Gå til innhold

ANMELDELSE: Heroes of the Storm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye, mye lettere å komme inn i enn andre moba`s. Men jeg merket at jeg gikk veldig fort lei, sammenlignet med Dota/Hon og ikke minst Smite.

 

I mine øyne er Smite det mest underholdende moba spillet som vi har i dag. Det er relativt lett å komme inn i og veldig gøy selv om man ikke spiller hardcore.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om man vil spille fast med en helt, må man ganske enkelt kjøpe den. Det kan fort bli dyrt om man har lyst til å spille med mange ulike figurer

 

Det er veldig kjedelig når dere skriver at det kan bli dyrt men ikke noen faktisk sum. Har sett det ved andre anmeldelser også.

 

For alle som lurer på priser så fant jeg denne lille fine siden http://www.ign.com/wikis/heroes-of-the-storm/Pricing

 

Edit; Jeg skjønner jo at det ikke er noen stor sak å finne frem prisene selv så det er ikke klaging på anmeldelsen sånn sett, men det er heller ikke mye jobb som skal til for å slenge inn en liten link i artikkelen :) :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Er egentlig ingen stor fan av det.. Nå har jeg en god del timer investert i BETA, men syntes det er en uting og temmelig idiotisk når progresjon i en BETA skal bli videreført til den endelige utgaven. Forstår at Blizzard, spesielt på et Free-To-Play spill er redd for å skremme bort mange aktive spillere ved å nulle ut fra BETA til lansering, men jeg syntes det er temmelig teit at spillere (meg selv inkludert) skal dra med meg en hel masse helter og alt mulig rart fordi jeg var heldig å kom inn i lukket BETA for evigheter siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig ingen stor fan av det.. Nå har jeg en god del timer investert i BETA, men syntes det er en uting og temmelig idiotisk når progresjon i en BETA skal bli videreført til den endelige utgaven. Forstår at Blizzard, spesielt på et Free-To-Play spill er redd for å skremme bort mange aktive spillere ved å nulle ut fra BETA til lansering, men jeg syntes det er temmelig teit at spillere (meg selv inkludert) skal dra med meg en hel masse helter og alt mulig rart fordi jeg var heldig å kom inn i lukket BETA for evigheter siden.

 

Blizzard informerte godt om at når spillet gikk inn i en åpen beta at de ikke kom til å "wipe" progressjonen. Det er i mine øyne helt OK, når det blir gjort på den måten. Man skal være veldig forsiktig med å "wipe" for ofte. Spesielt når produktet fremstår som ferdig, selv om det fortsatt er i Beta.

Lenke til kommentar

Er egentlig ingen stor fan av det.. Nå har jeg en god del timer investert i BETA, men syntes det er en uting og temmelig idiotisk når progresjon i en BETA skal bli videreført til den endelige utgaven. Forstår at Blizzard, spesielt på et Free-To-Play spill er redd for å skremme bort mange aktive spillere ved å nulle ut fra BETA til lansering, men jeg syntes det er temmelig teit at spillere (meg selv inkludert) skal dra med meg en hel masse helter og alt mulig rart fordi jeg var heldig å kom inn i lukket BETA for evigheter siden.

 

At du har mange helter og kosmetiske ting gir deg jo ingen fordeler in game, så hva er problemet? Tror det er langt flere som blir pissed off av en unødvendig wipe enn at andre har flere karakterer å velge mellom.

 

Hvis det ikke er nødvendig med en wipe av tekniske årsaker synes jeg ikke de burde gjøre det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke MOBA, så beklager dersom spørsmålet er dumt:

Men fraværet av potions og items vil vel ikke begrense fleksibiliteten etter en tid da?

Jeg har sett litt på Dota og LoL, og det virker som at items og potions ytterligere diversifiserer karakterene, pluss at disse kan byttes ut dersom de effektivt blir kontret av dine motstandere.

Er det noe man kan forvente å se i utvidelser av HotS?

Lenke til kommentar

Trur aldri vi ser items på samme måte i HOTS. Blizz ønsker gjøre ting annerledes og de har valgt å ikke ha items men i stedet ha talents. Slik at man kan "skreddersy" sin figur hver kamp. Det er enkelte talents som gir active abilities likt som man får på enkelte items i f.eks LOL.

 

Det som er med disse valgene man har uavhengig av spill er at det gjerne er en build som er bedre. Så selvom man kan bygge på uendelig mange måter både med talents og items så blir det ofte samme talent spec / item build med små modifikasjoner etter hva man møter som går igjen.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg synes det var litt for "enkelt". Så fort kampen snur i en favør, så blir det fort en vei det går. Ingen items som kan farmes eller mye man kan gjøre.

