Gå til innhold

I'd love to give you something, but what would help?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg liker ikke å lese poesi, men jeg liker å høre poesi. Mange skuespillere er flinke til å gjengi det, men langt fra alle.

 

Den flinkeste jeg har opplevd var likevel en prest. Han døpte meg, konfirmerte meg og viet meg også.

Jeg er glad evig liv ikke finnes. Da hadde han gått rundt og vært skuffet over meg og min tapte tro.

 

Jeg er en ikke særlig dyp, alt-lyttende romantiker, så mine favoritter er stort sett "svisker".

Favoritt? Elizabeth Browning - og da,selvfølgelig, "Why do I love thee?"

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å lytte til poesi kan være like bra som å lese selv, finner ikke noen fast oppskrift selv .. Har faktisk gått bort fra å høre toner ifm ordene (musikk), fordi man erfarer at tonene er overflødige og ofte blir poesien borte i en grøt av sansepåvirkninger av lyd og rytmer. Men det er visse artister som enda fungere, så som Bob Dylan, hvor jeg synes stemmen blir bedre for hvert år mannen nærmer seg 80 år. Han har veldig mange gode tekster, og man finner bestandig noe nytt i dem selv om man lytter for ørtende gang

 

Vet ikke noe særlig om evig liv, men håper og tror at presten nok er mer klok enn som så. Fant frem anbefalt dikt, likte det, og skjønner at du er romantiker på din eller sin hals .. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lover du med det å aldri mer være ulykkelig, "Thonord", fordi det er det spørsmålet egentlig handler om?

 

Død. Med død så vil ingen være ulykkelige, men å aldri mer være ulykkelig er ikke et mål i seg selv. Det er selvdestruktivt.

 

Livet er som en berg og dalbane, du har oppturer og nedturer. Uten nedturene hadde det ikke vært rom for oppturer og toppen ville blitt kjedelig i lengden.

 

Jeg liker veps.

 

FjvwQ4F.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Lover du med det å aldri mer være ulykkelig, "Thonord", fordi det er det spørsmålet egentlig handler om?

 

Død.

 

 "Scepter and crown

Must tumble down

And in the dust be equal made

With the poor crooked scythe and spade."

 

 

 

 

 Med død så vil ingen være ulykkelige,

 

Er det ikke sånn at noen vil savne deg, enten for noe uoppgjort, eller for at de liker å være rundt deg? Tenke seg til å være helt alene, mor og far død, ingen søsken eller annen slekt å bry seg om, og så når man er på sitt lykkeligste, ta sitt eget liv eller dø av naturlige årsaker. Fremdeles er jeg ikke sikker på om ikke en eller annen vil reagere på denne måten: stakkars gamle ensomme menneske, som døde alene og forlatt, verden er ett trasig sted ... 

 

 

 

 men å aldri mer være ulykkelig er ikke et mål i seg selv.

 

Når vi roer ned og tenker oss om så ser vi vel de fleste av oss at vi MÅ ha ytre påvirkning/bekreftelser for å kjenne at vi lever,og at det må være en variasjon, ellers går vi lei av det samme selv når det er noe positivt. Vi liker visst å balansere på stupet 

 

 

 

Livet er som en berg og dalbane, du har oppturer og nedturer. Uten nedturene hadde det ikke vært rom for oppturer og toppen ville blitt kjedelig i lengden.

 

Det som er interessant er at det jeg uthever er bare en av mange helt vanlige talemåter vi er generelt enige om, og det vakre i sånne omtrentlige "visdomsord" er at de er nesten helt sanne, men bare nesten. Livet er som en evig rus, hvor man vekselvis må uavlatelig justere den generelle tilstanden med uppers and downers for å passe den "indre flammen" som vi kaller livsvilje enl

 

 

 

Jeg liker veps.

 

Jeg satt en sommer og fulgte med på hvordan ett vepsebol ble til, og bolet var ca 1,5 m fra der jeg hvilte. Brukte den ute plassen gjennom hele sommeren, og det var rimelig mye veps i lufta mens man satt og drakk en kaffe, men aldri ble jeg stukket eller plaget av de små "beista". Typen veps var sånne som liker å tygge på treverk, så jeg hadde det litt moro med å høre de små knaske-lydene fra dem mens de langsomt spiste opp villaen min ..  :p Flinke byggmestere er de jaggu, fordi når noen fjernet bolet, kunne man titte nærmere på hele konstruksjonen, og de hadde en langt mer interessant bygd villa enn det jeg hadde. Glad man kan få være nytte og hjelp for noen ..  :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...