Gå til innhold

Steam gir deg pengene tilbake dersom du ikke likte spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest positive jeg kan se med dette er at man endelig kan gi et tydelig "det funker ikke" tilbake til spillutvikleren. En del "remakes"/patchede eldre spill som har vært helt krise på lansering. F.eks. Rise of Nations måtte jeg tweake mye med før jeg greide å få det til å kjøre.. dog uten lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Gigantisk feil. Folk kommer bare til å gjenomføre spillet og så si dem ikke likte det

 

De hadde slik løsning på gamestop før

I og med at du må ha under 2 timer spilletid for å få pengene tilbake tror jeg det kan bli vanskelig å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Synes endel av bekymringene virker litt overdrevne også, joa, det er mulig å misbruke systemet, men det er også lett å piratkopiere. Hvorfor gå igjennom masse hassle med å speedrunne et spill for en refund når du like gjerne kan kopiere spillet med samme moralske implikasjoner?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

Lenke til kommentar

 

Hva slags unnskyldninger vil piratene komme med nå?

 

Den unisone gruppen "pirater" der alle mener det samme? Vanskelig å si.

 

AtW

 

En mangel på demoer blir ofte nevnt i diskusjoner hvor pirater prøver å legitimere det de gjør.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Gigantisk feil. Folk kommer bare til å gjenomføre spillet og så si dem ikke likte det

 

De hadde slik løsning på gamestop før

 

Som flere har påpekt allerede, mister man retten til refusjon om man har spilt mer enn to timer. Dette kan bli en utfordring for utviklere av små, korte spill, men de mest populære spillene har jo levetid godt over to timer.

 

På den andre siden har man spill som GTAV, The Witcher 3 og Skyrim hvor to timer ofte bare er en dråpe i havet. Det er ofte for tidlig å si om man liker det eller ikke etter to timer i disse spillene. Så om man finner ut at dette spillet ikke er noe for deg etter fem-seks timer har man plutselig ingen rettigheter lenger? Det er flere ting å tenke gjennom her for Valve.

 

 

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

 

 

Når det gjelder dette er ikke alltid trailere representative for den faktiske opplevelsen av spillet.

Endret av Håvard Hofstad Ruud
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hva slags unnskyldninger vil piratene komme med nå?

 

Den unisone gruppen "pirater" der alle mener det samme? Vanskelig å si.

 

AtW

 

En mangel på demoer blir ofte nevnt i diskusjoner hvor pirater prøver å legitimere det de gjør.

 

 

Ja, noen pirater sier de gjør det fordi demoer mangler, andre piratkopierer av andre grunner. Poenget er at "piratene" er en mengde folk med forskjellige meninger og forskjellige grunner, så hva slags unnskyldninger "piratene" vil bruke er individuelt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

 

Valve tjener nok penger til å kunne tilby dette uten noen som helst problemer, og det er bare positivt med tanke på kundene og spillutviklerene. Du bare kverulerer for å kverulere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror også de vil tjene penger på dette. Det er en del spill jeg ikke har kjøpt fordi jeg har vært usikker. Hadde jeg hatt en mulighet til å få tilbake pengene hvis jeg ikke hadde likt dem, så hadde jeg garantert kjøpt dem. Sjansen er jo stor for at faktisk ville likt noen av disse spillene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva slags unnskyldninger vil piratene komme med nå?

 

Den unisone gruppen "pirater" der alle mener det samme? Vanskelig å si.

 

AtW

 

En mangel på demoer blir ofte nevnt i diskusjoner hvor pirater prøver å legitimere det de gjør.

 

 

Ja, noen pirater sier de gjør det fordi demoer mangler, andre piratkopierer av andre grunner. Poenget er at "piratene" er en mengde folk med forskjellige meninger og forskjellige grunner, så hva slags unnskyldninger "piratene" vil bruke er individuelt.

 

AtW

 

 

Jeg tror piratene helst gjør det fordi de vil ha det gratis, jeg. Disse unnskyldningene tror jeg kun er løgner de forteller seg selv og andre. Det er det jeg tror, og du behøver ikke være enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

Valve tjener nok penger til å kunne tilby dette uten noen som helst problemer, og det er bare positivt med tanke på kundene og spillutviklerene. Du bare kverulerer for å kverulere.

Nei det gjør jeg ikke ;) De tjener ikke penger på dette, folk kan se gameplay fra spillet istedenfor
Lenke til kommentar

 

 

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

Valve tjener nok penger til å kunne tilby dette uten noen som helst problemer, og det er bare positivt med tanke på kundene og spillutviklerene. Du bare kverulerer for å kverulere.

Nei det gjør jeg ikke ;) De tjener ikke penger på dette, folk kan se gameplay fra spillet istedenfor

 

Det fungerer da bra på Android. Pengene mine sitter ihvertfall litt løsere da jeg vet at jeg kan få de tilbake hvis jeg ikke liker en app eller et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...