Synes også at når en lane er helt ødelagt at det burde ha en konsekvens. Men men. Kan skjønne at folk liker det, men ikke noe for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri spillt noe MOBAs før, er et spill som dette gøy om man bare er en enkelt person, og ikke har med venner? Kan man spille 5v5 på lan?

 

AtW

Imotsetning til StarCraft som kan spilles alene er MOBA spill bygget opp rundt samarbeid/lagspill, da spesifikt rundt 5v5 modellen. Spør du meg er det 100x kjekkere å spille med venner eller i et lag. Du kan spille "alene", men du vil da kobles opp og settes i et lag med 4 andre tilfeldige spillere på ditt nivå. Til og med offline med bots, får du 4 bots på ditt lag. 5v5 på LAN er selvfølgelig mulig da hele spillet er designet rundt 5v5 modusen.

 

Om du kjenner til Counter-Strike er det samme modell. Du kan alltid koble på en server alene og spille med andre, men det er mye, mye kjekkere å koble seg opp med 4 andre venner eller i et lag og konkurrere. Counter-Strike spilles også i hovedsak etter 5v5 formatet, selv om CS har mulighet for 10v10, 1v1 og en del andre moduser bygget inn i spillet som f.eks. Arms Race eller Deathmatch.

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke MOBA, så beklager dersom spørsmålet er dumt:

Men fraværet av potions og items vil vel ikke begrense fleksibiliteten etter en tid da?

Jeg har sett litt på Dota og LoL, og det virker som at items og potions ytterligere diversifiserer karakterene, pluss at disse kan byttes ut dersom de effektivt blir kontret av dine motstandere.

Er det noe man kan forvente å se i utvidelser av HotS?

 

Spillerene får talents som låses opp etterhvert som en levler opp. Noen talents er forbeholdt karakteren du spiller, i mens andre er delt mellom flere karakterer.

 

Det er nok en del flere kombinasjoner og mer metagame i Item-systemet til DOTA, men synes talent-systemet (og fravær av shop) fungerer kurant for heroes. Det er nok valgmuligheter til at en kan tilpasse talents etter motstandernes setup/talents.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

+ Mange forskjellige mulige måter å bygge opp karakteren på.

+ Gode valgmuligheter for å vinne et spill, alt fra force push, slow push, bakdoor og så klart de ulike kart objektivene.

 

En minus som fører til en pluss, og en pluss som fører til en minus..

+ Lagarbeid og posisjonering har aldri vært så viktig i et Moba som i HoTS.

- Savner "verdien" av en spiller da exp er fordelt likt på alle og det ikke er mulighet til å kjøpe/oppgradere "items" samtidig som at last hit og denies er totalt fraværende.

 

Jeg er litt sær og har en liten minus til, jeg skulle ønske det var et valg når det kommer til hvilken side kartet er på, fikser bare ikke kart på høyre side. Dota/hon/dota2 har ødelagt meg.

Lenke til kommentar

Eneste jeg synes funker dårlig i spillet er matchmakingen.

Her er det to ting som jeg føler Blizzard bør forbedre:

MMR: Fra league of legends kjenner vi MMR (matchmaking system). Skulle ikke tro det fantes i det hele tatt i dette spillet.

Kommer stadig på lag med folk som innrømmer at de spiller spillet for første gang, kommer også opp mot motstandere som helt tydelig ikke vet hva de triver med.

Dette ødelegger spillegleden for meg som sitter med 200 games med arfaring i dette spillet (lite utfordinger og tunge teammates). Og sett fra disse nye spillerene sine perspektiver også, så må det være kjedelig å spille mot folk som har en del mer erfaringer enn dem selv.

Neste punktet i matchmakingen er team compositions.

Gang på gang på gang queuer jeg og kompiser til "Quick Matches". Og alt for mange av disse gangene blir teamet vårt ufulstendig fordi vi ikke får andre medspillere som spiller roller som passer til laget vårt.

Rollene i dette spillet er som følger: Warriors(dette er de mest tanky karakterene), Support, Assassin(Dette er karakterene som gjør mest skade) og Specialist(Vanskelig å spesifisere denne rollen skikkelig, med de er ofte gode på å pushe tårn og minion waves)

Så når matchmaking systemet setter sammen ett lag med 3 warriors og 2 specialists så blir det fort veldig vanskelig å spille.

Når vi sitter der uten sustain fra en support og uten skade fra en assassin blir det veldig vanskelig å vinne en kamp mot ett lag som er bedre balansert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...