Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
GiaMahan skrev (12 minutter siden):

Sikkert, men gidder ikke å dra en tur til butikken bare for laks, altså. Buffy svarte uansett at røkelaks gikk fint, hun var bekymret for meg om jeg hadde gått for den fryste laks så jeg fikk svaret mitt??

My anwser is tha fainal one!! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Sandy Koufax said:

I dag bestemte jeg meg for å gå over til å bli vegeterianer. Ikke nødvendigvis relatert, men...Klarer ikke vegan ennå (det virker som om det er noe for folk med livspartnere), men vegeterianer klarer jeg.

Jeg er helt sikker på at det er bait, men... hvorfor er det kun noe for folk med livspartnere?

Jeg mener at fotgjengeroverganger er for folk med livspartnere. Og firkløver. Og yrkesrelaterte helseplager.

Lenke til kommentar

Hadde flere profetiske dørmmer rundt situasjonen i dag. Den amerikanske presidenten som ble besøkt av en sølvhåret mann + 2 allierte. En høyere svarthåret mann og en kortere mann svarthåret mann. Dette skjedde i the oval office og den ene var en terrorist. De hadde en konflikt som førte til at den amerikanske presidenten taper til slutt.

En annen drøm jeg hadde var at en person som sier at det som skjer med USA vil også skje med Norge. Noe jeg tolket som at Norge var neste etter USA.

Vi får da se hva som nøyaktig skjer, men hvis USA kommer til å slite, så vil Norge også gjøre det. Sannsynligvis med russerne og iranerne etter at de har nedkjempet USA i Iran eller begått terrorangrep. Noe som da vil lede til at muligens Norge mister sin uavhengighet.

[PS! Selvsagt stor fare for feil og misforståelser fra min side, men så er dere advart for alle eventualiteter]

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Selv om den kalde krigen var før min tid så er min oppfatning at spenningen på den tiden var mye høyere enn det det er i dag. Folk trodde krig var uunngåelig og at hver dag som gikk bare var en liten utsettelse av den totale ødeleggelsen. Finnmarksgrensa den gangen var strengt bevoktet, med skytterklare soldater forberedt på å dø. I dag så forblir grensen åpen på tross av litt mer tubulent forhold til Russland.

Midt-østen er et vepsebol, og USA har herjet der nede helt siden installasjonen av den pro-vestlige shahen i 1953. Iran er en sint veps, ikke global allianse slik som USSR og NATO.

Det som er sikkert er at USA ikke har det samme synet på resultatet av den iranske revolusjonen i 1979 og Irak-krigen i 2003. De fortsetter å stikke kjepper i vepsebolet og skaper nye voldelige bevegelser med vesten som fiende.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konflikten med Kina er en økonomisk konflikt, ikke en konflikt som har antydning til vold. Det er alltid skummelt med nye stormakter som ikke er kulturelt kompatible med oss, men slik jeg ser det så er det mange veier vi kan velge som ikke innebærer vold, krig, sabotasje og ødeleggelse av hverandre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (18 timer siden):

Konflikten med Kina er en økonomisk konflikt, ikke en konflikt som har antydning til vold. Det er alltid skummelt med nye stormakter som ikke er kulturelt kompatible med oss, men slik jeg ser det så er det mange veier vi kan velge som ikke innebærer vold, krig, sabotasje og ødeleggelse av hverandre.

Ikke kulturelt kompatible med oss? Hva er dette for noe? Mener du at det er kompatibilitet mellom Frankrike og Norge? Frankrike og Tyskland? England og Tyskland? Polen og Norge? etc

La oss bare være ærlige. Det er snakk om rase. Den samme skremselspropagadaen man kommer med om Kina idag ble gjort om Japan på hele 80-tallet. Og spesielt av folk som Donald Trump. Men man sa aldri noe om Tyskland som hadde en voksende økonomi på samme tid.

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (15 minutter siden):

Ikke kulturelt kompatible med oss? Hva er dette for noe? Mener du at det er kompatibilitet mellom Frankrike og Norge? Frankrike og Tyskland? England og Tyskland? Polen og Norge? etc

La oss bare være ærlige. Det er snakk om rase. Den samme skremselspropagadaen man kommer med om Kina idag ble gjort om Japan på hele 80-tallet. Og spesielt av folk som Donald Trump. Men man sa aldri noe om Tyskland som hadde en voksende økonomi på samme tid.

Sist jeg sjekket så var ikke vi et kollektivistisk kommunistregime.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Sandy Koufax skrev (3 timer siden):

Og det er heller ikke Kina. Du tenker på Sovjetunionen. Kina har privat eiendomsrett blant annet.

Og det gjør ikke regimet der til et? Altså, jeg har i grunnen aldri sett på Kina som et kommunistisk land grunnet hvor storkapitalistisk de er.

De er nok heller et sosialistisk diktatur, men spørs jo også hvor sosialistisk de er. 

Lenke til kommentar

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg (GiaMahan/Røsslyngen/Calluna) har vært her siden ca 2007, siden Hardware.no, bare under en annen bruker som jeg ikke har tilgang til eller husket hva het. Fant min gamle bruker idag :) Har sendt en PM til Øystein og håper det er mulig å slå sammen brukerkontoene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...