Gå til innhold

Tekbrukernes bilder - juni 2015!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fem nye bilder fra Lofoten.

Sandstrand på Gimsøya
19029853936_90ef4ba5c3_z.jpg

A beach on Gimsøya by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

18435410893_d17c0a3006_z.jpg

Mountain lit up by the low sun by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

Gimsøya
18869911139_afa46d6b07_z.jpg

Gimsøya by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

Sommer-fjelltopp i Lofoten
18868419388_8aa085549a_z.jpg

Mountain top in Lofoten during the summer by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

Bro til Gimsøya
19050518742_6e20e81f13_z.jpg

Bridge to Gimsøya by Tor Atle Kleven, on Flickr

Endret av Ratleto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fem nye bilder fra Lofoten.

 

Bridge to Gimsøya by Tor Atle Kleven, on Flickr

Har du ikke facebook? For meg virker dette, og de andre postene, som feriebilder man kikker i brøkdelen av et sekund på. Hvorfor ikke vise oss det du syns er best istedenfor å tømme minnekortet her.

--

om du mener at dette er severdig kan du jo skrive i postene om hva som er så bra med det. 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Det var da svært, pybalto! 

 

Jeg liker bildene til Ratleto. Både disse fra Lofoten og det han har postet før. Jeg kan ikke helt se at dette er vanlige turistbilder som man ser fra tanter og onkler og fandens oldemor på Facebook.

 

Dagens bidrag fra meg. Vet ikke hva slags edderkopp dette er, men er ganske sikker på at det er en hann.

 

19029468832_65c6590dd9_z.jpg

Spider by Sven-Kåre Evenseth, on Flickr

 

18876429910_fb7c1c2f4a_z.jpg

Spider in black&white by Sven-Kåre Evenseth, on Flickr

 

Nikon D7000, Sigma 150mm f/2.8 macro @ f/9, stativ

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser ut som et klart flertall ønsker å se bildene mine fra Lofoten, så da fortsetter jeg å legge ut bilder fra ferie-foto-turen min.

Det ble panorama-dag idag, gitt.

19113924312_6f22ae8d4f_z.jpg

Borge, Lofoten, SE to NW by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

19093441366_7d06c5eb52_z.jpg

Near Reine, Lofoten, NE to E by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

18933474349_891c6453a0_z.jpg

North of Reine, Lofoten, S to N by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

19119618515_7d35da835f_z.jpg

Flakstadpollen, Lofoten, NW to NE by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

18931999908_2817c00c95_z.jpg

Flakstad/Skagen, Lofoten, NW to SE by Tor Atle Kleven, on Flickr

 

Jeg visste bare om Skagen i Danmark, men jeg tror jeg så minst to steder oppe i Lofoten og Vesterålen som også het Skagen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blitt lite bilder i det siste med eksamenslesning først, og rett etterpå dro jeg (og er fortsatt) på ferie. Legger ut noen jeg er fornøyd med (som ikke involverer familiemedlemmer). Sammenhengen mellom disse blir da at alle er tatt i Hellas.

 

 

 

fvY1hxG.jpg

Grillen er noe jeg har sett mye til her. Selv om maten i Hellas kan være kjempegod, så er det billigere å grille selv og man får akkurat det man vil. Flammer og røyk synes jeg er kult på bilder i de fleste former.

 

eVG3nBQ.jpg

Insekter er det mer enn nok av her. Her har dere en koloni av maur som river i stykker en plageånd jeg ga til de. Er nå jeg skulle hatt et macro-objektiv, men jobber med det jeg har! Måtte croppe litt inn da jeg ikke kan gå nært nok. Har fått bilder av noen andre insekter også, men ikke alle bildene er så bra.

 

ka6HOgc.jpg

Ei løskatt som henger rundt huset vi bor i. Veldig innpåsliten, men også veldig tam (og fotogen). Tør ikke å kose med den mtp. sykdommer og eventuelt lus og lopper, men bilder fungerer fint.

 

 

uzN5THk.jpg

Alle dager her har vært solfylt og flott, men en dag kom det et par skyer også som lukket himmelen i noen timer. Når de åpnet seg og slapp ut litt lys var utsikten herfra herlig. Mulig mange er lei av slike bilder, men jeg synes det ser bra ut. Jeg har gitt bildet litt mer kontrast og rettet litt på horisonten, men ellers er det i grunn rett fra kamera.

 

 

kvGPBYs.jpg

Kanskje ikke det mest spennende bildet for alle, men var litt spesielt der og da. Dette er på en krigskirkegård som ble laget etter 2. verdenskrig. Her er en ansatt som raker litt i jorda og pynter rundt gravene. Det er ca 1500 graver på dette området. Alderen på støttene varierer fra 18 til 40, men mesteparten er i 20-årene.

 

 

Håper dere likte noe av dette. Skal prøve å lage meg en julifest-tråd når jeg kommer hjem, og være litt mer aktiv i sommer. Er utrolig morsomt å ta bilder. Litt skummelt å legge ut offentlig av og til, men det får gå. 

God sommer alle sammen :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen fler bilder til fra helgens båtrace.

Ang den helt hvite båten så gjør egentlig ikke bilder det helt bra med å vise fart, så har litt video også om noen vil se.
4 klipp satt sammen: https://www.youtube.com/watch?v=UHjRhu-WeEQ
Den ble målt til over 210 km/t under testingen i helgen og er den råeste klassen i rundbaneløp. Disse kjører ikke treninger og løp i Norge, så det var en sjelden opplevelse man fikk her i Tvedestrand da Marit Strømøy testet båten før ho dro nedover til Europa på løp.

 

 

19144546662_8c7e3e8ae0_b.jpg

IMG_9142 by KristianJV, on Flickr

 

18529660793_081ffd314a_b.jpg

UIM F1 by KristianJV, on Flickr

 

18530092223_8a7be4976d_b.jpgurl=https://flic.kr/p/ueryQF]Thundercat[/url] by KristianJV, on Flickr

 

19153749451_9556953d72_b.jpg

UIM F1 by KristianJV, on Flickr

 

19144965082_312f885df1_b.jpgOffshore by KristianJV, on Flickr

 

19153758521_b47a7fc823_b.jpg
UIM F2 by KristianJV, on Flickr

Endret av KristianJV
  • Liker 4
Lenke til kommentar

har ila vintern/våren vært med på å tegne og bygge denne saunaen i Lofoten, ifm et masterkurs i arkitektur på AHO.:

scs7866.jpg?format=2500w

scs7791.jpg?format=2500w
ganske gøy å se noe som bare var skisser og rendringer bli til virkelighet, og så kunne utforske det med kamera -og i tillegg oppleve at det ene arkitekturnettstedet etter det andre publiserer bildene :D siden kunden vår er filmskaper, og siden vi måtte ha noe å stille ut på skolens semesterutstilling, gjorde jeg også mitt første forsøk på litt seriøs filming med 5D mk2.. ante ikke helt hva jeg holdt på med der, men kommer definitivt til å utforske det videre..! resultatet kan sees på siden som bildene over linker til

også ganske fornøyd med et par svart/hvitt-bilder jeg tok underveisscs6653.jpg?format=2500w

scs7459.jpg?format=2500w

Ser kanskje ut som om vi renoverte ei gammal rønne, men, hehe :p 
scs7661.jpg?format=2500w

Endret av Joaaso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...