye variasjon til tider. Litt turft war er det jo, skjønt der handler det om å utrydde andre. Men bortsett fra det er det meget morsomt. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

"Til slutt bør det nevnes at territoriekrig er foreløpig den eneste kamptypen du kan spille mot andre" - Tar dette som et tegn på at anmeldelsen var ferdig for noen dager siden, men ikke ble gitt ut før i dag. Det er da enda bare én game mode? Vi kan kun spille Turf War. Riktignok både ranked og non-ranked, men det er fortsatt bare Turf War. Mener de har lovet minst to nye game modes, og den ene vil sannsynligvis være King of the hill. Aner ikke hva den andre blir, men håper capture the flag, eller noe sånt.

Sist eg spelte var det to game mode, "Turf Mode" og "Splat Zones" (aka King of the zones).

Endret av Johan_
Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg Nintendo mottar alt for lite kritikk for Amiiboopplegget sitt.. Fra hva jeg har hørt om Splatoon så langt så er det litt tynt med innhold, og da nytter det ikke at Nintendo har gjemt store mengder av innholdet bak Amiibofigurer. Er visstnok en temmelig latterlig mengde med innhold i dette spillet som kun kan aksesseres via det å anskaffe Amiibofigurer, noen figurer som i seg selv er latterlig vanskelig å få tak i og koster en absurd mengde med kroner for hva det er.

 

Vi hadde nøyaktig det samme med Mario Party 10, hvor spillet sammenlignet tidligere spill i serien har fryktelig lite innhold, relativt få mini-games osv.. Ja det er rett og slett for lite innhold til å være en Mario Party 10 spill, og da er det jo helt absurd at de har gjemt en hel spillmodus bak Amiibofigurer. Skal du spille denne modusen må altså alle du skal spille med (opptil fire personer) kjøpe seg hver sin Amiibofigur for at du skal kunne spille EN av FIRE spillmoduser i hele spillet... Virker ikke som de har dratt den like langt med Splatoon, men når et spill mottar kritikk for lite innhold så er det absurd at en stor del av innholdet skal kreve Amiibo..

 

 

Dette er jo ingenting annet enn en ny og helt absurd måte å kjøre på med betalt innhold i spill man i utgangspunktet har betalt full pris for.. Noe som ikke hører noen sted hjemme. Eventuelt så kan du se på det som svindyr "Day One DLC" om du vil.

Med tanke på at selve spillet ble lansert elektronisk til 300 eller 330kr, så synes jeg ikke det er så ille.

 

Hvis man skal ha alle splatoon-amiiboene så blir det kanskje 400kr ekstra ca. Det blir ganske mye penger, men det er absolutt ikke et nødvendig kjøp, akkurat som at det ikke var nødvendig å kjøpe både pokemon rød og blå.

 

Jeg har ikke kjøpt noen av amiiboene selv, men har ikke hørt at innholdet som er låst er så interessant. Hvis jeg forstår det riktig så låser de opp utfordringer til enspillerbanene, hvor en får tid på seg til å fullføre banen og standardvåpenet byttes ut. Utfordringene låser opp eksklusivt gear til multiplayer som først og fremst er flashy.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt noen av amiiboene selv, men har ikke hørt at innholdet som er låst er så interessant. Hvis jeg forstår det riktig så låser de opp utfordringer til enspillerbanene, hvor en får tid på seg til å fullføre banen og standardvåpenet byttes ut. Utfordringene låser opp eksklusivt gear til multiplayer som først og fremst er flashy.

Tja, for det første har jeg aldri vært interessert i amiibo. Jeg fant Splatoon med en Squid amiibo på cdon.no til kr 649,- (utsolgt nå, ser det ut til.) I stedet kjøpte jeg spillet i fysisk kopi til kr 399,- samt en Girl amiibo til kr 150,- (også utsolgt, ser det ut til.) Da fikk jeg spillet pluss en amiibo til kr 550,- Litt dyrt, men det er jo det et vanlig spill til PS4 og Xbone koster, og det UTEN amiibo.

 

Girl Amiibo gjør at du kan spille om igjen brett til kampanjen du har fullført, men våpnet er byttet ut med en sniper rifle (i stedet for maskingevær, som er standard.) Det er nøyaktig samme brett, og det er null tidsfrist. Jeg synes dette var så interessant og kampanjen så bra, at jeg like greit kjøpt en Boy Amiibo også. Denne gjør det samme som Girl Amiibo, men våpnet er byttet ut med en malingsrull. Det er ikke noe tidsfrist her heller. Det interessante er at brettene er de samme, men fordi våpnene er så forskjellig, blir det rimelig utfordrende til tider. Har man flere fiender på en gang er det lite problem å plaffe dem ned med maskingevær, men hva gjør man når man sitter med en sniper rifle og bare kan ta en om gangen? En malingsrull dekker over store områder på bakken uten problem, men hva gjør man med fiender som flyr? Vi kan kaste maling på dem, men det er ikke helt enkelt å treffe til tider. Har ikke prøvd Squiad amiibo, men mener challenges der har tidsfrist.

 

Alt i alt har jeg aldri vært interessat i amiiboer før, og nå har jeg to av dem. Det sier vel sitt. :) Challenges burde selvsagt ha vært med i standardspillet, men pytt.

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg Nintendo mottar alt for lite kritikk for Amiiboopplegget sitt.. Fra hva jeg har hørt om Splatoon så langt så er det litt tynt med innhold, og da nytter det ikke at Nintendo har gjemt store mengder av innholdet bak Amiibofigurer. Er visstnok en temmelig latterlig mengde med innhold i dette spillet som kun kan aksesseres via det å anskaffe Amiibofigurer, noen figurer som i seg selv er latterlig vanskelig å få tak i og koster en absurd mengde med kroner for hva det er.

 

Vi hadde nøyaktig det samme med Mario Party 10, hvor spillet sammenlignet tidligere spill i serien har fryktelig lite innhold, relativt få mini-games osv.. Ja det er rett og slett for lite innhold til å være en Mario Party 10 spill, og da er det jo helt absurd at de har gjemt en hel spillmodus bak Amiibofigurer. Skal du spille denne modusen må altså alle du skal spille med (opptil fire personer) kjøpe seg hver sin Amiibofigur for at du skal kunne spille EN av FIRE spillmoduser i hele spillet... Virker ikke som de har dratt den like langt med Splatoon, men når et spill mottar kritikk for lite innhold så er det absurd at en stor del av innholdet skal kreve Amiibo..

 

 

Dette er jo ingenting annet enn en ny og helt absurd måte å kjøre på med betalt innhold i spill man i utgangspunktet har betalt full pris for.. Noe som ikke hører noen sted hjemme. Eventuelt så kan du se på det som svindyr "Day One DLC" om du vil.

 

Dyrt? Du burde sjekket fakta først på de 2 tingene jeg nevner her.

 

1.) Jeg betalte bare 412.- kroner inkludert en Amiibo som låser opp alt. Selv med Amiibo er spillet en god del billigere enn PS4 spill.

Spillet alene kostet bare 290.- den første uken.

 

2.) Amiibo låser kun opp en ting. "Speedrun" på hele single player kamanjen og ikke noe mer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...